Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eksportering af hylstre.
#1
Jeg skal have sendt et parti tomme patronhylstre til USA.

Er der nogen her som er bekendt med proceduren for eksport/import - Danmark/USA?

Samt bedste metode for privat pengeoverførsel?

Swift
Svar
#2
Jeg har før sendt brass til udlandet...

Men det skal siges, at det er et par år siden og der er sket mange ting mht regler siden da... Jeg kunne også forestille mig, at der er forskel på om det er brugte hylstre, eller helt nye som ser ud til at være klar til brug. er det brugte hylstre, så er det jo bare messingskrot...

Hvad betaling angår, så kunne jeg forestille mig at der blev sendt varer retur som var nemme at afsætte...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Er det ikke noget med at det danske postvæsen ikke længere transporterer våben og ammunitionsdele?

Jeg er selv igang med at sende nogle nye tomme hylstre ud af landet og jeg har ikke fundet en anden transportør der er villig til at fragte dem til en pris der bare nogenlunde ligger i nærheden af P.D.

Dengang P.D. godt ville fragte messinghylstre gav jeg 550kr for en forsendelse som UPS og DHL ville have over 5000,- for[xx(]

Så hvis der er nogen der kender vejen er jeg osse intereseret i at høre om den.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Så vidt jeg har forstået så er www.paypal.com den nemmeste måde for private at udveksle pengebeløb. Der har været nogle sager med folk der har mistet deres penge eller varer, men jeg ved ikke præcist hvad problemet har været. Der er dog en ting man som køber skal være opmærksom på. Normalt når man køber noget på nettet og betaler med kreditkort, så kan man få betalingen kørt retur hvis vareren ikke bliver leveret. Det kan man ikke med paypal da man her har fået den varer man betalte for med sit kreditkort - nemlig paypals ydelse. Det er måske også denne forskel der gør at paypal er en relativ billig måde at overfører penge på og så slipper man også for at give fremmede sine kreditkortoplysninger...
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Ammunition og ammunitionsdele kræver eksporttilladelse, modtageren skal muligvis også have en Importtilladelse.

Post Danmark sender INTET der har med våben at gøre, de henholder sig til reglerne fra den internationale Postunion, og her er de Danske regler analretentive! og MEGET skrappere end vore nabolandes postvæsener.

Så forsendelse er med Speditør, og sikkert som farligt gods. Check evt. om UPS eller DHL vil sende hylstre, ellers er det DSV og lignende speditørfirmaer du skal have fat i.(DYRT)

Det sikreste med pengeoverførsel er en WIRE Transfer(Bankoverførsel)
PayPal KAN der svindles med, men uanset hvad, sør for en type forsendelse hvor modtageren SKAL kvittere for modtagelsen.

Bruger selv PayPal i stor stil, og er endnu ikke blevet snydt.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Det er åbenbart ikke så ligetil.

Kunne man da ikke bare sende lortet, og kalde det, det er - MESSING. [?] [:I]

Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)