Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skydebaner... eller mangel på samme.
#1
Hej!

Jeg har lige købt min første Riffel, en Sako 75 i 30-06, og er totalt grøn [^] i det at skyde med riffel og alle siger man skal træne træne og atter træne... men hvor???? (bor i nærheden af Sønderborg) alle de skydebaner jeg har snakket med vil kun ha at man skyder med deres foreningsvåben, ellers skal man vente på at sin jagtforening de holder et arrangement på banen, men der er kun i starten af Bukkejagten der løber sådan nogen af stablen, og så bliver jeg jo aldrig klogere på hvordan MIN EGEN riffel opfører sig [Sad!]
Jeg ville lige høre om hvor det nærmeste sted man kan få lov til at skyde med sin Jagtriffel når man nu så gerne vil skyde lidt oftere??

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10.
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Leupold VX-II 6-18
Beretta 686 12/76
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#2
Hej Mosse6

Fortvivl ikke, men hav lidt tålmodighed. Der er da en del sønderjyder her på forum, så måske de melder sig på banen med lidt gode ideer.

Da jeg boede i Danmark, var det bedste sted jeg kunne komme hos en landmand der selv var skydeinteresseret og tillige syslede med sortkrudtvåben. Han havde indrettet et lille anlæg i baghaven med en 100 m. bane og en hytte hvor hele den ene væg kunne åbnes. Det havde vist været grusgrav i en svunden tid, for man skød mod en skrænt på 8-10 m´s højde. Udover at det gav perfekt kuglefang havde det også en støjdæmpende virkning, så ingen naboer følte sig generet. Derudover besøgte jeg selvfølgelig diverse hjortebaner og jagtanlæg når der var arrangementer, men her er man tit under et vist tidspres. På den private mark kunne man sidde stille og roligt og nørkle med tingene mellem skydningen, så her fik jeg altid mest ud af det.

Det tager selvfølgelig lidt tid at lære folk at kende, men der er garanteret flere af disse perler rundt omkring, især i sønderjylland hvor det jo er gemytlige folk der bor.

PS.
Tillykke med riflen, du vil aldrig fortryde at du er startet med kvalitetsudstyr [:p]

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by mosse6

Hej!

Jeg har lige købt min første Riffel, en Sako 75 i 30-06, og er totalt grøn [^] i det at skyde med riffel og alle siger man skal træne træne og atter træne... men hvor???? (bor i nærheden af Sønderborg) alle de skydebaner jeg har snakket med vil kun ha at man skyder med deres foreningsvåben, ellers skal man vente på at sin jagtforening de holder et arrangement på banen, men der er kun i starten af Bukkejagten der løber sådan nogen af stablen, og så bliver jeg jo aldrig klogere på hvordan MIN EGEN riffel opfører sig [Sad!]
Jeg ville lige høre om hvor det nærmeste sted man kan få lov til at skyde med sin Jagtriffel når man nu så gerne vil skyde lidt oftere??

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10.
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Leupold VX-II 6-18
Beretta 686 12/76



Desværre er du bosat i region-uland mht. riffelskydning.
Lidt oplysninger: 1/8 på bolderslevbanen
11/8 på Søgårdbanen
26/8 på Nordborgbanen

Kig i Jæger under region 15, mit huske-gen er ikke hvad det har været!

Søren, Augustenborg
"Once upon a time in the West"
Svar
#4
WSM!!!!! Region 6 mener du vel.....

Mosse6 = Morten - du skal være velkommen til at deltage i alle de skydninger der er i området.

Henvend dig til en af de instruktører (f.eks mig) der er på banen og bed om hjælp. De er der for det samme. Træn så tit du kan, men træn ikke overdrevet meget hver gang. Man bliver træt når man ikke er vant til at skyde mange skud med en 30.06

Der er enkelte skydninger på Frøslevbanen og den er svær at finde, men giv et praj og vi kan følges derned.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
[quote]Originally posted by M@X

WSM!!!!! Region 6 mener du vel.....


Ja, selvfølgelig og kreds 15!![:I]
Søren
"Once upon a time in the West"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)