Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
30-376 Steyr
#1
No Matches Found på search funktionen. Så jeg syntes bare lige jeg ville være den første der nævner kalibret her på forum, æv bæv. [Big Grin]

Nå, det skulle jo komme. Det må give et forb.. hurtig .30 projektil ud i landskabet. Gad vist om det på seriøs måde overgår 300 WSM. Bliver sjovt at læse om kronografering og testskydning.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Har du fået en lavet? Fortæl!!
Du har ikke mere volumen end en WSMer!!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
Hvad skulle fordelen ved .30-376Steyr være...

Fremfor .30-378WeatherbyMag ?!?!?

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Nej, jeg søgte bare på 376 steyr i Midway for at orientere mig om priserne på hylstre og dies. Så kom der en chamber finish reamer og en go og no-go gauge frem i 30-376 steyr, så der er da nogen der har gjort det.

I forhold til 30-378 wheatherby kan den nok være i en kortere lås, så man kan få en fortrinlig riffel til bjergjagt. En let og meget fladtskydende kaliber 30 riffel. Men ligesom WSM tror jeg ikke den vil have nogen niche som ikke alerede er optaget af netop 300 WSM.

Det skulle da lige være NIF faktoren (Nabo Imponering), men det er da også en vigtig egenskab.

Måske skulle jeg simpelthen få scouten kamret om ?

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Nej, jeg søgte bare på 376 steyr i Midway for at orientere mig om priserne på hylstre og dies. Så kom der en chamber finish reamer og en go og no-go gauge frem i 30-376 steyr, så der er da nogen der har gjort det.

I forhold til 30-378 wheatherby kan den nok være i en kortere lås, så man kan få en fortrinlig riffel til bjergjagt. En let og meget fladtskydende kaliber 30 riffel. Men ligesom WSM tror jeg ikke den vil have nogen niche som ikke alerede er optaget af netop 300 WSM.

Det skulle da lige være NIF faktoren (Nabo Imponering), men det er da også en vigtig egenskab.

Måske skulle jeg simpelthen få scouten kamret om ?

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.



Når man snakker wildcats er der for en rigtig autist ikke noget der er overflødigt. (Dit bundstykke er jo født til 376 ø12.8mm)
Jeg tror ikke du får meget andet end mere mundingsflamme ud af at omkamre din korte 308er.
"Once upon a time in the West"
Svar
#6
Citat:quote:

Jeg tror ikke du får meget andet end mere mundingsflamme ud af at omkamre din korte 308er.


Det er da osse fedt. Så er min mundingsflamme større end din !

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Citat:quote:

Jeg tror ikke du får meget andet end mere mundingsflamme ud af at omkamre din korte 308er.


Det er da osse fedt. Så er min mundingsflamme større end din !

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.



Brug N500 serien i Vith.... krudt - så skal du se mundingsflamme[Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
SOUTH CAROLINA FIREBALL COMPETITION....

Mr. Kip Herr i billedet var vinderen i dén dissiplin til forum-komsammen'en i South Carolina.

[Image: southcarolina4.jpg]

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
Yeeeeeaaaaaaahhh [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Det er der vi skal hen.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Jeg boede sammen med Kip og Lynn Herr i South Carolina - de var vældig nysgerrige om Europa og vi fik nogle GEVALDIG herlige hyggesnakke omkring bålet ude foran huset (det var også der min forkærlighed for 25% OFF DEEP WOODS kom ind i billedet.).

Det var på deres grund vi havde en Gettogether, hvor forumkammeraterne fra South Carolina og North Carolina kom for at hyggeskyde og feste.

Det er faktisk ufatteligt - i South Carolina er myggene godt nok ikke nær så store som her i Grønland. Men der er sku lige mange af dem.

Derovre er der så også et andet problem - "West Nile Virus" som ikke kan behandles.... såååå, det er med at beskytte sig ordentligt.
Så er følgesygdomme som hudkræft pludselig en biting.

Der foregår faktisk en del aften/natteskydning "overthere".

Som eks "Turkey-shoots", hvor folk bruger haglgeværer til at skyde på luftgevær-skiver på 30-35 yards afstand med hagl 7, 24 grams.
Alle bruger samme patron (bliver udleveret på standpladsen) - alle skyder på samme afstand. Det eneste der kan tippe konkurrencen til ens fordel, er kendskab til våbnet og hvor godt geværet er trangboret - jo mere trangboret, jo større chance. Den der får bare ét (gerne flere) hagl tættest på 10-ringen - har vundet. Alle skytter bedømmer alle skiver og bliver enige om én skive. - skiven vendes og nummeret afsløres. Nummeret svarer til ens "brik" som er loddet.

Her har de indrettet 4 baner til netop "Turkey-shoot" - man aner lige cykelhjulet som bærer tråden som skiven hænger på.
[Image: happywinning.jpg]

Her er så en lykkelig HappyNanoq, som vandt en 10-15 lbs California RedEye Ham, som er en skinke som er let røget m.v. - og som var fra 1994. Den havde hunget køligt i godt 10 år.. og FARK den smagte godt.
Den røde "klat" er loddet der viser man har købt en plads i konkurrencen - og skiven var på størrelse med de luftgeværsskiver vi bruger derhjemme. Vandt også en kasse "ribs"... som røg på grillen efterfølgende aften.
[Image: happywithham.jpg]

Nå, det var lidt et sidespring - men kan også sige, at cal 12 ikke giver særligt store mundingsflammer.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)