Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L M97
#1
Halløj!

Jeg er indehaver af en S&L M97 STD i cal. 270W og er interesseret i at vide om man kan skifte pibe på den... Jeg søgte lidt på nettet omkring S&L, men blev ikke rigtig klogere - ikke mindst fordi S&L åbentlyst benytter deres evner og energi på at fabrikere fremragende rifler og ikke hjemmesider[Big Grin]

Jeg fandt en tråd i dette forum fra 2004, hvor en der kalder sig IGNORANT tilsyneladende kunne svare på stort set alt vedr. S&L - skulle jeg være heldig at støde på ham igen - eller en anden ekspert på området?

M.v.h.

Jacob
Svar
#2
Prøv: http://www.schultzlarsen.com
Svar
#3
Ja ham IGNORANT ved alt om S&L
Fra ham ka' du få et kvalificeret svar.
Gad vide om han en gang har arbejdet nede hos de S&L "banditter" [Big Grin]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Halløj!

Jeg er indehaver af en S&L M97 STD i cal. 270W og er interesseret i at vide om man kan skifte pibe på den...

M.v.h.

Jacob



Du kan skifte pibe fra 22-250 til 9,3 X 62 med det bundstykke du har nu.
Dog er der kort og langt magasin og 3 eller 5 skuds at vælge i mellem.

Så kan du købe et magnum bundstykke og vælge diverse WSM kalibre over bæltemagnummer op til 458 Win Mag. Osse her skal magasinet passe til patronen. 3 eller 4 skuds

Noget specifikt kaliber du tænker på?

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
En m97-std, er ikke beregnet til vekselpibe.
Piben er skruet i som på diverse andre "gammeldags"[Wink] systemer

jbn
Svar
#6
Åh ja! Idag hedder de jo DL

Dem der er mærket Std må være fra den tid hvor der var nogen på S&L der kunne skære et gevind [Wink]

Men derfor kan piben da godt skiftes alligevel[}Smile]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Ja da, og endda meget nemt!!!![^]
Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#8
Fantastisk med så mange kvalificerede svar - og så på under et døgn!!![Big Grin]

M.h.t. kaliber ville jeg meget gerne have en .223R, da jeg har adgang til billig ammunition i både FMJ og blødnæset. Jeg kan dog ikke finde den i S&L's program...hvilket vel er lidt underligt - synes I ikke?

Hvis piben skal skrues i - er det så noget som jeg selv kan gøre, eller skal der en våbensmed til det? jeg vil jo nødigt af med min .270W - den er jo eminent til kronvildt m.v.

Hilsen Jacob
Svar
#9
Hej Jacob
Det vil i så fald kræve ekstra bundstykke og magasin, hvis SL overhovedet findes i 223R.
Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#10
S&L har 22-250 som mindste kaliber. Der findes kun 2 bundstykker - std og magnum.
se på http://www.schultzlarsen.com/z_barrels.htm

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Æv - jeg har lige været i kontakt med en S&L våbensmed og I har desværre ret - den mindste kaliber er 22-250...så det hjælper mig ikke meget.

Så må jeg jo nok ud i et salg af min elskede S&L - men det er jo som med kvinder...hvis de er for dyre i drift, så er det ud af vagten [Big Grin]

Tak for hjælpen!

Jacob
Svar
#12
Hvad med at beholde din 270W og så bare køb en i 223 [?]
Man skiller sig da ikke bare af med en S&L [?]

Underligt at svaret du fik ved direkte henvendelse til S&L var det samme som her på siden [Wink]

Noget helt andet....Så er jeg klar til elgjagten efter elgmærkeskydning i wärmland - stående 4 skud gav 3 5-etter + en 5er - alle øvrige på løbende var inden for godkendt - så jeg pakkede blot S&L sammen efter 12 skud [Wink]
Kvoten er desværre sat en hel del ned [xx(] - vi må skyde 11 store og 8 kalve - tidligere lød den på 17 +17

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Noget helt andet....Så er jeg klar til elgjagten efter elgmærkeskydning i wärmland - stående 4 skud gav 3 5-etter + en 5er - alle øvrige på løbende var inden for godkendt - så jeg pakkede blot S&L sammen efter 12 skud [Wink]

[Image: topp_sommar.gif]



Hej Halvautomat.

Hvad er det for regler i skyder efter i Wärmland. Jeg synes ikke de minder om reglerne fra det svensk jægerforbund.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#14
Hej Halvautomat!

Nej du har jo ret i, at man ikke bare sådan skiller sig af med en S&L, men hvis jeg skal ud og investere i en 223R løber det jo nemt op...lad os bare sige 5000 for riflen og så 3-4000 for en kikkert - det har jeg ikke lige råd til her og nu... Jeg skal dog indrømme at det er efter lang tids overvejelse, at jeg er kommet frem til denne beslutning[Smile]

Hilsen Jacob
Svar
#15
Jamen hvorfor så ikke bare købe et 22-250 løb til S&L'en.Det er jo den samme kaliber som .223'eren. Hvis du skiller dig af med 270'eren så forsvinder din mulighed for at skyde til de store vildtarter. Så skal du jo alligevel ud og investere? Nu skriver du jo godtnok at du kan Skyde billigt med .223 ammo. Men med noget hjemmeladning, kommer du nu væsentlig ned i pris ift. butiksammo..
Jeg ville klart vælge at beholde 270'eren og få mig et 22-250'er løb. Eller købe mig en ekstra riffel i .223[Big Grin]

Venlig hilsen

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#16
@375Ras
Rigtigt bemærket - vi skyder efter Wärmlandske regler.... - som er de gamle regler for elgmærket.... [Wink]
Nogen steder går tempoet i en anden retning end vi kender til og jeg tilpasser mig blot hvor jeg er [Big Grin]
Det er iøvrigt en af jaktlederne som styrer begivenhederne.
Elgen har de 2 sidste år været "tyskeropgraderet" d.v.s at der er hvid makering på foranholdet [Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by 375ras

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Noget helt andet....Så er jeg klar til elgjagten efter elgmærkeskydning i wärmland - stående 4 skud gav 3 5-etter + en 5er - alle øvrige på løbende var inden for godkendt - så jeg pakkede blot S&L sammen efter 12 skud [Wink]



Hej Halvautomat.

Hvad er det for regler i skyder efter i Wärmland. Jeg synes ikke de minder om reglerne fra det svensk jægerforbund.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.



[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#17
Hej Jesper!

Jamen vi er slet ikke uenige - jeg havde 10 rifler stående i skabet, hvis økonomien tillod det [Big Grin] Der er heller ingen tvivl om, at jeg helst ville beholde den 270'er og så bare købe en ny riffel...meen igen handler det om økonomien.

Jeg havde overvejet 22-250, men det er jo samme priser som 270...næsten da og så er jg nået lige vidt.

Jeg er dog ikke afskåret helt fra de stor vildtarter, min far har en Remington 788 i cal. 308W stående som han aldrig bruger - den indløser jeg bare en bæretilladelse til[Smile] Selvom det er en billig riffel er det imponerende så godt den skyder!!!

Hilsen Jacob
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Hej Jesper!

Jamen vi er slet ikke uenige - jeg havde 10 rifler stående i skabet, hvis økonomien tillod det [Big Grin] Der er heller ingen tvivl om, at jeg helst ville beholde den 270'er og så bare købe en ny riffel...meen igen handler det om økonomien.

Jeg havde overvejet 22-250, men det er jo samme priser som 270...næsten da og så er jg nået lige vidt.

Jeg er dog ikke afskåret helt fra de stor vildtarter, min far har en Remington 788 i cal. 308W stående som han aldrig bruger - den indløser jeg bare en bæretilladelse til[Smile] Selvom det er en billig riffel er det imponerende så godt den skyder!!!

Hilsen Jacob



Hej Jacob.

Endelig ikke en bæretilladelse, for så skal du i princippet opbevare den i din fars våbenskab, hvor du også skal hente den umiddelbart før brug og aflevere igen straks herefter.

Sørg i stedet for, at der på din tilladelse kommer til at stå "flere ejere", så har ingen af jer problemer. På ansøgningsblankette er der en rubrik til afkrydsning herfor.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#19
1. Udstedes der bæretilladelser mere [?] [?] [?]

2. Husk at få den gamles tilladelse ændret til "JA" i rubrikken flere ejere [Wink]

JPL
JPL
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

1. Udstedes der bæretilladelser mere [?] [?] [?]

2. Husk at få den gamles tilladelse ændret til "JA" i rubrikken flere ejere [Wink]

JPL


Skal begge så ikke betale for en våbentilladelse?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)