Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fjerstål - dueskjul
#1
Jeg vil gerne lave mig et transportabelt skjul til duejagt mv., og har tænkt mig at lave nogle rammer af fjederstål (tror jeg det må være), hvor der så sættes camouflagenet på. 4 rammer udgør et skjul.

Jeg har set dem i handlen, men har en ide om, at jeg kan lave det bedre selv, specielt i forhold til den anvendte comouflage. Se evt. dette link:

http://mosegaardens.dk/dueskjul___nylon-...b4df4ab08e

De minder lidt om de solafskærmninger, der kan købes til bilruder, og som med et enkelt "drej" kan foldes sammen og stikkes i lommen på sædet foran.

Problem: Jeg er udpræget bogligt begavet (ja, jeg ved godt det er lidt pinligt), så jeg har ikke nogen som helst ide om, hvor jeg kan få fat på det fjederstål (eller hva' det nu hedder), som udgør rammen i de enkelte sider af skjulet.

Er der nogle, der kan gi' et tip til, hvor jeg kan købe dette stål, vil jeg blive meget glad.

Mvh
Lundgaard
Mauser M03 - .243 Win., .308 Win., 9,3x62
Tikka 695 Master Pro Continental - 6,5x55
Otterup M70 - 22 lr
Air Arms S510 Xtra FAC - 5,5 mm
Swarovski Z6(i) 2-12x50 BT
Meopta R1r 3-12x56 RD
Hawke Airmax 30 SF 4-16x50
Svar
#2
Normalt har Stark eller XL byg 8 mm tentor stål på lager det koster ikke ret meget, og kan fint bruges, der er også tit tilbud på 20 hegns pinde for 100 kr. de er vist 1 m og grundmalet.

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#3
Det skjul vil jeg også gerne gøre bedre.
Havde planer om at hoppe i containeren efter en festival og tage nogle glasfiberstænger fra de kasserede telte.
Tror at fjederstål, som er tyndt nok til at blive bøjet på samme måde som en solafskærmning, bliver for slatten.

Glasfiberen kan du adskille og sætte sammen, bukke i et omvendt U og med 3 eller 4 af disse, har du et stativ til camuflagenettet.

Har selv foretillet mig en størrelse som et børne/legetelt. Stil en jagtstol med dreje-sæde i midten og så kan de bare komme an.[8D]

hilsen jes
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)