Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss VS Swarovski VS Schmit & Bender
#1
Hejsa.

Jeg skal have ny kikkert på min riffel, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal vælge.

Valget står mellem Zeiss Victory varipoint 3-12 x 56, Swarowski 2,5-10 x 50 eller Schmit & Bender 3-12 x 56 Zenith.

De er alle med oplyst sigte middel og virker alle som gode kikkerter. Så har i gode eller dårlige erfaringer med disse eller måske nogle helt andre forslag så kom frem med dem.

Jeg er ikke så kritisk med pris da jeg forventer den skal være i topkvali og sidde på kikkerten i mange år.
Svar
#2
S&B eller Ørn, til hver en tid!!

Har personligt desværre kun dårlige erfaringer med Zeiss[V]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
taby

Har lige skiftet til S&B 2,5-10x56 Zenith. Den er bare meget mere kompakt end f.eks S&B Klassis i samme forstørrelse. Du skal prøve om den passer til din riffel - baser, ringe og øjenafstand skal gå op i en højere enhed!

Ellers er den bare så dejlig skarp!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#4
Zenith er perfekt til en riffel med goddaw i... Den er fantastisk om natten og dotten er perfekt på dyret uden at "lyset" går ud over dit nattsyn [8D]
Der findes stadig ganske få jægere som mener at et sigte 1 (uden lys)var den sidst landvinding som var værd at bruge på denne jord [Wink]

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#5
Hej igen

Til orientering skal den sidde på en Sauer 202 outback i cal. 270 win. Umiddelbart er det S&B'en eller Swarrovski'en der tiltaler mest, men der er jo mange der sværger til Zeiss så noget godt må der jo være ved den også.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by taby

Hejsa.

Valget står mellem Zeiss Victory varipoint 3-12 x 56, Swarowski 2,5-10 x 50 eller Schmit & Bender 3-12 x 56 Zenith.



Jeg har selv en Zenith fra S&B som jeg er ret tilfreds med, men den er i 2,5-10x56. Jeg mener at den er med 50 mm obj. hvis den skal hedde 3-12.

MVH
Mugge

[Image: SmalSako-2.jpg?t=1181058701]
MVH
Mugge

Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by taby

Hejsa.

Jeg skal have ny kikkert på min riffel, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal vælge.

Valget står mellem Zeiss Victory varipoint 3-12 x 56, Swarowski 2,5-10 x 50 eller Schmit & Bender 3-12 x 56 Zenith.

De er alle med oplyst sigte middel og virker alle som gode kikkerter. Så har i gode eller dårlige erfaringer med disse eller måske nogle helt andre forslag så kom frem med dem.

Jeg er ikke så kritisk med pris da jeg forventer den skal være i topkvali og sidde på kikkerten i mange år.



Personligt foretrækker jeg Zeiss som jeg har gode erfaringer med men det vigtigste er jo at det er den der passer bedst til dig og riflen (baser mv.) Og så er det jo heller ikke helt ligegyldigt hvor man helst vil handle og hvad udvalget er der.
Prøv dem og køb så den du syntes bedst om ..
Svar
#8
For sa-sg*-da-hede-hule-blankpolerede-kinesiske-træhelv*de---Det er ikke en "ørn" det er en "Høg" (ikke at forveksle med den halvsvenske variant "høgh"[Big Grin]

( Habicht = Høg )

"Habicht" eller S&B, det er svært at vælge der.... Så jeg har købt begge dele[:p]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Hejsa.

Så blev jeg 11k lettere og en S&B 2,5-10x56 rigere[Smile]. Da jeg først kom ud i forretningerne var problemet ikke så stort. Zeiss blev hurtigt sorteret fra. Den har ikke det samme sigte som S&B og "høgen" og virker bare ikke så gennemført. Det var straks være at vælge hvilken af de 2 andre det skulle være, og til sidst var det kombination af hvad der passede bedst til riflen og hvad de havde hjemme da jeg til sidst var endt ved Korsholm.

Jeg havde startet med de lokale (nordjyske) forretninger men synes de var lidt dyre, og ingen af dem havde både Høgh og S&B så man kunne sammenligne dem i hænderne på samme tid. Så bilen blev ført til Kr.O.Skov og hvilket gedemarked. Ventede i 3 kvarter på betjening og da det endelig blev min tur ekspedere ekspidienten flere kunder på en gang. Lidt snak her og der samtidig med der blev udfyldt våbentilladelser osv. Man havde helt klart indtrykket af at være i vejen. Havde ekspedienten haft 5 "kvalitetsminutter" med mig, havde han solgt mig en S&B. Det virkede som om de betjente de kendte kunder først, det gik i hvert tilfælde ikke efter tur. I stedet valgte jeg at køre til Korsholm for der har jeg aldrig været før. Efter en kort ventetid fik jeg en god hjælp af en ganske kompetent ekspedient, og ganske hurtigt faldt valget på S&B'en.

Store +++ til Korsholm og [xx(][xx(][xx(]til Kr.O.Skov.
Næste gang jeg skal på langfart bliver det Skjern eller Hedensted.

Mvh. Tom Brix
Svar
#10
Hej Taby

Du er en klog mand, for du mener det samme som mig[Big Grin].

De kan nu også have travlt hos Korsholm, men så kan man gå og snuse selv, og for det meste må man gerne både se og røre. Det er også en fordel, at butikken er så stor, så de har det meste på hylderne. Det er altid noget andet at se tingene i "real life" istedet for at glo på kataloger eller hjemmesider.

...og ja, hos Korsholm får man altid det indtryk, at de tager deres kunder alvorligt.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)