Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Al jagt i Grønland forbudt fra i dag !
#1
... Nej vel, det passer ikke. muaha ha ha ha ha [Big Grin]

Jeg ville bare fange Happy nanoq og Jesper rex´s opmærksomhed. Og også andre forummedlemmer fra Nuuk hvis der er flere.

Hvad siger I til at mødes hos mig på tirsdag den 14. august ved 19.30 tiden. Jeg giver nok en kop kaffe og en whisky af middel til ringe kvalitet. Så kan vi udveksle ideer og erfaringer m.m.

Jeg bor i det blå rækkehus lige ved den gamle rundkørsel i Nuussuaq ( Avalequt rundkørslen, der hvor taxierne holder).

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Hmm, surt at dashen ikke lige kommer forbi Thule, så sponserede jeg gerne en flaske af noget lidt bedre fra den toldfri.. ;-)

17 HMR, 30.06, 416 Rigby
Svar
#3
Jeg skal nok til Qaanaaq til foråret. Det er da i nærheden, så vi kan jo mødes i qerqertarsuaq og se om ikke der skulle være en bjørn at forsvare sig imod.[Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Hvis du skyder en bjørn - sparker jeg dig bagi.

Jeg kunne for såvidt godt tage en Macallan 18 år cask strength, special reserve med.
Den er rigtig god og er tilmed en limited edition. =o)

Må lige se hvad jeg skal deromkring. =o)
Så kunne det jo godt ske.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Qerqertarsuaq siger du. Er det ikke helt nede omkring Disko?
Nåmen der er jo masser af isbamser i området mellem Qaanaaq og Tulle. De holder sig desværre bare væk fra baseområdet hvor jeg jo primært opholder mig.(for det meste)Håber da at være heldig at se en en dag, men indtil videre må jeg jo nøjes med at skulle med helikopteren ud og kigge på moskusokser imorgen.. ;-)
Hvilket får mig til at stille herr dyrlægen et spørgsmål: Er det rigtigt at moskusoksen er nærmere en ged end en okse?

Jimmy

17 HMR, 30.06, 416 Rigby
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Er det rigtigt at moskusoksen er nærmere en ged end en okse?



Ja, en moskusokse kan betragtes som verdens tungeste ged! Den er ikke i biologisk forstand en okse.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
14 August ved 19:30 tiden, det er en aftale (Hvis Groenlandsfly og Gud vil det...)[Forventet ankomst kl. ca. frokost]

Jeg finder noget maltrakteret malt(Mast, Braendt, roeget, pisket osv...[Big Grin]) i den toldfrie og tager med.....

p.s; Skal jeg hoere om boghandleren ogsaa vil med?
Han er ogsaa vaabeninteresseret, men vist ikke forumaktiv.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
Ja, tag ham endelig med hvis han kan holde ud at snakke om våben og skydning en hel aften, det ser jo ikke ud til at det kommer til at koste mig så meget whisky, hvis gæsterne medbringer den.

Den med moskusoksen er god nok, det er mere en ged end en ko. Den smager dog mere hen ad oksekød ligesom også muflon gør. Hvis man får fat i kød fra et ungt dyr, synes jeg næsten moskus er noget af det bedste kød man kan få.

Qeqertarsuaq er en bygd ca midtvejs mellem Pituffik og Qaanaaq. Så jeg tænkte det var mere logisk at forsvare sig der end på selve basen (det var bare for sjov). Qeqertarsuaq er også hovedbyen på Disko øen, og sikkert en lille snes andre steder i Grønland. Det er et stort problem når politiet modtager nødpkald. Der er rigtig mange lokaliteter der hedder det samme.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)