Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Midway DK "solgt"
#1
Ifølge sædvanligvis velunderrettede kilder har Østjydsk Våbenhandel
overtaget Midway DK.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Er det godt eller skidt for os som kunder?
Svar
#3
Det er vel altid noget skidt hvis konkurrencen bliver mindre. Men på den anden side kan man vel ikke sige at Midway ligefrem pressede priserne[xx(]
Svar
#4
Jeg har snakke med Henrik / Østjysk og han siger at det kommer til at køre nøjagtig som før.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
Fik nyheden direkte fra Mogens for et par uger siden og fik samme besked som fra østjydsk[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Citat:quote:

Men på den anden side kan man vel ikke sige at Midway ligefrem pressede priserne


Hvad er det for en gang vrøvl?????

eks1:

Nosler partition 180 grains .30

Midway: 302,- http://www.midwaydanmark.com/apps/eprodu...mID=627066

Rex: 375.- http://www.gunsandpowder.dk/dokumenter/Ammunition.pdf

Korsholm: 300,-

eks2:

Hornady SP 180 grains .30

Midway: 177,- http://www.midwaydanmark.com/apps/eprodu...mID=414237

Rex: 195,-
http://www.gunsandpowder.dk/dokumenter/Ammunition.pdf

Korsholm: 205,-

Det er sku´snart for ømt at høre på.[xx(]

Kunne blive ved at nævne eksempler herpå.

ÉEn ting er helt sikkert, og det er at Midway HAR været med til at holde priserne i ave overfor de etablerede og andre for den sags skyld......

Ovennævnte beviser dette!

Klart hvis man fuldstændigt ukritisk/utopisk sammenligner usa med dk priser så får man et andet forvrænget billede.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Midway er billigere med nogle ting, dyrere med andre. Sådan vil det altid være.

Generelt synes jeg de ligger i den rigtige ende, og deres udvalg er i hvert fald svært at hamle op med.
Svar
#8
Præcis.

Men at postulere de ikke har været med til at presse priserne er ganske enkelt ikke rigtigt!!!
Det var det jeg personligt reagerede på.....

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
De ER med til at presse priserne.

Der er priser jeg kan gøre bedre, og der er priser hvor jeg ikke kan være med. Nosler f.eks.

Som Gammeltoft også skriver, så kan man ikke bare sammenligne med de amerikanske priser.

Jo hvis man er privat og køber nogle få gange hjem.
Men ikke hvis du er en virksomhed.

Man glemmer at en virksom har adskellige udgifter, der skal ligges på produktet (Løn, husleje, forsikring, telefon, internet, webshop leje, revisor, alarmanløg, advokat, rengøring, annoncering m.m.).

Og så skal virksomhedden give to års garanti og acceptere at tage varen retur inden for 14 dage (ved webshop handel).

Det er rigtigt surt at skulle tage en dyr Leupold MK IV kikkert retur, fordi kunden alligevel ikke kan bruge den [xx(]

Og der er pakker der aldrig dukker op.
Jeg har p.t. en pakke , der er efterlyst på niende uge.

Jeg har måttet købe nye varer hjem til kunderne, men har desuden forudbetalt for pakken der endnu ikke er kommet.

Den ene af produkterne i pakken er et spottingscope, jeg ikke lige kan sælge igen senere.

Og så er der når man modtager de forkerte varer fra USA.
Det KOSTER at skulle returnere disse forkerte varer.

Ja jeg kunne blive ved.

Midway og undertegnede tjener ikke kassen på den slags salg.
I følge Henrik/Østjysk så solgte Mogens også fordi det ikke kunne løbe rundt.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#10
Citat:quote:

I følge Henrik/Østjysk så solgte Mogens også fordi det ikke kunne løbe rundt


Hvorfor så købe?
Svar
#11
Nu kender du jo ikke prisen.... [:I]

Men en indarbejdet kundekreds (=fremtidig mer-omsætning), en oparbejdet webshop, indarbejdet varemærke, varelager, der hjemtaget, og måske afskrevet, og derfor kan sælges billigere, besparelser på ratonalisering, de steder, hvor der er dobbel-gemoppel... f.eks. varelager, webshop, bogholderi, revision og hertil måske besparelser i indkøb pga. stordriftsfordele i indkøb pga. større samlet afsætning - eller alternativt højere gennemløbsahastighed (=lavere lagerrente), måske sortimentssanering hos wid-way ka give gevinst osv.... [8)]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

Citat:quote:

I følge Henrik/Østjysk så solgte Mogens også fordi det ikke kunne løbe rundt


Hvorfor så købe?



Østjysk har jo allerede udgifter på revisor, forsikring, telefon, internet m.m. dækket.
De får også allerede deres løn, så der er større chance for at tjene penge der.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#13
Jamen det er da et fint eksempel på hvad jeg mener.

Citat:quote:

Hornady SP 180 grains .30

Midway: 177,- http://www.midwaydanmark.com/apps/eprodu...mID=414237
Hov du mangler lige 75dkk i fragt og gebyr og 80dkk fordi din order er under 300dkk og hvis du så også vil have den på efterkrav er der 75dkk. i gebyr. dvs. på efterkrav koster den 407 kr. Syntes du det er billigt?
Rex: 195,-
http://www.gunsandpowder.dk/dokumenter/Ammunition.pdf

Korsholm: 205,-



Også har jeg selv lige hentet en æske nede ved MB jagt i Hobro til 218 dkk og han er ellers ikke billig med noget.
Men taget i betragtning af at det er en internetbutik uden butikslokale og andre fordyrende led ligger priserne for højt medmindre man køber stort ind. For en som mig der skyder og lader et par hundrede skud er der for store gebyr ved at bestille en æske projetiler.
Der hvor jeg bruger mine penge er på haglladning og der er Midways priser og sortiment ikke konkurrence dygtigt.

Rex skrev:
Citat:quote:

Som Gammeltoft også skriver, så kan man ikke bare sammenligne med de amerikanske priser.

Jo hvis man er privat og køber nogle få gange hjem.
Men ikke hvis du er en virksomhed.



Men de fleste af os er vel ikke en virksomhed? Vi er jo lige netop private der hvis vi er lidt nærige surfer rundt på nettet og finder de steder hvor vi kan få den vare vi vil have til den pris og leverings tid vi kan acceptere.
Om det så er i Tyskland, Italien eller USA.
Svar
#14
OKJ,

med din baggrund burde du vide bedre end at sammenligne æbler med pærer.....[Big Grin]

Du skriver pr. efterkrav???

Jeg betaler altid med dankort = intet efterkravsgebyr
Jeg køber altid samlet for over "grænsen" (1500 MED moms)=intet gebyr

Du sammenligner en efterkravslevering med en selvhenter??? helt ærligt[Big Grin]

Nu køber jeg altid over det beskedne beløb der skal til for at få det leveret ub.
Samme hos Korsholm.

Samler man sine indkøb et sted får man som regel en god behandling.

Krejler man rundt og klynker over at folk skal leve af deres hverv tages man sjældent alvorligt[Wink]

At sammenligne udenlandsk internethandel med en dansk momsbelagt virksomhed er fuldstændigt ude i hampen, til hver en tid[Sad!]

Postulatet omkring Midway holder altså bare ikke vand[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
Citat:quote:

med din baggrund burde du vide bedre end at sammenligne æbler med pærer


Pære og æbler er fuldtud sammenlignlige hvis opgaven består i at købe frugt.[Wink] Desuden er jeg ikke frugthandler så hvad ved jeg?

Jamen jeg kan ikke argumentere imod at du og andre syntes at Midway er billige hvis i køber stort ind.
Omvendt er det min oplevelse at såfremt du køber vare for 1500.- hos eksempelvis Ch.O. Skov kan få de samme produkter til den samme pris.
Desværre gør ,Midways måde at lægge gebyre på små indkøb, dem for dyre at bruge for mig.
Citat:quote:

Samler man sine indkøb et sted får man som regel en god behandling


Det er lige præcis min oplevelse. Jeg prøver altid at samle mine indkøb med krudt fænghætter hylstre osv. til et par gange om året og køre så gladeligt ned til Bording og får det overstået.
Er der så et eller andet specielt jeg mangler som de ikke har eller jeg syntes er for dyrt leder jeg på nettet.
Og det er i den forbindelse Midway og andre internet butikker har deres berettigelse. Og det er også der man sammenligner deres priser om butikken ligger i Odense eller Oman er jo ligegyldigt. Hele konceptet i internet butikker er vel at geografi er uden betydning.
Citat:quote:

At sammenligne udenlandsk internethandel med en dansk momsbelagt virksomhed er fuldstændigt ude i hampen, til hver en tid


Det er så en påstand jeg ikke er enig med dig i. Opgaven er jo ret simpel køb en vare til den bedste pris. Jeg føler ikke noget behov for at betale en højere pris til en internetbutik bare fordi deres hostmaster hedder .dk. Dansk erhvervsliv har selv ønsket globaliseringen, varenes frie bevægelighed osv. Og nu er den på vej til blive realiseret.

Citat:quote:

Krejler man rundt og klynker over at folk skal leve af deres hverv tages man sjældent alvorligt

Jeg klynker aldrig over den pris jeg skal betale. Men jeg bryder mig nu heller ikke om at betale mere end nødvendigt. Hvis forhandleren mener at jeg er en ringere kunde fordi jeg mener at kunne gøre en bedre handel et andet sted er det hans problem.

Citat:quote:

Postulatet omkring Midway holder altså bare ikke vand

Prøv for sjov skyld at købe 100 stk Hornady 180 gr. soft point projektiler. Om du køber dem på efterkrav eller forudbetaler Midway er dyrere.[Sad!] sørme så..! Hvis du køber 1000 stk. er situationen en anden men der er jeg sikker på at både rex og korsholm vil kunne afvige fra deres udsalgspris såfremt mængden er stor nok.

Men ellers er jeg lidt bange for vores argumentering bunder i forskellige behov for indkøb af genladnings artikler.
Jeg syntes feks. ikke 1500.- er et beskedent beløb når det drejer sig om indkøb af projektiler.
Svar
#16
halløj
når man som undertegnede ikke kan fordrage at "prutte" om prisen er Midway en gave fra himlen: jeg kan se prisen ved 100, 500 eller 1000 stk.
skulle jeg en sjælden gang ikke opfylde kravet om de 1500,- er en hurtig SMS til de lokale venner en hurtig løsning. er det en af de andre der mangler lidt til at komme over grænsen kan man da altid bruge en eller to kasser Hornady til lageret.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#17
Hej med jer

Jeg har personligt altid betragtet 1500 kroners grænsen, som indført for at lokke mig til at købe mere end jeg havde brug for.
Jeg vil dæleme ikke spilde penge på et beskedent gebyr så hellere bruge 500 ekstra på lidt projektiler jeg aldrig får brugt.

Og ja det virker.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#18
Hvornår kommer siden så op at køre igen?
Svar
#19
Citat:quote:

Desværre gør ,Midways måde at lægge gebyre på små indkøb, dem for dyre at bruge for mig.


Prøv så at ringe til Korsholm, KR.O.Skov, Hedensted eller for den sags skyld REX og spørg efter en æske kugler der koster 180 kr og få dem så sendt pr. efterkrav. Så kan vi igen sammenligne.

Du sammenligner stadig på et forkert grundlag[Wink]

Du kan i dit tilfælde til stadighed ikke sammenligne et køb af en æske kugler hos midway med en køretur fra Vejlerne til Bording for at hente den æske kugler.

Vi kan gerne blive ved......

Når du køber en stak genladningsartikler hos Skov næste gang så send lige prisen.
Så sammenligner vi på et korrekt grundlag!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Citat:quote:

Desværre gør ,Midways måde at lægge gebyre på små indkøb, dem for dyre at bruge for mig.


Prøv så at ringe til Korsholm, KR.O.Skov, Hedensted eller for den sags skyld REX og spørg efter en æske kugler der koster 180 kr og få dem så sendt pr. efterkrav. Så kan vi igen sammenligne.

Du sammenligner stadig på et forkert grundlag[Wink]

Du kan i dit tilfælde til stadighed ikke sammenligne et køb af en æske kugler hos midway med en køretur fra Vejlerne til Bording for at hente den æske kugler.

Vi kan gerne blive ved......

Når du køber en stak genladningsartikler hos Skov næste gang så send lige prisen.
Så sammenligner vi på et korrekt grundlag!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"



Øhh jeg er ikke helt med ???

Køber man en æske kugler af mig til 180,- ... så lyder fakturaen på
235,-.
Fragten er 55,- i følge Post Danmark.
Og jeg sender kun pr. efterkrav hvis det er store beløb til personer jeg ikke kender.

De ved jo jeg har "Inkasso Kaj" og stå her i butikken [Big Grin]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)