Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
montage til 34 mm
#1
Jeg har tænkt mig at montere S&B 5-25 på min Sako 85 270 WSM, men hvor finder jeg den rette montage.
Nogle mener at riffelen ikke kan bære sådan en kikkert...bliver for høj.
Svar
#2
Hvad med Sako Optilock?
Svar
#3
jeg kan ikke finde dem i 34 mm
Svar
#4
Hej,

den skal monteres med en skinne i forbindelse med den originale montage.

Grunden til dette er at lysjusteringsenheden sidder hvor den bageste ring ville skulle have siddet.

Man køber et sæt baser + et sæt 34mm ringe og laver en skinne derinellem.

Jeg har lavet et par stykker og kan sagtens lave en mere hvis du skulle have interesse!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Lyder perfekt....sender lige en pm
Svar
#6
I stedet for hjemmelavet krims krams kan det anbefales at købe den færdige vare her...

http://www.nearmfg.com/products.htm

Og er det til seriøs lang distance brug, kan basen fåes med forskellig MOA (hældning) Og det kan anbefales til Schmidt & Bender'n, da den har kliktårne...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

I stedet for hjemmelavet krims krams kan det anbefales at købe den færdige vare her...

Det er da noget af et postulat, at kalde velkvalificeret bøssemagerarbejde for krimskrams, men sådan er der så meget ... [^]

Og er det til seriøs lang distance brug, kan basen fåes med forskellig MOA (hældning) Og det kan anbefales til Schmidt & Bender'n, da den har kliktårne...

Dette mestrer Gammeltoft også, hvis det er det man vil ha' ...

Såeeeh [8D]

Dr. Strangelove



K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Citat:quote:

stedet for hjemmelavet krims krams kan det anbefales at købe den færdige vare her...

Det er da noget af et postulat, at kalde velkvalificeret bøssemagerarbejde for krimskrams, men sådan er der så meget ...



Rolig nu Clax, manden er lovligt undskyldt han er ikke nået længere end til Mauser[Big Grin][Big Grin]

Men nu må i altså have mig undskyldt, nu vil jeg køre på jagt.
Roger over......[^]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

I stedet for hjemmelavet krims krams kan det anbefales at købe den færdige vare her...
http://www.nearmfg.com/products.htm
Dr. Strangelove


Gode Dokter!.
Det er en sjov verden..man ofre 8-10K på riffel og yderliger op til 15-16k på kikkert. Når det så kommer til montagen, så er der ikke den jydske bonderøvs løsning der kan blive billig nok. Du kan nok bedre end mig stille diagnose på den slags...hahaha..

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#10
Hjemmelavet er da ofte bedre end "kjøfens"!![Big Grin]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#11
"hjemmelavet krims krams" og "jydske bonderøvsløsning"....[:0]

Mig bekendt er den gode gammeltoft ud over at være en af landets ubestrideligt bedste jagtriffelskytter også en særdeles kompetent bøssemager der har bygget adskillige præcisisionsrifler til ind- og udland. Det er ikke mit indtryk, at hans arbejde er specielt "billigt" og det er ligeledes ikke mit indtryk, at det burde være det!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Mig bekendt er den gode gammeltoft ud over at være en af landets ubestrideligt bedste jagtriffelskytter


Jo Gammeltoft er da en sand mesterskytte, men ubestrideligt?? Er det ham der står øverst på skamlen på dette billede? [Wink]

[Image: Jagtfelt2006_mesterklasse.jpg]

Citat:quote:

Originally posted by Høgh

også en særdeles kompetent bøssemager der har bygget adskillige præcisisionsrifler til ind- og udland. Det er ikke mit indtryk, at hans arbejde er specielt "billigt" og det er ligeledes ikke mit indtryk, at det burde være det!


Han skriver nu ellers selv "jeg kun er en simpel spånabe, der ikke ved noget som helst om våben" [Wink]
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...ichpage=21

MVH BlaserGun
Svar
#13
@Blasergun.
Har du osse et billede fra året i forvejen!!!!!!!!!!!!

Og læs så lige texten en gang til :at være en af landets ubestrideligt bedste jagtriffelskytter.

Du er vist ude på at piske en stemning op.....[Wink][Big Grin][Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Blasergun - det er OK at være sur, negativ og personfikseret. Hvis ikke der var nogen, der påtog sig denne rolle, ville alle vi andre virke helt almindelige grænsende til det kedelige i vores civiliserede omgang med andre mennesker. Kontrast - i et vist mål - bidrager også til kreativitet og udvikling. Så tak for endnu et input!

Udtrykket "en af" antyder, at man omtaler en af flere. Konkurrencer, som den dit billede stammer fra, er til for at fastslå, hvem der ubestrideligt er bedst. Er man med på billedet, er man pr. definition "en af landets ubestrideligt bedste jagtriffelskytter". Er der nogen der mener noget andet, kan de jo stille op ved næste givne lejlighed.

Det er måske dig, der står øverst på dit fine billede? - hvis det er skal jeg gerne oprette en hyldesttråd, så du kan få dig den opmærksomhed du trænger til [Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by BlaserGun

Jo Gammeltoft er da en sand mesterskytte, men ubestrideligt?? Er det ham der står øverst på skamlen på dette billede?


Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Det er måske dig, der står øverst på dit fine billede? - hvis det er skal jeg gerne oprette en hyldesttråd, så du kan få dig den opmærksomhed du trænger til



Næh, det er Frank. Han skyder også med en Tikka, ligesom Gammeltoft ...

Citat:quote:

Originally posted by BlaserGun

Han skriver nu ellers selv "jeg kun er en simpel spånabe, der ikke ved noget som helst om våben" [Wink]


Ikke alene er han dygtig til at skyde, han har også humor ...

Og er ydmyg, noget der ofte er en mangelvare her i "Janteland"

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#16
...men hvad er det lige mandens skydefærdigheder har med hans håndværksmæssige færdigheder at gøre?
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

...men hvad er det lige mandens skydefærdigheder har med hans håndværksmæssige færdigheder at gøre?



Hvorfor prøver du nu at gøre en debat saglig ? [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
når der ellers er chance for at kombatanterne kan tage en ny tur.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

...men hvad er det lige mandens skydefærdigheder har med hans håndværksmæssige færdigheder at gøre?



Det er ham selv, der skruer på hans rifler [Smile] Altså: Personlig bøssemager for en af landets ubestrideligt bedste riffelskytter [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#19
Citat:quote:

Altså: Personlig bøssemager for en af landets ubestrideligt bedste riffelskytter

Sådan kan man også se på det[Wink]
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by tikka93x62
Det er en sjov verden..man ofre 8-10K på riffel og yderliger op til 15-16k på kikkert. Når det så kommer til montagen, så er der ikke den jydske bonderøvs løsning der kan blive billig nok. Du kan nok bedre end mig stille diagnose på den slags...hahaha..



Lige vand på min mølle - thumbs up!


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)