Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
P-3 mil dot VS P-4 mil dot
#1
Nu er på trapperne at min S&B skal bestilles.
5-25x56 fås med to forskellige sigte.
Så nu er det op til jer freak!!!!! hvilke fordele og ulemper er der imellem de to sigte.
Svar
#2
P4 er til brug for op til 2000 meter,
jeg ville tage den alm mildot,
med mindre du skal skyde over 1000 meter

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#3
P4 har en finere opdeling af Mil'ne således at man med større nøjagtighed kan måle 1/2 og 1/5 Mil. Derudover er stregerne tyndere hvilket betyder noget hvis trådkorset er placeret i FFP.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#4
Så vidt jeg ved fås den også med bryant sigte

LANI

DURA LEX SED LEX, men det er menneskeligt at fejle
Mvh.LANI



Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Så vidt jeg ved fås den også med bryant sigte

LANI

DURA LEX SED LEX, men det er menneskeligt at fejle


Nope, kun med P3 og P4!


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#6
FFP ?
Svar
#7
fra deres side
http://www.schmidtbender.com/scopes_poli...sman.shtml

Citat:quote:

5-25 x 56 Police Marksman II LP
True 2000-meter capability. Unlike most long-range variables that offer only a 4x magnification multiple, the 5-25 x 56 provides a full 5x and a wider field of view. Parallax adjustment in a separate turret, completely adjustable from 10 meters to infinity.

The illuminated reticle has 11 graduated settings offering precise control relative to ambient light. The scope includes Schmidt & Bender's unique color-coded "Double Turn" elevation knob that gives the shooter instant reference to where the elevation is set. The entire 100-minute adjustment range can be covered in just two turns of the knob. The user will never become "lost" within the adjustment range.

The 5–25 x 56 is offered with 56 MOA of 1/4 MOA clicks, or 273cm (93 MOA) of 1cm clicks. Your choice of P3 or P4 Mil-dot reticles. Specifications



skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#8
Beklager, men både jeg og Gammeltoft har set en med Bryant sigte oppe hos Kr. o. skov.

Det kan godt være at det ikke står i deres brochure, men jeg kender et bryant sigte når jeg ser det...[Wink]

P.S., Nyland, hvor vil du bestille den ??, har du fået en god pris ?
LANI

DURA LEX SED LEX, men det er menneskeligt at fejle
Mvh.LANI



Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by nyland

FFP ?



First Focus Plane

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Ja ja Lani, man kan jo få hvad man vil ha' - jeg har selv dette trådkors i en S&B
[Image: AIMilDot.jpg]
men som standardvare fåes 5-25x56 PM II kun med P3 og P4.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#11
Har fået to priser en på 16 kilo og den anden på 17 kilo. Dog skal det siges jeg mangler at snakke pris med en, man forhandleren vil se mig inden vi taler om prisen.
Så jeg må finde det lasede tøj frem.

Hvad siger I til priserne
Svar
#12
Priserne lyder ok, jeg sidder her med en pris for en P4L Fein Rectile på Dkr. 17.110,50 (men der er sikkert nogle jyder der kan få den til en mindre pris).


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#13
Citat:quote:

(men der er sikkert nogle jyder der kan få den til en mindre pris).


Et fornuftigt bud vil ligge i på en kvart kalv og et læs kævler til brændeovnen. Evt. en tønde kartofler oven i hvis han er for besværlig.[Big Grin]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by okj
Et fornuftigt bud vil ligge i på en kvart kalv og et læs kævler til brændeovnen. Evt. en tønde kartofler oven i hvis han er for besværlig.[Big Grin]


Ja, jeg tænkte det sgu' nok [Big Grin]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by okj
Et fornuftigt bud vil ligge i på en kvart kalv og et læs kævler til brændeovnen. Evt. en tønde kartofler oven i hvis han er for besværlig.[Big Grin]


Ja, jeg tænkte det sgu' nok [Big Grin]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]



I kender ikke dagskursen for kalve, hverken hele, halve eller kvarte.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#16
Citat:quote:

I kender ikke dagskursen for kalve, hverken hele, halve eller kvarte.



Det er da muuuhligt
[Image: Billede021.jpg]

Desuden vil hun heller ikke af med sit barn endnu[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)