Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Z6i ( 2-12-50)
#1
Er der nogen der har prøvet swarovski Z6i 2-12x50. om natten.
Jeg skal have ny kikkert, har set på swarovski PV-N 2,5-10x56. eller ZEISS Varipoint 3-12x56T.
Mit spørsmål er om Z6 er ok til nat jagt. eller de to andre er meget bedre til dette formål.(grisen skal dø i første skud[}Smile])
Skal på en sauer 202.
Er der nogen fordel ved skinde frem for ringe.
Den skal kunde afmonteres-(svingmontage). nogle forslag
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by kim kl

Er der nogen der har prøvet swarovski Z6i 2-12x50. om natten.
Jeg skal have ny kikkert, har set på swarovski PV-N 2,5-10x56. eller ZEISS Varipoint 3-12x56T.
Mit spørsmål er om Z6 er ok til nat jagt. eller de to andre er meget bedre til dette formål.(grisen skal dø i første skud[}Smile])
Skal på en sauer 202.
Er der nogen fordel ved skinde frem for ringe.
Den skal kunde afmonteres-(svingmontage). nogle forslag

Er der ikke nogen der har set i en Z6 om aften - nat.
eller samlignet Z6 med en af de 2 andre.

mvh kim


Svar
#3
Hej

Har lige købt en schmit & Bender 2,5-10 x 56. Det var måske et godt alternativ. Den er i hvertfald lækker og med et godt klart "billede". Ellers vil jeg nok pege på swarowskien som bedste køb. Har lige været hele omgangen i gennem hvor valget stod mellem Zeiss S&B og swarovski. Zeiss'en var den første der faldt fra.

Mvh. Tom
Svar
#4
Jeg har lige været den anden vej rundt. Købte Zeiss 3-12x56T og har lige skiftet til z6i - ganske vist kun 1-6x24, så det er ikke helt sammenligneligt. Zeiss'en irriterede mig på flere punkter: Medforstørrende trådkors er meget stort ved 12x (jeg skød aldrig med mere end 9x af samme grund), der skal meget mørke til før lys aktiveres og den er tung.

Z6i er en fantastisk kikkert. Det mindre synsfelt opvejes mange gange af 3 indstillinger lys dag, lys nat og u. lys, let justering og sigte der giver hul-i-hul indskydning på 100 m (lykkedes aldrig med Zeiss'en selv ikke med lavere forstr.grader) og den spiller i mørke. Zeiss'en er givetvis en fantastisk kikkert, som mange vil hævde overgår alt andet - jeg blev bare aldrig forelsket - det er jeg nu.

/bundgaard
Svar
#5
jeg har en zeiss 3-12*56 og den er perfekt til nattejagt.

Jeg ville ikke købe en 50mm til natjagt, når man kan få en 56 (eller en 72mm[Big Grin])

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#6
Z6i er en fantastisk kikkert. Det mindre synsfelt opvejes mange

halløj
mener du at en 1-6 swarovski har mindre synsfelt end en 3-12 zeiss????

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Rolig STROM!

Bundgaard er bare Astro-eriks rigtige navn [Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Jeg skulle naturligvis have skrevet lysstyrke.
Og for at komme næste gylp i møde mener jeg naturligvis heller ikke 24 mm kan måle sig med væsentligt større linsedia hvad angår lysstyrkeegenskaber.

Anyway - jeg ville til enhver tid vælge en 50 mm Z6 frem for en 56 mm Varip. Jeg er dybt imponeret over hvad den bette skid af en z6i 1-6x24 kan klare ud over 3-400 m sort mark og ind i genboens dagligstue. Det kunne 56T'eren også - men ikke 5-6 gange bedre som teorien vel foreskriver (av - nu er jeg vist på farlig grund igen...).

Kim Kl - Lån da én af hver med hjem og tag dem med på aftentur i skoven. Havde jeg gjort det, var jeg sluppet for en dum omvej omkring "den forkerte" kikkert. Mit næste kikkertkøb bliver en z61 2-12x50.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by bundgaard

Jeg skulle naturligvis have skrevet lysstyrke.
Og for at komme næste gylp i møde mener jeg naturligvis heller ikke 24 mm kan måle sig med væsentligt større linsedia hvad angår lysstyrkeegenskaber.

Anyway - jeg ville til enhver tid vælge en 50 mm Z6 frem for en 56 mm Varip. Jeg er dybt imponeret over hvad den bette skid af en z6i 1-6x24 kan klare ud over 3-400 m sort mark og ind i genboens dagligstue. Det kunne 56T'eren også - men ikke 5-6 gange bedre som teorien vel foreskriver (av - nu er jeg vist på farlig grund igen...).

Kim Kl - Lån da én af hver med hjem og tag dem med på aftentur i skoven. Havde jeg gjort det, var jeg sluppet for en dum omvej omkring "den forkerte" kikkert. Mit næste kikkertkøb bliver en z61 2-12x50.



Tak. det er jeg nok nød til. jeg har prøvet at lånt de to andre. og der er ikke den store forskel. er nok mest til Swarovski.
Har været mange steder hvor de siger at der er en del forskel. og da jeg bruger kikkerten 1-2 gange om året på nat jagt.er det det den skal være best til. men hvis der stort set ikke er forskel. skal jeg have Z6 2-12x50 det virker som en super kikkert.også til driv jagt.

Hvad er prisen på Z6i 2-12x50 eller PV-N 2,5-10x56 m lys.

Tak for svarne mvh kim
Svar
#10
z6i 2-12x50 står til 17.599,- vejl. uds.
Jeg mener PV-N'en koster ca. 13.500,-

Good luck.

/bundgaard
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by bundgaard

z6i 2-12x50 står til 17.599,- vejl. uds.
Jeg mener PV-N'en koster ca. 13.500,-

Good luck.

/bundgaard


Ja tak men hvad skal man betale
Har en pris på Z6i til 15000 og pv-n til 11800kr

Mvh kim
Svar
#12
Ja, man skal jo betale det, man kan forhandle sig til - og den pris er som bekendt individuel.

Jeg har tidligere med held brugt priser fra http://www.triebel.de som rettesnor. Alternativ er at købe her eller på en af de utallige andre onlineshops hvor der er optik.

/bundgaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)