Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rhino krudt
#1
Er der nogen der har erfaringer med Rhino krudt. Korsholm sælger det for 360 kr. pr. kg.[Smile] Dette er en interessant pris. Selve krudtet skulle ligge meget tæt op Normas krudt, hvis ikke det er det samme, men Jeg har ikke kunne finde nogle lade data.

Lrs2
Svar
#2
Du bør ikke købe krudt af et fabrikat som ikke medleverer lade data. Hvis Rhino ikke gør det, vil jeg godt afstå fra at affyre paroner (hjemme-)ladet med det.

mvh
Hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Rhino krudt er ligesom Norma fremstillet på Bofors/Sverige
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Derfor sikkert et udemærket produkt, men ikke desto mindre alligevel ubrugeligt for de fleste uden publicerede ladedata.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

Derfor sikkert et udemærket produkt, men ikke desto mindre alligevel ubrugeligt for de fleste uden publicerede ladedata.



Rygtet vil vide at forhandleren ved hvilket Norma nummer det svarer til. Ikke kun omtrentligt men helt præcist da det hele leveres af Bofors og ifølge et andet rygte også er det samme som Alliant Reloader.
Holder dette rygte kan ladedata hugges direkte.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Citat:quote:

Holder dette rygte kan ladedata hugges direkte.


I så fald skal Norma eller Bofors direkte bekræfte denne påstand, da vi ellers bevæger os ud på dybt vand.
Rygterne siger så meget
Svar
#7
Der medfølger en liste over hvilket Rhino krudt der svare til et givent Norma krudt. I bunden står der endda hvilket Norma krudt det skulle svare til. Men Jeg er enig i, at det er problematisk, at bruge Rhino krudtet, da der ikke er specifikke lade data for dette krudt, og vi derfor er i en gråzone.

Lrs 2
Svar
#8
Spørgsmålet er om det i det hele taget er umagen værd for at spare de håndører. Jeg giver 400kr. kiloet for Vihtavuori og der er da til et par dage
Svar
#9
Citat:quote:

Spørgsmålet er om det i det hele taget er umagen værd for at spare de håndører


Eller spare både hænder og øre.
Men det er nu en ret voldsom stigning der har været i priserne på krudt. Jeg syntes det ligner 25% det sidste år??
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

Spørgsmålet er om det i det hele taget er umagen værd for at spare de håndører. Jeg giver 400kr. kiloet for Vihtavuori og der er da til et par dage



Det var nu heller ikke formålet for mit vedkommende.
Men kan jeg få et krudt der er ens med reloader passer det bedre til de ladedata der er tilgængelige.
Og reloader er ikke altid til at finde.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#11
Hvis man ser på sammenligningstabellen fra Korsholms hjemmeside, så er der en Rhino variant, til hver Norma krudttype, og data "Burde" kunne overføres.
Men er der nogen som har gjort sig nogle erfaringer om det nu også passer.
Og det er ikke kun prisen der tæller, jeg skal køre over 150 km for at få fat i Norma krudt, mens jeg kan nøjes med 70 km for Rhino og nogle Vv typer, må jo max have 3 kg på lager.

Mvh.
Carsten
Svar
#12
Har prøvet den der matcher MRP og kan bekræfte at den giver samme hastigheder og tryktegn ved samme ladninger i min 300 win mag, 6,5-284 samt min 6,5x55.
Om det er et tilfælde ved jeg ikke men jeg kan kan blot konstatere at resultaterne, i de tre af mine rifler, er de samme.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
Det lyder jo godt! Jeg ville nu personligt heller ikke være bange for at prøve det nye krudt af. Hvis bare man begynder nedefra i ladningerne, så tror jeg ikke, der er stor risiko ved det. Ellers har de godt nok et mega problem med deres markedsføring og så uansvarlige tror jeg ikke, de er.

Lab
Svar
#14
Nej, men det vill jo have været skønt om man bare kunne overføre data og lade ud fra de gamle ladninger, som man har fundet frem til.
Men der er ikke noget at gøre ved det[:p], må en tur eller flere på skydebanen for at bekræfte om data er ens.

Carsten
Svar
#15
Hvem er egentlig importør af Rhino krudtet?

Er det Korsholm der selv tager det hjem?

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 308Win, 300WinMag og 9,3x62, nu med 6,5-284 igen[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#16
Der er ikke nogen importør af RHINO.
Det bliver leveret af RHINO selv, til dem der bestiller hos dem.
Nystrøm & Krabbe har også RHINO krudt.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#17
Er der nogen der har kendskab til en sjællandsk forhandler?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)