Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problem med zeiss kikkert
#1
jeg et kæmpe problem med min 6-24*72

Jeg prøver at forklare det.

Når jeg kigger lige i kikkerten på 6 ganges forstørrelse, skal jeg kigger en anelse fra oven, ellers kommer der en mælkehvid skygge, der kan ses nå solen ikke skinner. specielt med tusmørke og mod grønne træer,

Med 12 gange bliver det værre og jeg mister ca 25 % af den øverste det af billeder, hvis jeg skal undgår det hvide lag, der tager farverne.

Ved 24 gange et den næste helt mælkehvid, med mindre jeg kigger oppfra så jeg kun kan se den nederste halvdel.

Der er meget frusterende til bukkepremierer.

Dett problermet kan næsten ikke ses i solskin. Men hvis man kiggeri solskin mod skygge kan man godt se det.

Jeg har ikke opdaget dette før, da jeg i langt tid desvæære kun har skudt på hvide skriver i solskin.

nogen seriøse ideer. baserne er badger 34mm spændt med momnetnøgle efter forskriften. den ikke tabt og rekylen fra en weatherby, skulle ikke være noget problem for Zeiss

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#2
Hej Skipper!

Din Zeiss er i stykker [V], umiddelbart lyder det som om et af de "compound-lens" opbygninger der er i kikkerten (to linser der er "limet" sammen direkte op mod hinanden) har løsnet sig og ikke sidder rigtigt. (der er sikkert flere andre ting der kan gøre det samme, men jeg havde en håndkikkert med det problem engang)

Den må tilbage til Zeiss og laves rigtigt!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
hej dravis

når den er indskudt med denne fejl, er det noget der flytter sig,

jeg vil meget nødigt skifte kikkert til weekenden, da jeg kan få problemer med at skyde min zeiss 3-12-56 ind, den sidder på min .378. og den ville jeg være ked af og skulle bruge på bukkejagt

nå jeg må have fat i zeiss

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#4
Du får nok svar en gang i Oktober[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
hej gammeltoft

du tager fejl, jeg har allerede fået svar, der er hurtigt service fra Zeiss side[Big Grin]
Den skal til rep. det er nok det som dravis skriver om

SÅ jeg må må have min 3-12x56 på til weekenden, men det går nok da længste skud vil være 175 meter

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#6
Præcis som i mit tilfælde!
8 uger senere var jeg nødt til at skrive til tyskland for at få tingene til at ske.

Efter det skete der godt nok også noget[^]

Jeg købte en S&B i stedet

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)