Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aimpoint micro, men hvilken ?
#1
Jeg er nødt til at have en Aimpoint micro til Scout´en.

Aimpoint anbefaler selv Aimpoint micro H1 til jagtrifler og T1 til rifler med picatinny rail. Scout´en er en jagtriffel med picatinny rail, er det så T1´eren jeg skal bruge ?

Det ser ud til den har nogle ekstra features over H1 som f.eks. mulighed for eftermontering af elektronisk lysforstærker. Det regner jeg ikke med at få brug for selvom det ikke er forbudt heromkring. Er det noget der gør T1éren dyrere end H1´eren.

Er der nogen der kender udsalgspris i DK og evt. har haft den i hånden eller ligefrem afprøvet den?

Kan jeg med fordel bestille den fra udlandet, eller bliver udenlandske forhandlere terroristforskrækkede over sådan en bestilling?

Gode råd og erfaringer modtages med tak.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Er der virkelig ingen der kender den ???

(så, nu hoppede emnet op øverst ha ha [Big Grin])

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Jeg har set den ude ved almas i aalborg en aften hvor der var demo på alverdens nyt. Den er virkelig lækker og kan køre i mange tusinde timer på batteriet faktisk kunne man undlade at slå den fra i årevis ifølge henrik fra leupold.Jeg vil have den til min buch og prisen ligger på lige under 5 tusser men de fås jo med montage så der kommer ikke yderligere til der[Smile].

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#4
Hvis du bestiller den fra USA - med lysforstærker (hvis det virkelig er det der kan sættes på) - så er du sikkert for livstid stemplet som potentiel terrorist som de kan teste deres fine blå latexhandsker på.

Jeg nævnte at jeg kom til USA for at skyde, da jeg rejste derover i 2004.
Sjovt nok efter jeg fik taget fingeraftryk, fik jeg senere at vide at bagagen skulle være ulåst og på hver flyvning jeg efterfølgende havde i USA og ud fra USA da jeg skulle hjem - der var jeg "tilfældigt valgt" til den grunige undersøgelse. DOG ikke den der includerede "Body Cavity Search"... gudskelov.!!

Og jo - det skulle være T1'en du skal bruge til Scout'en.

Du vil fint kunne bestille den fra en forhandler i Europa - uden problemer.
Men hvis der er elektronisk lysforstærker, så findes den sikekrt ikke i Dk - og den er ulovlig at eksportere fra USA uden en FRYGTELIG masse papirer.

Men den skulle da være lovlig i tyskland og formentlig vil Frankonia ligge inde med den.

Der står nu at den er optimeret til brug MED lysforstærkende udstyr - sikkert googles eller sådan - det har noget at gøre med tydeligheden af prikken, når man har det lysforstærkende udstyr tændt.
Man kan sikkert bare skrue den ned, så den ikke blænder dig hvis du havde sådan en lysforstærker for øjnene.

Fronten af den, ser bare ud til at være lavet sådan, for at montere linsen grundigt.
Tror ikke der kan/skal monteres noget på den som sådan.

Men har ikke prøvet den - og kender den derfor ikke.

Selv er jeg lidt ude efter en Aimpoint med kombineret rød og grøn prik.

Den grønne er rigtig god til dagslys.. og den røde er god når lyset er svagt.
Den røde kan forsvinde hvis lyset er stærkt.!!

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Nej, den er ikke lysforstærkende i sig selv.

Derimod ser det ud til, den har nogle indstillingsmuligheder på lysprikken som er beregnet til at anvende hvis man bruger den sammen med en lysforstærker. Jeg kan levende forestille mig hvad der sker hvis man monterer en lysforstærker bagved et almindeligt rødpunktsigte, og så tænder for prikken. Så bliver man nok blændet. I det nye jagtblad er der et par forretninger der reklamerer med den, men det er kun H1 udgaven til jagtvåben, ikke T1 til picatinny rail.

Nå, jeg får en enkelt dag i DK næste uge, så går jeg nok i HH og ser om de har den hjemme.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)