Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilke Haglpatroner
#1
Hej alle i der ved noget om haglpatroner [Smile]
Jeg er nyjæger og har aldrig været på hagl jagt endnu.

Nu er det jo ved at være så vidt at jeg endeligt skal ud og ha luftet min Beretta på jagt, indtil videre har det kun været på Lerdue banen. men så kommer det store spørgsmål som har været oppe at vende så mange gange før, hvilke patroner skal man købe, ved godt man skal teste dem selv først i sin egen bøsse før man lægger sig fast på hvad det skal være, men er der ikke nogen der har lidt praktisk erfaring med hvilke mærker/typer der har det hvad der skal til, tænker på hastighed og gennemslags kraft, man må da kunne lægge sig fast på en 4-6 slags inden man skal købe ind til testen i egen bøsse, eller hva?

Jagten er primært Strand og havjagt og måske en enkelt klapjagt i ny og næ.

Så jeg håber på at der er nogen der har lidt erfaringer at dele ud af, evt. også med en Beretta 686 White Onyx, så jeg kan komme igang med at indkøbe lidt test ammo.

Vh Morten

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10.
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Leupold VX-II 6-18
Beretta 686 12/76
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#2
Jeg ville gå efter nogle med noget hastighed i. Både Kent Faststeel og Jaguar laver nogle der går 500 m/sek. Indtil vedere har jeg kun prøvet 4érene, men de er også begyndt at lave nogle med 2ére i. Toerne til gæs og de store dykkere, og firerene til det andet.
Der er en der har restet dem her: http://www.duckboat.dk/forum/viewthread....read_id=34

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Hej mosse6
Hvis du skal ud for at købe test ammo, så må du ikke forbigå den italienske B&P. Jeg syntes selv at det er en kanongod patron til det meste,og den passer i mit gevær, men det er jo nok en god ide og lave nogle test på skudbillede, i så fald at den slet ikke passer til dit isenkram.
petoni

Man kan miste meget, men mister man sin selvrespekt
er der ikke meget tilbage, at miste.
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#4
Jeg har en Beretta 682 og til jagt bliver den fodret med Kent Faststeel.
Svar
#5
Jeg har testet B&P, og oplevet at patroner fra den samme pakke giver hastigheder som svinger fra 394 til 475 m/s, det virker ikke særligt ansvarligt fra producentens side....

http://www.duckboat.dk/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=16&pid=72#post_72
Svar
#6
Du skal helt klart holde dig til de nævnte Kent eller Jaguar patroner i 12/76 med 500 m/sek i udgangshastighed. De dur [^]

Hvis man kun kan bruge 70 mm patroner, så vil jeg anbefale Eley VIP, Kent Fasteel eller Sherwood. De holder alle hvad de lover.

JPL
JPL
Svar
#7
Tak for alle rådene [Smile]
Efter at ha læst jeres kommentarer har jeg indkøbt nogle af de omtalte Jaguar 500 M/sek og prøveskudt dem på en skive, de sætter et meget pænt skudbillede i både min Baikal og min Beretta, så nu falder der forhåbentlig snart et par Gæs ned fra Himlen her i det sønderjyske.

Vh
Morten

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10.
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Leupold VX-II 6-18
Beretta 686 12/76
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)