Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Älgstudsare exploderade vid test
#1
Älgstudsare exploderade vid test

Video af Remington explosion

Videoer af alle rifler

MVH BlaserGun
Svar
#2
Den pibesprængning havde kostet nogle fingre på venstrehånden!

Det kunne være interessant at se nogle testparametre - også i forhold til alle de andre kvaliteter de åbenbart har bedømt.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Citat:quote:

Bäst klarade sig testets billigaste vapen, Howa 1500 som i handeln kostar cirka 5.900 kronor.Testets dyraste vapen, Blaser R93 som kostar cirka 26.000 kronor, hamnade på andra plats.


Grusom tanke, at bruge 4x så mange kroner[Wink]og så stadig kun have det næstbedste[xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Det kunne være interessant at se nogle testparametre - også i forhold til alle de andre kvaliteter de åbenbart har bedømt.


Og jeg som troede du var en ørn til svensk [Big Grin]

Billedrepotage og testresultater

MVH BlaserGun
Svar
#5
Nu forstår jeg hvorfor Bla.. reklamerer med hurtig repetering[:I], det er nødvendigt med en masse bly i luften for at ramme et eller andet[}Smile][8D]
Nr7a8

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#6
Nu forstår jeg hvorfor Bla.. reklamerer med hurtig repetering, det er nødvendigt med en masse bly i luften for at ramme et eller andet

det tror jeg ikke er nødvendigt, Kim.

langt de fleste Blasere jeg har set på skydebanen sætter et glimrende skudbillede.
jeg har også set bla Villys Poulsens serier på feltskydninger, og de blev ikke værre da han gik fra antikriffel til rettrækker.

en anden ting er at når urutinerede skytter anskaffer en blaser begynder mange af dem at focusere mere på hurtig repetering end at sætte et godt skud. du hører ofte at han kan nå så og så mange skud på hjorten: det var bedre med f. eks. 2 solide træffere (dette ses også med pumpere og halvautomater )

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Villy har forlængst skiftet sin Bla.. ud med noget han mener skyder bedere.
Svar
#8
Citat:quote:

Villy har forlængst skiftet sin Bla.. ud med noget han mener skyder bedere.

Ja, jeg har også hørt han har fået riffel[Big Grin][^]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
hvad har han købt [?][?]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Han har ihvertfald fået et eller andet der virkeligt kan skyde.....

Vandt han ikke den ene af NSK´s skydninger???

Han repeterede ihvertfald så hurtigt på hjortebanen så han under hele forløbet skød begge skud til hjorten mens den stod stille[xx(]
Det var der iøvrigt mindst éen veteran mere der gjorde (fra Harboøre)...... "Gamle svindler"....

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by STROM

hvad har han købt [?][?]

mvh
Strom



Noget fra den tyske østersøkyst...

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Den pibesprængning havde kostet nogle fingre på venstrehånden!

Det kunne være interessant at se nogle testparametre - også i forhold til alle de andre kvaliteter de åbenbart har bedømt.

Det er vist gjort! http://www.testfakta.se/img/2007/8/23/16464.pdf

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Man holder aldrig op med at lære.
Man holder aldrig op med at lære.
.22 LR - 6,5X57R - 6,5X55 SM - 7X64 - .375 H&H .

Tidl. 5,6X50RM -.308Win - 30-06 - .375 H&H
Svar
#13
Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bruge en af de normale BLASER de koster da noget mindre end 26 tkr.
Tekniken og holdbarheden er da den samme der er bare et dyrt skæfte på det er vel ikke helt rimligt.

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#14
Testresultaterne kan jeg godt læse, men hvordan er testen gennemført, hvilke forudsætninger har der været og hvordan er resultaterne vægtede?

Et eksempel: Hver riffel er tildelt tre karakterer for præcision under forskellige forhold og en samlet karakter.

For Blasers vedkommende er de tre karakterer: 4,5 3,0 3,9 hvilket munder ud i en samlet karakter på 4,1.

For Sako er tallene 4,2 5,0 4,6 og samlet 4,4.

Det er jo tydeligt, at den samlede karakter ikke er et gennemsnit af "delpointene" da Blaseren da ville have scoret beskedne 3,8 og Sakoen 4,6. Så hvordan er resultaterne så vægtede (det lader til at man har vægtet første delkarakter 3x så tungt som hver af de to andre) og mere interessant: Hvorfor har man valgt at vægte resultaterne som man har gjort????

Lidt mere baggrundsviden om, hvad det egentlig er, der er testet, ville give os nørder et langt mere brugbart billede af resultaterne. At forholde sig til en række tal uden videre forklaringer rækker min autoritetstro ikke til.

I forhold til de to provokerede pibesprængninger var det da også interessant at vide, hvad der reelt skulle til. Jeg har kun set videoen af Remington'en og den er tydeligvis blokeret et stykke ude i løbet.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Læs den som hedder billedreportager.

De har banket et projektil 10 cm ind i løbet for at simulere en blokering af løbet.

Man må gå udfra alle de testede våben har fået samme behandling.

Hilsen

lars
Svar
#16
Ja samme behandlig har de givetvis fået - men hvilken behandling? Hvilken ammunition har man anvendt? Hvordan er karaktererne for f.eks. præcision givet, hvordan er delresultaterne vægtede, hvad er kriterierne for "bedste køb"? Find selv på flere spørgsmål....

Sålænge man ikke kan få indblik i hvordan resultaterne er opnåede og vægtede, så kan man ikke bruge dem til ret meget. Jeg er ret overbevist om, at undersøgelsen er særdeles seriøs, men vi kan bare ikke diskuttere noget, vi ikke ved hvad er. Jeg vil MEGET gerne have indblik i testproceduren, jeg elsker seriøst gennemførte tests.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#17
Begrundelsen for udfaldet skulle der være noget om nederst på denne side med Fakta om testet

MVH BlaserGun
Svar
#18
Det er nu underligt at Blaseren ikke sprang, jeg troede de var livsfarlige.
Der må være noget galt med testen.

Hilsen

lars
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by BlaserGun

Begrundelsen for udfaldet skulle der være noget om nederst på denne side med Fakta om testet

MVH BlaserGun



Tak der stod da en hel del - men der savnes stadig en masse - hvad er f.eks. kriteriet for karakteren 5,0 og præcist hvor dårlig er f.eks. karakteren 3,0 (eller med andre ord: Kan man overhovedet ramme noget med en Blaser, når den bliver varm [Big Grin]).

Det er da betænkeligt, at både Remington og Browning sprænger piberne på den måde ...... måske skulle de to nævnte overveje en bedre stålkvalitet.

M.h.t. kommentarerne omkring Blaser, så er den fingerede pibesprængning ikke noget der kunne forventes at føre til sprængning af nogen riffellås (Blaser eller andre) idet trykket formentligt ikke har været væsentligt over 4.000 bar - stort set alle riffellåse kan klare den dobbelte belastning. Havde man istedet simuleret en fejlladet patron (med pitolkrudt i stedet for riffelkrudt) havde man kunne opnå et tryk det satte låsene på prøve. Man kan ikke sammenligne æbler og appelsiner. Pibesprængninger er skam alvorlige nok (og desværre mere sandsynlige end låsesprængninger) og her halter de to fabrikater jo tydeligvis efter de andre.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

idet trykket formentligt ikke har været væsentligt over 4.000 bar


Hvis man tager en trykkurve for en 30-06 180 gr Oryx med efter deres ladetabel max 50,5 grain 203-B ser den således ud:

[Image: 30-06Oryx.jpg]

Der findes ikke lige en 360 grains kugle for cal .30 men tager vi en 220 grain og lader på samme mængde krudt giver det et lille indtryk af hvorvidt trykket stiger:

Den røde linie = trykforløb
Den blå linie = hastighedsforløb
Venstre akse = tryk
Nederste akse = kuglens vandring
Højre akse = hastighed

[Image: 30-06Woodleigh.jpg]

MVH BlaserGun
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)