Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtmodstand
#1
Hvad mener I om denne ??
http://www.jagtmodstand.dk/
Prøv at klikke på [Sad] Fakta om jagt [Sad] og giv din mening til kende.

JPL
JPL
Svar
#2
Disse eksempler er nogle meeeeeget sørgelige af slagsen.
De jægere der efterlader anskudt vildt, burde have fængselsstraf. Når man afgiver et skud, må man selv tage ansvar for det, og man skal tage ansvar for, at vildtet ikke lider! Og jeg kan ikke forstå, at nogle jægere skyder mere end deres fryser kan indebære..

Det er dybt beklageligt at vores "kollegaer" har gjort dette.!

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#3
Tjaaa...

Fakta og Fakta, der er jo tale om "anekdoter" og "Jeg har hørt"

Faktum ER at ingen mennesker er perfekte og har en perfekt moral!

Vi har ALLE sprunget over hvor det moralske gærde var lavest, og sikkert flere gange i vores liv! (det gælder også jagtmodstandere, Ornitofuglekikkere og andre "anstændige" mennesker..)

Det der irriterer mig mest ved mange af de "rabiate" jagtmodstandere er deres evindelig ævlen om at jægere "Dræber fordi de får en lystfølelse, og det skulle de være mand for at indrømme" og tilsvarende af samme skuffe.
Netop disse udtalelser viser helt tydeligt at de ALDRIG vil kunne fatte hvad det er der får os til at være jægere og hvorfor vi dræber vildtet. De må simpelthen mangle et eller flere protein-kodende gener i hjernen.

Der ER da sikkert jægere der "Dræber af lyst" og som får en bule i Härkilla'erne af det, men den slags er jo alligevel psykopater, og fri os MEGET gerne for dem (De plejer nu heller ikke holde lang tid i mellem RIGTIGE jægere!)

Jeg tror det var Klaus Rifbjerg der engang sagde noget om at Drabet i jagten er en "singularitet", et punkt i tid og rum, hvor alting samles og fokuseres i dette ene punkt, og nogen af os (dem med jæger gener?) opfatter dette punkt i tid og rum som en oplevelse intet andet står mål med... Det synes jeg ihvertfald beskriver det meget fint. Dermed er "Vejen til dette punkt" og tiden/rummet EFTER af afgørende betydning.. Det du gør før drabet OG efter drabet er det der definerer dig som jæger, ikke "singulariteten"

Er man som de fleste jagtmodstandere fokuseret på "Drab og lidelse" (gad vide om DE har et psykisk problem der?) så bliver alt det andet jagten OGSÅ er, til ligegyldig staffage og "undskyldninger" for at have "Drab som hobby"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Citat:quote:

Dræber fordi de får en lystfølelse



Du får det til at lyde som noget grimt???
Helt ærligt tror jeg det er nemmere at få valgt en neger til DF's formand end at få jagtmodstandere til at se de fine nuancer i vores hobby.
Det er umuligt at tale med folk der kun kan se sort-hvidt.
Svar
#5
Enhver form for ekstremisme er af det dårlige - det gælder også dem der vil beskytte "rapænder" som de kalder det, mod de frygtelige jægere.

Jeg har mere melidenhed end noget andet med de mennesker der er repræsenteret på den hjemmeside - det virker som de har et sørgeligt liv...

/Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Jeg finder at store dele af siden er populistisk pladder, men desværre har de fat i noget sørgeligt. Og det er:

Krybskytter og andre mist ædere inden for jagt får alt for lave straffe i danmark. At kunne udføre krybskytteri på anden mandsgrund efter mørketsfrembrud og kunne slippe med en bøde på 4000 kr er oprørende!

Ellers må jeg indrømme at de indeholder meget lidt sagligt fakta, og udgør en sørgelig tendens i samfundet.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#7
De fakta der bliver omtalt, er jo ikke almindelige jægere. Det er krybskytter on andre psykopater der ikke har noget med "os" at gøre. Jeg mener at det står sørgerligt til hvis dette er det almene synspunkt på jægerene i Danmark., hvilket jeg heller ikke mener det er...
Bare eksistensen af denne hjemmeside viser bare at der er super vigtigt at vi til alle tider skal passe på hvad vi siger og gør. Det er sørgerligt at de, efter min mening, få brådne kar imellem os skal øddelægge alt for os andre...Derfor er det også vigtigt at vi opretholder den moral vi trods alt kan være stolte af.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#8
hehe troede i starten det var en joke, på gund af det letter ydmyge design[^]
Men er det ikke skammeligt at de tror, vi går på jagt på grund af lyst! For som de jo da kan se og forstå, her og i de værse blade, så er vi jo alle en flok glade søndags jægere fra byen. Som kun bruger jagttegnet, som en dyr undskyldning for at gå en tur i skoven. For at fløjte med fuglende og se Morten gås hilse fra sin himmel hvelving.

Ja for h.., gu går vi da på jagt pga. lyst! jeg ved da jeg aldrig har været så tæt på en vågen morgen rejsning som da jeg første gang skød en anden levende med skabning! Der var jeg ikke andet en 15 år. Og hade så meget andet der kunne hjælpe mig med det spicifike problem.
jeg er noget støre nu, og har lavet så meget ulovligt at jeg har kunne have fået fra taget mit jagttegn et dusin gange.
Men så vil jeg jo til gengæld vove påstå jeg kender meget meget mere til naturen end ovenstående eksempel!

"Småt er godt, sagde kællingen og malkede katten."
Svar
#9
[xx(]

Et indlæg som ovenstående er da (helt forståeligt) bensin på jagtmodstandernes bål. Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde, men jeg hælder mest til det sidste. [V]

Du får jagten til at fremstå som en perverteret nydelse koncentreret om selve drabet og din bramfrie erkendelse af, at du har begået masser af ulovligheder, underbygger de værste fordomme om jægere, der ikke burde betros et jagttegn. Hvad enten vi kan lide reglerne eller ej,så er det en klar forudsætning for det øvrige samfunds accept, at de følges til punkt og prikke. Vælger du ikke at gøre det, trækker du alle os andre med ned i sølet. At du til og med praler med det på et offentligt forum sætter nye standarder for selvdestruktiv adfærd!

Hvad angår dine motiver for at gå på jagt, så er det dine og de er ikke repræsentative for det brede flertal. For os er jagten en livsstil, der handler om utroligt meget mere, end at trykke på en aftrækker - og det kan fint lade sig gøre inden for reglerne.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Hej
Den tone og det indhold, der er i ovenstående indlæg af Madez, vil jeg gerne personligt tage afstand fra. Jeg er ikke med i flokken af "vi", der optræder i indlægget. En overgang strejfede det mig, at jeg havde forvildet mig ind i en anden topic, der har overskriften:" Reklamefremstød for danske jægere".
Mvh Walnut
Svar
#11
Lugter madez ikke lidt af en Troll - Rart at se ingen bider på.

/Jørgen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)