Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Superkikkert
#1
Jeg kom for et halv år siden til at byde på en "TASCO" kikkert på Ebay. Det var en af disse Tasco 6-24x50 med lys, jeg fik den for 600 kr.
Alt var med i pakken, fin montage i aluminium, et solrør og ekstra batterier plus en lille klud til linserne !

Den blev monteret på min Tikka sporter.

Lyset i den er super, alt inde i den bliver oplyst, det svarer lidt til at holde en lommelygte i enden af den !

Kliksystemmet gik også fint, på de høje kliktårne kunne man klikke både op og ned, til højre og venstre !
Systemmet vente tilbage til samme position +- ca 5-7 cm !

Optikken er der ikke noget at udsætte på, man kan skelne en kat fra en kronhjort på mindst 70 meter i en fint mælkehvid dis !

Forstørelsen kan justeres fra 6-24 gange, man skal bare huske hvad vej man skruede sidst, da korset har en svag tendens til at flytte sig lidt (Ca 1mm) !

Igår blev den så testet på et lidt større våben (300 wm)
Det gik fint, da den nu ikke gør nogen skade på noget længere.
Efter 2 skud er den mælkehvid og korset kan rotere 360 grader.

HVEM SAGDE DET VRØVL OM PRIS OG KVALITET ???

Hilsen Steen
Svar
#2
Tillykke med det fine køb.

Skulle du løbe over et ligende fantastisk tilbud igen, så vil jeg da meget gerne hører om det, da det lyder som om man som jæger ikke kan leve uden en sådan kikkert...
Mvh.

Yeti
Svar
#3
fin humor[Big Grin]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Er den evt til salg og hvilken pris [Wink]

jeg kunne godt være int[xx(][xx(]

Mvh Bo
Svar
#5
Fin anmeldelse af Tasco [xx(]

Jeg har selv en billig BSA 8x32-44 som sidder på en riffel som ikke kan slå den i stykker..
Jeg vil nu have en bedre, og det ender nok med en Leupold...
Er der nogen der har testet en Leupold mht. til at skrue op og ned for forstørrelsen, og skuddene så stadig sidder samme sted.... det er jo det sjoveste [^]
Overvejer en 6,5-20X?? så en tilbagemelding modtages med tak...

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat
Er der nogen der har testet en Leupold mht. til at skrue op og ned for forstørrelsen, og skuddene så stadig sidder samme sted.... det er jo det sjoveste [^]
Overvejer en 6,5-20X?? så en tilbagemelding modtages med tak...

[Image: topp_sommar.gif]



Jeg har ikke haft problemer med den slags i mine Leupold uanset model,
forstørrelse skift eller klikken til ny afstand.

Eneste kritik punkt, er at man i jagtmodellerne ikke kommer over 14 x hvis man vil have belyst sigtemiddel(men så er der jo mark 4[Smile][Smile][Smile][:p][:p][:p])

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
He he. Fandt lige en gammel følgeskrivelse jeg lavede en gang :

" Vedrørende Tasco kikkertsigte 3-9 x 42

Efter aftale med NN, fremsender jeg hermed et stk sigtekikkert til garantireparation.

Problemet viser sig tydeligst ved at stille skarpt på et objekt ved lav forstørrelse (3 x), og derefter skrue op på høj forstørrelse ( 9x), så bliver billedet fuldstændigt uskarpt.

Det lader sig gøre, at skrue okularet så langt ud, at billedet bliver skarpt ved 9 x forstørrelse, men så bliver trådkorset uskarpt, og alt bliver uskarpt når man med den indstilling vender tilbage til 3x forstørrelse.

Som jeg har fortalt NN, så har jeg haft både billige ( Fontain) og dyrere ( Karl Kahles, Schmidt & Bender) variable kikkerter, men jeg har aldrig været ude for den slags problemer. Jeg mener derfor kikkerten er defekt.

Hvis det bliver nødvendigt at kontakte mig i forbindelse med reparationen, er det nemmest at træffe mig på arbejdet, evt. via mail, se vedlagt kort

Med venlig hilsen "

Jeg fik en ny kikkert tilbage. Den var også defekt. Så fik jeg endnu en. Den ser ud til at virke, men jeg har aldrig fået den skruet fast på noget, det er vist ikke umagen værd.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Just shot
Igår blev den så testet på et lidt større våben (300 wm)
Det gik fint, da den nu ikke gør nogen skade på noget længere.
Efter 2 skud er den mælkehvid og korset kan rotere 360 grader.



Hvad med at teste den med et lidt større våben ?? [Big Grin]
Du kunne jo passende teste, om det er muligt at gennemskyde alle linser på langs [:0][B)][xx(]

JPL
JPL
Svar
#9
Jeg hader de mennesker der skal opfordre til den slags pjatrøv !!!
Jeg vil hermed love at sætte billeder på af seancen.
Hvad med en 9,3x62 (Vaar deet noogeet foor diig SAAKKOO)
Kan du overhovedet skyde på så store mål ? 50 mm. ???

Tumper !!!!!

Hilsen Steen
Svar
#10
Jeg skal med glæde sørge for at den "tasco" aldrig bliver til kikkert igen.. Hvis den da overhovedet har været kikkert[Smile]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#11
Man kan nu også være heldig selv om man betaler lidt mere for sin ting, jeg har i det sidst år købt;
1 stk buck lomme kniv til 400 kr. hvor emblemet faldt af og blev væk.
1 stk Lethermann til 600 kr.efter 1/2 år gik trykknappen istykker vente stadigt på en ny skede.
1 par DANNER læder støvler til 1800 kr. som tabte farven ved at går i græs jeg er nu igang med det 3 par denne gang med plast kappe foran så de bliver kun hvide på siden.
1 stk Prospect lommelygte til 800 kr. med en ødelagt O ring ventede 14 dage på en ny.
1 stk Seeland flees jakke hvor kanten er gået i syningen
1 stk Höglefs jakke med en dårlig lynlås foran skal over med den i dag og have den byttede.
1 par Chailiver læderbukser nypris 3000 købt til 1800 gik i syningen på første jagt tog ca. 1 mån. at lave.
1 stk skjorte hvor knappen faldt af 1 gang jeg havde den på.

Jeg ved ikke hvad man skal gøre for og undgå det, efterhånden er det normalt at jeg skal afsted 3 gang med det jeg køber, 1 gang for at købe det, 1 gang for reklamer og 1 gang for at hente en ny vare.

Der skal så lige siges at alt er købt hos Nystrøm og Krabbe i Århus og der har ALDRIGT været noget, alt er bare byttet.

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#12
SAKO du for lov til at uskadeliggøre det skrammel, jeg skal jo filme [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Steen
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Just shot

SAKO du for lov til at uskadeliggøre det skrammel, jeg skal jo filme [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Steen



Den film glæder jeg mig allerede til at se [Big Grin]
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)