Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
flip up cover
#21
Ja det lader til at blive den endelige løsning, Leupold passer næppe på en S&B[Big Grin]
Har også luret mig til at man lige skal åbne den "ene" side først og så lad det være lukket i den anden side, men det er da lidt træls at de ikke har fundet ud af at lave et sådan dæksel til den anden ende også.... [Sad!]
Svar
#22
Citat:quote:

Leupold passer næppe på en S&B


Det skal du ikke være helt sikker på.

Det geniale ved leupold er, at de skrues i et gevind indvendigt i objektivenden (hvis den ellers er rund). Sådan et gevind var der også i den Schmidt og Bender jeg havde i 2,5 -10 x 50. Jeg fandt nærmest ud af det ved en tilfældighed, fordi præcis den størrelse passede med et UV-filter jeg havde til et kameraobjektiv. Når riflen stod i skabet var UV-filtret skruet i, så undgik jeg ridser og støv på objektivet, men det kostede en forfærdelig masse lys, så jeg tog det af på jagt.

Kan det ikke tænkes, at andre str. i S&B også har gevindet, og at Leupolds dæksler passer i det ?

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#23
Det var da ikke umuligt LasseS. for der er nemlig indvendigt gevind i, regnede med at det var til en solskygge eller noget i den stil. Men der ligger jo bare ikke lige en jagtforretning her i Kangerlussuaq, men jo, jeg må prøve at maile/ringe til nogen der kan afprøve det.
Tak for ideen[Big Grin]

Mvh.
Svar
#24
Nu må vi ikke lade os begrænse af den fysiske virkelighed, alle vore sanseindtryk er jo subjektive og dermed virtuelle.

Det jeg mener er; det er da en oplagt opgave for dette forum at slå talenterne sammen om at løse. Her er et forslag til fremgangsmåden;

1) du måler med en skydelære den indvendige diameter af gevindet, og offentliggør resultatet her på forum.

2) et andet forummedlem, f.eks. Rex, måler den udvendige diameter på det Leupold cover der kommer nærmest, og offentliggør resultatet her på forum.

3)Da der sandsynligvis vil være en forskel på de to offentliggjorte tal, vil alle vi andre give vores mening til kende. Vi kan både forholde os til om coveret vil kunne skrues i eller ej, samt dine og andres evner til at anvende og aflæse en skydelære korrekt. Vi skal også nok få blandet udenrigspolitik og Bl**er ind i debatten.

4) Som det allersidste køber du det udvalgte cover, får det sendt til Sdr. Strøm og offentliggør om det passede eller ej.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#25
Jamen sikke da et godt forslag[Wink]

Jeg har så haft fat i min centimeterstok, i mangel på et skydelære.
Indvendig diameter er =58mm. og jeg går ud fra at det er fin gevind.

Så er bolden kastet op til dem der har nogle gode bud/løsning/ideer.

Mvh.
Svar
#26
Jeg vidste ikke at man kunne få spc Leupold flip up cover.

Det skal jeg da have til min nye 6,5-20x50 [^]
Hvad koster de[?]

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#27
Der er lidt gejl her: http://www.leupold.com/hunting-and-shoot...cessories/

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Jeg vidste ikke at man kunne få spc Leupold flip up cover.

Det skal jeg da have til min nye 6,5-20x50 [^]
Hvad koster de[?]



40$ pr. stk. hos Cabelas. [Wink]

http://www.cabelas.com/cabelas/en/templates/product/standard-item.jsp?id=0032032712268a&navCount=4&podId=0032032&parentId=cat20758&masterpathid=&navAction=jump&cmCat=MainCatcat602006-cat20758&catalogCode=UG&rid=&parentType=index&indexId=cat20758&hasJS=true

Dyrt? – ja måske, men det også virkelig kvalitet. Fremstillet i aluminium, og dækslets låseanordning sker vha. nogle små magneter.

Jeg har netop fået Flip-Back Caps på min Leupold 8,5 – 25 x 50. [Smile]

Jeg købte dem via en bekendt i USA, så nøjagtigt hvad de vil koste i Danmark med moms og hele svineriet? – tja vel omkring 3 – 400 kr. pr. stk vil jeg tro.

Swift
Svar
#29
Jeg er mest imponeret af de dersen alu-magneter [Wink][Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#30
De ligger her i butikken til 395,-

Mvh

Rex
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#31
Citat:quote:

De ligger her i butikken til 395,-


Det er ikke dyrt. Smerten fra en høj pris forsvinder langt hurtigere end smerten ved at eje ringe kvalitet.

Spørgsmålet er: Passer de på S&B, som også har gevind indvendigt i klokken ?

P.S. Jeg bemærkede, at Leupold kalder deres gule filter for en "intensifier". Det er en sandhed med modifikationer. Det er min erfaring, at et gult filter under nogle specielle lysforhold som f.eks. tågedis, kan forøge kontrasten, men de nedsætter samtidig den totale lysgennemstrømning, så der er oftere noget at tabe end noget at vinde ved at bruge det filter.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#32
Citat:quote:

Spørgsmålet er: Passer de på S&B, som også har gevind indvendigt i klokken ?



jeg har selv orig.flip up cover på min leupold,har forsøgt at montere den på min S&B dog uden held,tror ikke det er samme gevind..overvejer dog kraftig at købe en extra for så at modifisere den til min S&B..jeg syntes de er genial

Min fjendes fjende er min ven
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)