Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
150gr. Ballistic Tip til råvildt?
#1
Er der nogen her der har erfaring med 150gr. Ballistic Tip i 308Win. til råvildt? MV ca. 850m/s
Svar
#2
for det meste en anelse for hård ved vildtet, afhængigt af skudplacering...jeg foretrækker et meget højt bladskud... ca. 10 cm under rygsøjlen, for så er der stadig plads til en lille fejlmargen...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Hej TRG-S
Balistik Tip er efter min mening alt for kød destruerende (Næsten svineri). Det skal siges det blev testet med en 150gr i 7mm Rem, hvor jeg nu istedet bruger hornady 175gr.
Mvh Rigby
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#4
Du har sikkert også haft noget højere hastighed i din 7mm end en 308Win. kan præstere.

Jeg foretrækker BT pga. den høje præcision og billige pris. Jagt og træning med samme patron.[Smile]
Svar
#5
Kunne en mulighed være at træne med ballistic tip og jage med accubond ?. Såvidt jeg har forstået skulle de 2 projektiler være identiske kun med den forskel at accubond har bonded kerne, og som derfor burde reducere kødødelæggelse.

Accubond fås såvidt jeg husker kun i 180 og 200 grains, så får at mit forslag dur til noget må du gå op i vægt.

Jeg skal understrege at jeg ikke selv har testet om de 2 kugler går helt ens.

Mvh.

Steen S
Svar
#6
Jeg tvivler på at de træffer ens, men vil gøre forsøget i min 338.
Det ville ellers være helt perfekt.
Svar
#7
Nosler laver også en Accubond på 150 Gr... [Big Grin]

og jeg er sikker på at ballistic tippen og accubonden er lavet på de samme værktøjer, hvilket vil sige at de skyder ens... ihvertilfælde i teorien, da jeg ikke har afprøvet det...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
Det kan jo heller ikke siges for ofte:

Nosler Ballistic Silvertip er en dejlig kugle, der kun ødelægger det en Silvertip skal ødelægge.[Wink]

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk [Image: a1071.gif]
De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#9
Nu er det ikke en BT Silvertip, bare en alm. ballistic Tip, men der er nok ikke den store forskel.

Jeg ved godt at der er en Accubond i 150gr, men jeg har mere brug for at kunne bytte i 338'eren.
Der mangler bare en 200gr. Accubond[V]
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

Nu er det ikke en BT Silvertip, bare en alm. ballistic Tip, men der er nok ikke den store forskel.

Jeg ved godt at der er en Accubond i 150gr, men jeg har mere brug for at kunne bytte i 338'eren.
Der mangler bare en 200gr. Accubond[V]



Jeg er klar over at det er den alm. Tip du spøger til, men SilverTip koster under 1 krone mere pr. kugle, er meget velskydende og ødelægger ikke for meget.

Jeg har ladet mine med 46,3gr. N202 hviket giver en hastighed på ca. 850-860 m/s.

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk [Image: a1071.gif]
De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#11
Jeg har nu spurgt hos Nosler:

AB har en anelse højere BC end BT i samme vægt og kaliber, selvom de er angivet til at være ens i tabellerne.

De vil IKKE ha' sammenfaldende træfpunkt, men ved moderate skudhold (100 yards) skulle forskellen være marginal.

Citat:quote:

In a BT or AB in the same weight, the AB has a slightly higher BC, so your point of impact will vary slightly. At 100 yards it will be so slight.

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)