Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan man dele et bundstykke på en Tikka
#1
Jeg er lige kommet hjem fra en tur til Sverige hvor jeg var ved en dansk skytte som ikke gik op i våben, han tabte sidste år sit bundstykke til sin Tikka 300 win ude i skoven, og har siden lånet sin fars bundstykke også 300 win. Det vi talte om var at han gerne ville købe et nyt til hans riffel, men det kostet 8-10 tkr. og hans gl. riffel kunne så sælges for 4 tkr. Derfor ville han heller købe en ny riffel i 6,5 også skrotte den anden.

Jeg forslog at han skulle købe en magen til den først også dele bundstykket og det vi så talte om var hviken kaliber han kunne det i og om riffel kunne tage skade af det.

Jeg har aldrig haft en Tikka så måske der var nogen som ved lidt om det er en mulighed for ham.

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#2
Hej Kim,

siden finnerne oplevede en sending dårligt materiale som de anvendte til en serie piber og de derved var nødt til at tilbagekalde og ompibe har politikken været at skal det laves noget om så skal hele kanonen til finland!
Derfor er priserne helt ude i hampen.

Det du kunne gøre var at få en bøssemager til at finde en magnumudgave og lave det rent praktisk.
Det er MÅSKE nødvendigt at ændre lukkeafstanden. Den skal ihvertfalt kontrolleres.

Jeg er dig gerne behjælpelig med at finde en løsning.

Send en PM hvis det skulle have interesse.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Hej Gammeltoft

Sådan som jeg forstår dig er at det højest sandsynligt kan lade sig gøre at have 2 riffeler men kun et bundstykke hvis kaliberen har samme lukkeafstand. er det rigtigt forstået[?]
Hvor præsist skal lukkeafstanden være tror du at en 3006 kan passe i en 300win feks.

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)