Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Randers Politi
#1
Hejsa,

hvorfor for man altid sådan en mærkelig fornemmelse når man bliver ringet op og de siger at der er fra Politiet? Det første man tænker er dooohh hvad har konen nu kørt ind i [Smile] ,, men ikke denne gang, de ringede blot for at fortælle at de havde fundet nogle af mine våben som blev stjålet for 1½ måned siden og ville høre om en BRNO riffel også var min som den ikke var.
Jeg har i mellem tiden fået fuld erstatning for samtlige våben (ny pris tilmed), så jeg har fået fyldt skabet op igen og det er jo helt fint. Dog har de også fundet min "gamle" Browning 425, som var mit første jagtgevær, som jeg faktisk er lidt interesseret i at få igen.

Hvad sker der med det herfra? Bliver de destrueret? Får forsikringsselskabet det og afholder auktion (Alm. Brand)?

Nærig jyde som man er vil man jo heller ikke betale ny pris for et gammelt våben (selvom det har affektionsværdi for mig) - Vil forsikringsselskabet mon sælge det til mig til en fair pris på trods af at de har givet mig penge til at købe et nyt?

Mvh
Lasse
Svar
#2
Det første sted du skal kontakte er nok Randers Politi.
Det er dem, der pt. besidder våbnene... men jeg ville nok ikke gøre mig de store forhåbninger....

Jeg har en gang imellem set at Hunters HOuse kører nogetle annoncer vedr. "realisation" af brugte våben. Gad vide, om ikke de fra politiet?
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Hej Lasse.

Udover at kontakte politiet i Randers, som jo har din "gamle" haglbøsse i forvaring, vil jeg råde dig til at kontakte dit forsikringsselskab, da det ret beset er selskabet der ejer våbnet.
Du kan måske købe det tilbage for en fornuftig pris.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#4
jeg har prøvet det med Alm Brand og jeg fik en rigtig fornuftig pris på mine gamle våben der var stjålet i 4 år.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Så har jeg talt med forsikringen og han lød meget lun på at sælge dem til mig.

Da jeg nævnte pris sagde han følgende "Det finder vi helt sikkert ud af - du kan nok få dem for en slik, eftersom de skal ses efter af bøssemager mv".

Så nu ser vi lige hvor god stand de er i, for jeg bliver sq nødt til at få fat i den gamle Browning igen.

Hygge
Svar
#6
Lyder godt =o)

Krydser fingre herfra i hvert fald.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
Hvad blev det til?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Hvad blev det til?



Jamen indtil videre er våbene fortsat i politiets varetægt til sagen mod vedkommende der havde dem skal være afsluttet førend jeg kan få fingre i dem.

Jeg skal tale med politiet i næste uge for at høre hvorlangt de er- så ind til videre skasl jeg vist bare væbne mig med tålmodighed.
Svar
#9
Så har jeg set våbnene og de var samme stand som da de forldo mig.

Jeg har dog ikke købt dem tilbage, da prisen ved forsikringsselskabet var alt for høj - desværre Sad

Mvh
Lasse
Svar
#10
De var vel ikke så flabede at forlange noget i nærheden af hvad de havde udbetalt for dem [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

De var vel ikke så flabede at forlange noget i nærheden af hvad de havde udbetalt for dem [Wink].



Ikke helt - De udbetalte mig nypris for min B425, som var 6 år gammel og ligeledes ny pris for min B525, som var 1 uge gammel.

Han ville sælge dem til mig igen mod et samlet afslag på 7000kr i forhold til det han havde udbetalt til mig, som jeg ikke var interesseret i eftersom jeg har købt nye våben og heller ikke tror at han kan få dette for dem ved videre salg.

Lidt ærgeligt for jeg ville godt have haft fingre i min "gamle" B425 sport... Sad
Svar
#12
Det bedste råd jeg kan give dig er at ringe til en bøssemager og høre hvad de vil give for de pågældende våben. Derefter ringer du til forsikring og byder 500-1.000kr mere end bøssemageren vil give, og så har du dine våben igen.

Jeg har oplevet det på nærmeste hold eftersom vi også fik tømt skabet. Min far fik 19.000kr for sin sako af forsikringen. Den blev fundet i århus under en narkoransagning, den lå i foderal og var i samme stand som da den blev stjålet. Han ringede så til en bøssemager og de ville ku n give 2.500-3.000kr for riflen. Straks ringer min far til forsikringen og siger det som det er, og at han vil give 3.500 for den. Han får sin riffel igen og politiet havde lige glemt at tage mærket med sigtedes navn og cpr-nummer af riffelen og den pose som min salonammo lå i, men det er en helt anden sag.

Håber du kunne bruge det til noget.

Mvh
Bille
Svar
#13
Hej Bille,

tak for dit svar - Det havde jeg også gjort, men de sagde at de havde en specialaftale med en bøssemanger, som altid gav dem en bedre og pris. Nu kom enddog også frem at de faktisk ikke måtte sælge våbnene til mig igen overhovedet.

Jeg spurgte efter navnet på bøssemageren, men det vill/måtte han ikke oplyse, da han sagde at andre bøssemageren var sure/misundelig over den aftale de havde hvorfor han ikke ville have det offentligt gjort.

Så jeg klarer mig med mine nye våben herfra!

Mvh
Lasse
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Lasse N

Hej Bille,

tak for dit svar - Det havde jeg også gjort, men de sagde at de havde en specialaftale med en bøssemanger, som altid gav dem en bedre og pris. Nu kom enddog også frem at de faktisk ikke måtte sælge våbnene til mig igen overhovedet.

Jeg spurgte efter navnet på bøssemageren, men det vill/måtte han ikke oplyse, da han sagde at andre bøssemageren var sure/misundelig over den aftale de havde hvorfor han ikke ville have det offentligt gjort.

Så jeg klarer mig med mine nye våben herfra!

Mvh
Lasse


Hej Lasse
Du spurgte vel ikke forsikringsmanden om han gik på jagt. Set i lyset af hans uvilllighed, mod salget af våbnene. Så har han sku nok set sig varme på dem selv[Big Grin]

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#15
Så er jeg netop blevet ringet op af Horsens Politi, som har fundet min Riffel. Den er rigtig flot stand siger de, men kikkerten var der ikke. Han kunne dog informere mig om at den var ladt!!!!
Jeg har dog fået ny riffel, så den har ikke min interesse.

Så mangler de blotr at finde min Baikal MP-153, så har de fundet dem alle - godt de snart er væk fra gaden!
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Lasse N

Hej Bille,

tak for dit svar - Det havde jeg også gjort, men de sagde at de havde en specialaftale med en bøssemanger, som altid gav dem en bedre og pris. Nu kom enddog også frem at de faktisk ikke måtte sælge våbnene til mig igen overhovedet.

Jeg spurgte efter navnet på bøssemageren, men det vill/måtte han ikke oplyse, da han sagde at andre bøssemageren var sure/misundelig over den aftale de havde hvorfor han ikke ville have det offentligt gjort.

Så jeg klarer mig med mine nye våben herfra!

Mvh
Lasse



Det lyder godt nok mærkeligt at de ikke må sælge dem til dig. Jeg troede da at loven var den samme hos Århus og Randers politi. Men det er måske mig der er helt galt på den? (tvivler jeg nu på).

Ja det er godt at de snart er væk fra gaden, men desværre en mit jagtgevær, mossberg pumpgun, .308 riffel og salonriffel stadig der ude. Og hvis jeg skal være ærlig tror jeg ikke de to haglgeværer har deres normale længde mere.

Var dit haglgevær i hel stand eller var det blevet modificeret til diskotekslængde?

Mvh
Bille
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by J_Bille

Citat:quote:

Originally posted by Lasse N

Hej Bille,

tak for dit svar - Det havde jeg også gjort, men de sagde at de havde en specialaftale med en bøssemanger, som altid gav dem en bedre og pris. Nu kom enddog også frem at de faktisk ikke måtte sælge våbnene til mig igen overhovedet.

Jeg spurgte efter navnet på bøssemageren, men det vill/måtte han ikke oplyse, da han sagde at andre bøssemageren var sure/misundelig over den aftale de havde hvorfor han ikke ville have det offentligt gjort.

Så jeg klarer mig med mine nye våben herfra!

Mvh
Lasse



Det lyder godt nok mærkeligt at de ikke må sælge dem til dig. Jeg troede da at loven var den samme hos Århus og Randers politi. Men det er måske mig der er helt galt på den? (tvivler jeg nu på).

Ja det er godt at de snart er væk fra gaden, men desværre en mit jagtgevær, mossberg pumpgun, .308 riffel og salonriffel stadig der ude. Og hvis jeg skal være ærlig tror jeg ikke de to haglgeværer har deres normale længde mere.

Var dit haglgevær i hel stand eller var det blevet modificeret til diskotekslængde?

Mvh
Bille



De var i hel stadn.

Det er ikke Randers Politi der ikke "må" sælge til mig, men forsikringsselskabet.

Mvh
Lasse
Svar
#18
Misforstod dig vist så [:I]

Men hvordan kan det være at det ene forsikringsselskab gerne må sælge våbenene tilbage til ejeren, men det andet selskab ikke må. Det forstår jeg godt nok ikke noget som helst af. Nu blev det vist lidt OT [:o)]

Mvh
Bille
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by J_Bille

Misforstod dig vist så [:I]

Men hvordan kan det være at det ene forsikringsselskab gerne må sælge våbenene tilbage til ejeren, men det andet selskab ikke må. Det forstår jeg godt nok ikke noget som helst af. Nu blev det vist lidt OT [:o)]

Mvh
Bille



tror blot det er interne regler og ikke "lov"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)