Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montage til Sako Forrester 243
#1
Kære Alle

Jeg har købt en super fin Sako Forrester 243, hvorpå jeg vil montere en Bushnell Elite 3200 3-9x40 (1" rør). Jeg leder efter en brugt original montage til en billig penge, men hvilken skal jeg købe, når jeg nu vil bibeholde de faste sigtemidler? Riflen står original, fin og næsten ubrugt, hvilket jeg nødigt vil ændre på.

På forhånd tak.

Karoma
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#2
Så skal du Købe en medium til en L571.
Føler du dig ikke sikker så køb en "high" og drej det overflødige af.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Først villle jeg undersøge om kikkerten i længderetningen kommer i kontakt med sigtemidlerne, når den passer med din øjenafstand.

1. Hvis kikkerten kan være i længderetningen, så ville jeg gå efter enten en lav optilock, eller en medium af de helt gamle originale (4-500,- ved en jysk våbenhandler).

2. Hvis kikkerten ikke kan være der i længderetningen for sigtemidlerne, så vil jeg overveje at fjerne kærven, pakke den i en lille pose med olie og gemme den godt. Så kan du altid sætte den i original stand igen senere. Herefter vil jeg gå til punkt 1.
Det vil være svært at finde en montage, der kan løfte kikkerten helt over sigtemidlerne, men måske kan en Optilock high. Den høje montage vil dog gøre, at man har dårlig kontakt med skæftet, når man skyder.
Men det er jo en smagssag.

Mvh Søren
Svar
#4
Tusinde tak for svarene. Jeg går på "jagt" efter en medium. Har set en i dba.dk, men den ser på billedet ud til at være en lav, så nu må vi se[Smile]

Mvh.

Karoma
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#5
Hej Karoma

Jeg har et par originale Sako ringe fra min farfars Forester liggende, men ingen baser. De skal ikke stå dig i alverden [Smile]

Mvh.
Anders
Svar
#6
Hej Anders

Tak for tilbudet. I mellemtiden fandt jeg et fint og velholdt sæt hos Brasholt i Hjørring.

Mvh.

Karoma
Min næste skal være en 243'er...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)