Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nanocover behandling af egne Optik.Er de muligt???
#1
Hej alle sammen der kan jo købes et hav af Nano cover produkter som kan påføres alt fra Glas til plast og metal med resultat i at vand og skidt løber af uden problemer!Jeg ved godt at Zeiss og Svarovski tilbyder Optik de er behandlet Lotutec osv...

Min spørgsmål er nu kan man påføre sin Optik Nano cover selv eller få de gjort med tilfredsstillende resultat hos en eller andet virksomhed?

Lille Krengel
Hilsen Lille

Svar
#2
Kære næsten navnefælle,

Mine svigerforældre investerede en halv bondegård i nævnte produkt til behandling af glasset i deres glas-brusekabine.

Det virker ikke, ikke tilstrækkeligt i hvert fald. Og da bestemt helt ude af proportioner med prisen[V]

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#3
Jeg har ikke sagt at de er billigt! jeg ved bare at vores væksted behandler busruder med nanocover og der virker de super!Min nabo har sin ny firehjulstrækker behandlet og den er meget nemt at gøre rent!Bare gang vand og så er den som ny!Hans konen har fået behandlet deres vinduer i huset og skal ikke poler vinduer mere, en gang regnvand er nok!Skidt og vand løber bare af!Behandling af bil 6000 kr vinduer 3000kr! Bil med4 års selv rensningsgaranti!

Så de må da været muligt at behandle sin optik med nanocover?

Lille Krengel
Hilsen Lille

Svar
#4
Hej!

Jeg har prøvet med Nanocover til både rustfrit stål og til glas.

Det virker fint på forruden på min bil, vandet løber bare af over en vis hastighed, men det er ikke alt der holdes væk.

Virkningen af Nanocover på optik er ikke altid problemfrit, der afsættes jo en mikro tynd hinde af "etellerandet" og det har i hvertfald den virkning på min håndkikkert at refleksbehandlingen ikke længere har meget effekt[xx(]

Det er genialt til poleret rustfrit stål, men hvis det er slebet/børstet (som det oftest er) så er der STOR forskel på hvor godt det virker og hvordan det kommer til at se ud!!!

Det er tilsyneladende MEGET vigtigt at følge brugsanvisningen og overholde især det med temperaturen når man skal behandle en overflade. Første gang jeg prøvede med bil-ruden var der for koldt og den nåede åbenbart ikke at tørre i de 24 timer der stod, så det holdt ikke ret længe (ca 2 måneder)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Jeg har fået min forrude behandlet hos Ditec, og det holdt fint i ca. 1 år. Ved hastigheder over 80 var det helt perfekt, men ved lavere hastigheder virkede det knap så godt da vinduesviskerne ikke rigtigt kunne få fat i de meget små dråber på ruden og der derved blev efterladt en vandfilm på ruder. Idéen med kikkerten tror jeg er rigtig god.
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Læste et sted at én af de Nano-behandlinger ikke var særlig god mod den eksisterende coating på linserne og tilmed gjorde at de fine detaljer blev lidt "slørede" i det.

Men hvad det lige var for en kikkert/linse - husker jeg ikke.
Men med de helt helt fine og tynde lag coating der oftest er på linserne, så skal der (eller må der) ikke gnubbes meget før coatingen lider skade.

Det var måske noget man kunne prøve på en billigere kikkert først - ville selv nødig springe til en dyrere kikkert - kun for at gøre lysgennemgangen og klarheden dårligere.

Tror godt der kunne være forskel på en stor glasflade som en rude - og mindre linser i en kikkert som skal gengive langt mere billed/udsyn på et mindre areal.

Men håber du finder ud af noget brugbart - og er selv nysgerrig om resultatet. =o)
(er lidt skeptisk af natur.. men er tit blevet modbevist og så skader det vel ikke.)

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)