Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aftræk sauer 202
#1
nb dette handler ikke om utidig skudafgang som eller er vældigt populært at diskutere.

Jeg har lige fået en ny sauer 202. Tidligere havde jeg en winchester model 70. Mit problem er forskellen i aftræk mellem disse to typer eller rettere aftrækket på saueren (måske). Som jeg kan forklare aftrækket på winchesteren, bevæger selve aftrækkeren (under stadig højere påvirkning) sig ikke før skuddet går. Det er sådan jeg skulle mene et aftræk burde være. På saueren bevæger aftrækkeren sig cirka 1 mm under den første 1/3 af belastningen og bliver så fast indtil skuddet går. Mit spøgsmål er egentlig om dette kan være meningen af aftrækkeren skal bevæge sig på denne måde elller hvad. Min viden og dette er begrænset og jeg håber nogle kloge mennesker kan forklare mig sandheden og at spørgsmålet er gjort forståeligt.
Svar
#2
Sådan må den ikke gøre. Jeg havde en sauer 200/ Carl Gustav 4000 der gjorde det samme. Der var drysset metalspåner/ støv ned i aftrækkerhuset. Efter rensning fungerede aftrækket upåklageligt i mange år.

Min nuværende riffel fra Steyr har blødt aftræk før det faste aftræk, men det er meningen det skal være sådan, og det sætter jeg pris på. Jeg går ud fra at det ikke er det du taler om ?

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Nej det er ikke et blødt aftræk. Det ville jeg ellers gerne have. Det har jeg på salonriflen og det virker dejligt. Vil det så sige at jeg skal troppe op ved forhandleren og klage? Det skal lige nævnes at den kun gør det i cirka halvdelen af aftrækkene.
Svar
#4
hvis jeg var dig ville jeg klage. Alle aftræk skal være ens!
Svar
#5
Jeg mener at der kan monteres samme aftræk som sidder på Sauer´s STR riffel.
Svar
#6
Det kan der også. det koster bare en jetjager.

Kan skaffe det hvis det ønskes[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Det er et og samme aft, det er bare snelle blokken der skal ud og så skal der en styrerstift til fjeder op til knasten i, den sider i gevindhuldt til justerskruen til snellen

Men det lyder som om petermh´s halvejs lider af den s.... vi ikke snakke mere om her inde.

Jeg vil tro de ligge med den styrestift i Vingsted, vis det er.

skotten


Svar
#8
Var hos K.O Skov i lørdags vi talte lidt om Sauer og Sauer aftræk og de sagde hvis der var det mindste med et Sauer aftræk skiftede de det U.B. Det kræver nok at man har handlet hos dem. !
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by allan 2

Var hos K.O Skov i lørdags vi talte lidt om Sauer og Sauer aftræk og de sagde hvis der var det mindste med et Sauer aftræk skiftede de det U.B. Det kræver nok at man har handlet hos dem. !



Kr. O. Skov er ellers ikke kendt for deres bøssemagerværksted.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#10
Jeg kunne ikke forestille mig, at det var en større videnskab for en bare lidt rutineret bøssemager at skifte et Sauer-aftræk (uden at jeg ved noget om det... Jeg har blot hørt at en Sauer generelt er modulopbygget - netop for at det skulle være så nemt at bytte rundt, opgradereog udskifte m.v....tager jeg fejl?
Svar
#11
Skriver bare hvad de sagde , om de kan skrue i våben ved jeg ikk noget om . [:I]
Svar
#12
En blind uden førerhund kan skifte et aftræk på en Sauer 202/200.
Af med forskæftet.
To rørstifter ud.
Skift aftrækket (et helt modul, som fås med forskellige former for aftræk)
Samle igen.

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...re-1-1.jpg[/IMG] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#13
Skriver bare hvad de sagde , om de kan skrue i våben ved jeg ikk noget om . [:I]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Bwana Olifant

En blind uden førerhund kan skifte et aftræk på en Sauer 202/200.
Af med forskæftet.
To rørstifter ud.
Skift aftrækket (et helt modul, som fås med forskellige former for aftræk)
Samle igen.



Så er jeg lige ved at tro, at de kan gøre det i Bording [Wink]

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#15
Det er nu en lignende forretning lidt syd og til til højre der kan få lov til at skifte skidtet. Ellers er jeg da utrolig glad og tilfreds med saueren. Bare det at tage ladegreb er en oplevelse. Mit eneste kritikpunkt er at man skal afsikre for at aflade. Det må være gået galt for nogle når nu sikringen (ellers meget dejlig) er placeret lige ved aftrækkeren.
Svar
#16
Citat:quote:

Mit eneste kritikpunkt er at man skal afsikre for at aflade. Det må være gået galt for nogle når nu sikringen (ellers meget dejlig) er placeret lige ved aftrækkeren.


Så må man jo lade være med at stå med fingeren på aftrækkeren når man aflader, eller tager ladegreb [Wink] Hvor svært kan det være?
Jeg har haft min Sauer 202 i næsten 10 år, og det har aldrig været et problem at have afsikringen foran aftrækkeren. Og jeg har heller aldrig haft problemer med snellen. Den fungerer bare upåklageligt hver gang [:p] (Og så har jeg lige fået ny pibe hjem idag, S&L kal. 30-06, så min "baby" skal skydes ind på lørdag [Big Grin]Måtte bare fortælle det [Big Grin][Wink][:p])

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)