Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modificering af Blaserpibe
#1
Er der nogen der har prøvet at lave et Blaserkammer eller sætte ny pibe på orginalt Blaser kammer? Det kammer er jo lidt mere følsomt (læs skal være sikkert) [Big Grin]
Hvordan er det med priser på nye piber, kunne godt tænke mig en 338 WM eller 340 Weath. Mag. fluted. Hvad er jeres erfaring hvor skal man købe & hvad skal man undgå?[:p]
Har længe syntes min 7 RM var lige i underkanten til Bjørn & 416 RM med tyk pibe vejer som død & helved når man skal gå & kravle langt & så derfor er valget 338 & 340 der er lidt mere flatskydende + lidt mere stopeffektive (end 7 mm RM)
Grunden til ønske om fluted pibe er at de ellers løber varme når man er på banen for lige at små træne før jagt + indskyde nye ladninger.
& så ser det også herre godt ud, meget vigtigt = glæde vær gang man har det i hånden. [^]
Jeg har en 6,5x55 fluted pibe fra UIT- en den bruger jeg til løbende hjort + normal træning, det virker! Med rigtig pæne grupper......
Jeg HAR SELVFØLGELIG forventet at alle vil fraråde at modificere Blaser kamre/piber, der plejer bare altid at være en der har prøvet et eller andet & det var det jeg gerne ville høre om! [8D]
Svar
#2
Hej Clausen, jeg tror ikke man skal prøve at sætte en pibe på et kammer, de to ting plejer at være lavet i det samme stykke materiale. Man kan i mange tilfælde rive kammeret op til en kraftigere patron i et givet kaliber feks. 338W til en 340 Winterby, men da B***** teniferer deres piber er det nok en blandet fornøjelse at være kammerrival der.
Så altså, det bedste er at købe en ny pibe i et egnet kaliber som B***** fremstiller evt 8X68S eller 9X64 Brenneke. 2 gode tyske kalibre til en mindre god tysk riffel[:I]

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]
MVH
Mugge

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)