Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Buejagt i Sverige og Polen
#1
Er det tilladt?

(Spørgsmålet genskabt efter Moderators hukommelse [:I] - Da det ikke skulle slettes)
Svar
#2
I Sverige er buejagt forbudt. Det har jeg også kraftigt på fornemmelsen at det er, i de andre lande du nævner.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Havde bare lagt mærke til at rejse selskaber reklamerede for jagt med bue i polen, ungarn. Men kender ikke noget til kravene.

Sikker på det er forbudt i sverige? Der går lidt af sjoven af det land jo.
Svar
#4
100% sikker på, at buejagt er forbudt i Sverige.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Skaw

Jeg tager til næste år buetegn.

Så vil derfor høre om der var nogle som kendte til reglerne for buejagt i sverige, polen, tyskland og evt norge?



Forbudt i Norge.
Svar
#6
Forbudt i Grønland.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Skaw

Havde bare lagt mærke til at rejse selskaber reklamerede for jagt med bue i polen, ungarn.



Hvilket selskab reklamere med det?
Det er mig bekendt ulovligt at jage med bue i Polen[B)]
Svar
#8
http://www.21winners.dk/Rejser/jagtrejser.asp

Aurora Jagtrejser® - Velkommen
Tlbyder jagt med riffel, haglgevær eller bue i Polen, Ungarn, Sverige og mange andre steder.Aurora Jagtrejser® - Velkommen - Opdateret: Fri, 21 Sep 2007 02:56:00 GMT
Svar
#9
Den første opremsning handler om de våben der er mulighed for at komme på jagt med, den anden om de steder du kan komme på jagt. Der står faktisk ikke, at du kan bruge alle typer våben alle steder.

Når du nærlæser jagtmulighederne i polen står der intet om buejagt. Men indrømmet, det kan misforstås.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
buejagt et tilladt i ungarn.

der er et kort hvor der er markeret hvor det er tilladt i buejagts lærebogen (eller hvad den nu hedder)

mvh. loft
Svar
#11
Det er tilladt i Canada
hogmeister
Hogmeister
Svar
#12
Følgende er at læse på Buejægere.dk (min fremhævelse):

Generalforsamling d. 15/3 2009!

1. Valg af dirigent. Jan, konstaterede at generalforsamlingen er lovligt indvarslet.

2. Godkendelse af dagsorden Godkendt uden bemærkninger.

3. Formandens beretning. Medlemstilgangen i 2008 var på 12, så vi er nu 51 medlemmer. Sidst tildelte medlemsnummer er 220, vi startede med nr. 101 for 20 år siden så det må konstateres, at en del falder fra hen af vejen.
På vores arbejdsdag i juni, blev 3 D skiverne renoveret så vi nu råder over 40 3 D dyr. Der blev etableret trappe fra terrassen ned i skoven. 50 fliser transporteret fra Rudkøbing så der nu er til belægning af den resterende del. Som vanligt sørgede John for at der var grillmad til alle.
Vi har afholdt i alt 6 præmieskydninger, men deltagelsen kunne ønskes bedre. 7 mand prøvede kræfter med den frivillige bueprøve, 6 bestod. Vi har afholdt buejagtkursus for 11 aspiranter. Jan har deltaget i udvalget til revidering af buejagtkurserne, så vi er godt rustet til de kommende aspiranter. Lærebogen om buejagt i Danmark er blevet revideret, og foreligger nu i 3.die udgave.
Kurset " Vildttilberedning for buejægere" måtte desværre aflyses da der kun var 5 tilmeldte.
Til vores foredragsaften var det "Ole Cowboy" der tog os med til Africa på buejagt efter Kafferbøffel og Sabelantilope. Det var en spændende oplevelse, og klubhuset var fyldt til bristepunktet.
Efterårets buejagter har været en stor succes som vanligt. Der blev afholdt 7 i alt på fynske og langelandske godser. Foruden vore egne medlemmer var der deltagelse fra København - Vejle og Give. Udbyttet blev 10 stk. råvildt og 4 fasaner. En enkelt gang blev der behov for schweisshund. Alle jagterne blev arrangeret og ledet af Anders og Karsten, tak for Jeres indsats.
På PR fronten har vi igen deltaget ved "Jagtens Dag" på Lærkedal i samarbejde med SN og Jægerforbundet. Vi har afholdt foredragsaften om buejagt for Tåsinge Jagtforening i Bjerreby forsamlingshus.
Til slut vil jeg takke bestyrelsen for godt samarbejde i det forgangne år. Også en stor tak til de medlemmer der har ydet en indsats for vores forening og for buejagten. Vi er to gamle som har valgt at stoppe i bestyrelsen; John som har været formand i 2 år og siddet i bestyrelsen i 18 år i alt. Selv har jeg været med i bestyrelsen i 20 år, heraf de 14 år som formand. Nu må det være tiden til fornyelse.
John, jeg vil benytte lejligheden til at takke dig, personligt og på medlemmernes vegne, for det kæmpearbejde du har udført for Svendborg Buejægere. Din afløser får noget at leve op til.
Overbring også en stor tak til Grete, for de mange gange hun sørgede for at vi blev overmætte i gule ærter ved vores generalforsamlinger.

Erik Larsen
Formand.

4. Regnskab. Årets overskud er 5.952,16 - rigtigt fint, så kassen er nu på 14.502,71. der undersøges stadig om en billigere bank. 32 medlemmer har betalt d.d. der er penge til nogle forbedringer på banen!

5. Indkommende forslag. Ingen forslag er indkommet!

6. Valg til bestyrelsen.På valg er: Erik, John, og Jan. Erik og John ønsker ikke genvalg. Steffen og Klaus Ebbesen blev valgt, Jan genvalgt! Supp. Leif genvalgt

7. Valg af revisor. Søren Haastrup blev genvalgt!

8. Eventuelt. Carsten forslår at der nedsættes et baneudvalg - det laves i bestyrelsen!
Leif har lagt en web. adresse, hvor vi kan se hvem der er medlemmer af FADB. Adressen er: http://www.foreningscentralen.dk (klik på logon) forenings id: DANSKBUE Adgangskode: BUEMEDLEM Kan sorteres efter postnr. medlemsnr. Navn osv.
Efterårets jagter, Carsten og Anders opfordres til at forsætte deres store arbejde, det har været rigtig godt (også) sidste efterår.
Der er startet et forsøg på at lave et formelt samarbejde mellem DBSF og FADB! Hvilket kun kan være en fordel for begge parter, bl.a. vil vores sikkerhedszone blive nedsat til 140 meter, i stedet for 300 meter som dette er i dag, og så skal vi ikke have politiet til at godkende baner, men en dommer fra DBSF!
Anders fortalte at Sverige regner med at få godkendt buejagt til efteråret.
Når du indberetter bueskudt vildt på nettet, vil pr. automatik modtage et skema som skal sendes retur (gælder rådyr)!

Således opfattet og noteret
Jan Aagger

På det efterfølgende konstituerende møde, blev vi enige om at Carsten fortsætter som kasserer, Jan som sekretær, Steffen blev formand og Jacob næstformand.




Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#13
Buejagt er forbudt i Polen. Jeg overvejede netop at tage buetegn, for at bruge det i min forening i POlen - men det fik jeg hurtigt af vide at det var der ingen grund til - for det var forbudt.
Det kan dog være der er et smuthul i loven i forhold til fuglevildt som jeg ikke kender til - men hårvildt er i hvert fald udelukket
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)