Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NYT BLASERUHELD I DANMARK
#1
Jeg har lige kikket på en riffel af et bestemt mærke som har været ude for et uheld. Riflen var efterladt stående op ad et plankeværk med åbent brudstykke, en dag med god blæst.
Pludselig får vindstødene riflen til at vælte og riflen lander på siden.

UPS, siger ejermanden og farer hen og undersøger bekymret om den har fået skrammer.

Så siger ejeren af et brugsvåben: kære ven, det er nu du skal stole på at du har købt det bedste grej der kan fås for penge og det er nu at din tillid til dit valg af våben, montage og kikkert skal vise dig om du har valgt rigtigt.

Æv, siger ejermanden, der er kommet en skramme på kliktårnet.

Nå, det var da godt det ikke er værre siger manden med brugsriflen. Må jeg forøvrigt lige se den fine riffel. Jeg har aldrig haft fat i sådan et stykke ingenørarbejde. Hvordan lukker man brudstykket, spørgen han ejeren.

Du skubber da bare slæden frem og så er den klar til skud. (sikringen må have været spændt[xx(])

Det kan jeg ikke, er svaret, den går meget stramt.

Pjat med dig, siger ejeren, lad mig vise dig hvordan man gør - hvad pokker er det, jeg kan ikke lukke brudstykket på min riffel - FOR S**AN - NAAAAAJJJJJ noget lort - den ene styreskinne er brækket og den anden er bøjet - NAAAJJJJ noget lort.

Ja så er det da godt at jeg bare har en almindelig boltriffel. Den skal nok klare at vælte fra en højde på nul meter uden at få funktionsfejl, siger ejeren af en boltløfterriffel [^]


Snip snap snude - billeder kommer når reservedelene engang er kommet.


--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#3
Citat:quote:

[red]Ja så er det da godt at jeg bare har en almindelig boltriffel. Den skal nok klare at vælte fra en højde på nul meter uden at få funktionsfejl, siger ejeren af en boltløfterriffel



En old gammel "muddermauser" 98 fra hvilket som helst fabrikat og fra hvilket frabrikations år, kan man "tabe" ud fra en 2nd sal, ned på asfalten, og den kan stadig skyde. Jo...skæftet kan være knækket, men man kan stadig være "farlig"...hahaha..[Wink]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#4
Bare der nu ikke der er nogen af "dem" der bliver fornærmede....[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

og iøvrigt....

Citat:quote:

Jeg - og flere andre brugere af VTF - mener grundlæggende, at Blaser R93 har problemer med den passive sikkerhed. Emnet er dog for mig at se uddebatteret , indtil der fremkommer regulære nye oplysninger i form af udmeldinger fra producenten eller dennes repræsentanter, kvalificerede tekniske oplysninger, tests af systemets reaktion ved sprængning p.g.a. overtryk eller - Gud forbyde det - flere ulykker. Da nye oplysninger ikke er fremkommet med dit indlæg, vil jeg derfor ikke involvere mig i yderligere debat på den baggrund



/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
@M&X
Take care i morgen... - du kommer til at gå sammen med 2 Bla*er - og det er ikke Hel..... der har en i hænderne [Wink]

De er modificerede med et skæfte der ligner en form for indbygget underetage....

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#6
Nå da da, så må jeg psyke dem lidt så vi kan få Hela... i finalen.

Forøvrigt deltager den uheldige ABB osse i skydningen.

ordliste ABB= Anonym Blaser Bruger

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Citat:quote:

Hvordan lukker man brudstykket, spørgen han ejeren.

Man kunne jo med et sådan formuleret spørgsmål fra ejeren af boltløfterriflen, mistænke ham for at være en forklædt fra den nok så jyske propogandaafdeling der lusker rundt langs plankeværk og yder hærværk mod ejerløse rifler af tysk herkomst[Wink]

MVH BlaserGun
Svar
#8
BTW så har den jyske propogandaafdeling i al hemmelighed indgået et samarbejde med den tyske, hva mon det næste blir...???[Wink]

[Image: SogLiBlaser.jpg]

MVH BlaserGun
Svar
#9
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

5 lukkeknaster for det kunstneristiske.[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by M@X

5 lukkeknaster for det kunstneristiske.[Wink]


He he, jo må være en karakter scala for rigtige våben nørder[Wink]

Umiddelbart skulle man tro at samarbejdet også omfattede skæftetræet da det jo er meget eksklusivt, og til det er der jo nogen der vil sige fy fy skamme S&L [Wink]

Citat:quote:

Jamen tak for det, så får du lige min[^]
Blaser har egentlig gjort det godt, de har skabt et produkt som vel hverken er værre eller bedre end så meget andet, men de har gjort produktet eksklusivt og det sælger.



MVH BlaserGun
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by BlaserGun

BTW så har den jyske propogandaafdeling i al hemmelighed indgået et samarbejde med den tyske, hva mon det næste blir...???[Wink]

[Image: SogLiBlaser.jpg]

MVH BlaserGun



Det var alligevel sa*ans
Jeg trode godtnok ikke at der kunne være en rigtig riffel i en Bla**r kasse[8D][Wink].
Sa kan de da alligevel finde en sikker anvendelse[Wink].I det mindste for kassen[8D]

Træet er nok en klods med vandskader[Big Grin][Wink]

jbn
Svar
#12
Hvem har knækket den fine riffel,
og puttet stumperne i den grimme kasse??

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#13
ja, når man ikke har et syntetskæfte må man jo krybe til kassen

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#14
Det er da en fin riffel,men den vurdering lauritz.com har på den er vel,trods alt,på den høje side...... 108050 kr incl.hammer-gebyr er vel temmeligt meget,eller hva[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#15
Den høje vurdering skyldes nok at riflen er udstyret med flere specielle features[Big Grin]:

Sakset fra Lauritz.com
Beskrivelse:
Schultz & Larsen Model 97-DL Take Down med to sæt ottekantede piber med forskæfte i Kal. 65 x 55 og Kal 358 Norma Magnum. Zeiss Victory -Lotus 2,5 x 10 sigtekikket med trådkors og rødpunktsigte monteret i Leupold QR aftagelig montage. Enstra bundstykke og magasin. Fremstillet i Grande 5 skæftetræ. Trykpunks rembøjle. Fremstår uden brugsspor. Våbentilladelse påkræves. Eftersyn på Gents Only særauktion den 3. Oktober.

Det ser ud til at det er grundige folk de har på Lauritz.com [:o)]

Knæk og bræk
Flemming
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#16
Citat:quote:

Schultz & Larsen Model 97-DL Take Down med to sæt ottekantede piber med forskæfte i Kal. 65 x 55 og Kal 358 Norma Magnum. Zeiss Victory -Lotus 2,5 x 10 sigtekikket med trådkors og rødpunktsigte monteret i Leupold QR aftagelig montage. Enstra bundstykke og magasin. Fremstillet i Grande 5 skæftetræ. Trykpunks rembøjle. Fremstår uden brugsspor. Våbentilladelse påkræves. Eftersyn på Gents Only særauktion den 3. Oktober.



PINLIGT [B)]

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)