Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nat jagt - kikkert objektiv størrelse
#1
Jeg er på udkig efter en kikkert som også kan bruges til natjagt på svin i Sverige og Polen. Mit spørgsmål er om det skal være 3-12x50 eller 3-12x56? Det bliver et af de bedre mærker med belyst sigte.

Har hørt at 56mm objektiv er et "must", mens andre siger at 50 mm er fint nok. Regner ikke med at bruge voldsom forstørrelse om natten, men vil gerne have op til 12x til længere skud om dagen. Har ikke selv erfaring med natjagt endnu, men ved blot er 40mm objektiv er godt nok til skumringsjagten i Sverige [Smile]
Svar
#2
det er ikke kun om det er 50 eller 56mm, men også kvaliteten.

der er mere lyd´s i en zeiss 50mm end en medium kvalitet 56mm.

jeg bruger både 56mm og 72mm i Zeiss til tusmørke og nat jagt.

Jeg ville anbefale en Zeiss victory varipoint, så har du lys om dagen også, alternativt Swarovski-S&B.

en sådan kikkert er for livet.

og jo det er mange meninger, du vil sikkert høre flere i denne tråd

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#3
Hej

Det er et af de temaer der har været skrevet MEGET om her [Wink]
Jeg vil undlade at skrive noget men henvise til masser af læsestof for dig....
Men et nøgleord er du skal købe den bedste kvalitet...eller de mærker Skipper nævner...

Søg med ordet natjagt og se under optik...

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by skipper
en sådan kikkert er for livet.



Ja den er jo ikke til at komme af med når man har gjort hvad man kan for at ridse den, og på anden måde komme den til livs [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)