Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
salonriffel
#1
hey jeg søger lidt info om mine 2 rifler den ene er en otterup og den anden en little ranaer kunne godt tænke mig at vide lidt om little ranaer hvor de blev lavet m.v det er en cal 22 long og er enkelt skuds har ikke kunne find noget om den så håber i ved lidt den anden er en otterup og ville gerne vide hvordan jeg sidder kikkertsigte på den det er også en enkelt skuds kan lige smide nogen billeder ind imorgen af dem
Svar
#2
hvordan sidder jeg billeder ind?[:o)]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by simon5700

hvordan sidder jeg billeder ind?[:o)]


Prøv at klikke her http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...OPIC_ID=76

JPL
JPL
Svar
#4
så er der et par billeder [Image: th_26092007274.jpg] her er den little ranaer [Image: th_26092007275.jpg]og her er otterupen [Image: th_26092007285.jpg] [Image: th_26092007293.jpg] [Image: th_26092007292.jpg] [Image: th_26092007290.jpg] hvordan sidder jeg et kikkertsigte på den?

ps hva for man for 250kr? for dem begge[Big Grin] og tak trotyl for det gode link
Svar
#5
er der ingen af jer der kan hjælpe mig lidt om ikke andet så bare med kikkertsigte eller anden from for sigte så jeg kan ramme mål over 30m og kan man ikke selv lave de der "riller" til montage kan ikke huske hva de hedder
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by simon5700 kan man ikke selv lave de der "riller" til montage kan ikke huske hva de hedder



Hvor vil du lave "rillerne" ?
Disse to er ikke blevet fabrikeret med henblik på kikkertmontering.
Låsearmen kører jo i præcis lodret position ved repetering og det levner ingen plads til kikkertmontering.
Du kan muligvis få en bøssemager til at montere en eller anden form for rødpunktsigte alene på den forreste ring, men jeg tror ikke resultatet vil stå mål med indsatsen.
Desuden er det da synd at ændre så fine, gamle rifler. Lad dem dog forblive originale.

JPL
JPL
Svar
#7
ja det kan være du har ret at jeg skal lade dem være som de er de kan jo nemt pille nogen råger og duer ned men ville gerne kunne skyde på 50m banen uden at de sidder over hele skiven[:I] men det var også kun på otterup´en jeg ville ha et sigte på ham der har haft dem før mig har selv lavet udskæringer i otterup´en med en kniv[xx(] men kunne ikke sige nej til 250kr for dem
Svar
#8
Hej

Du kunne måske sætte en pistol- eller scoutriffel kikkert på.
Det er sigtekikkerter beregnet til stor øjenafstand og du er derfor ude over problemet med repeterarmen.

Mvh. Jens
Mvh. Jens
Svar
#9
hej jens det kunne godt være har du et link til en side hvor man kan købe dem
Svar
#10
Hej Simn

Du kan f.eks. søge efter en Leupold 2.5x28 IER
Burris laver vist osse en kikkert af den type i 2.75 ganges forstørrelse.

Mvh. Jens
Mvh. Jens
Svar
#11
Det er penge ud af vinduet at ofre en kikkertmontage på disse to! Lad dem være som de er eller skaf noget mere fremtidsorienteret.

Hvis nogen er interesserede, så har jeg en stak tilsvarende (mest Husqvarna - heraf en hel del med kraftige oktagonpiber) liggende, som kan erhverves i bundter af 10 stk for 1000 kr....[Smile].....hvor mange vil I ha'? [Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
Og her gav jeg kr. 800 for sådan en Husky med 8 kantet løb[Wink]... Det var dog hos en våbenhandler i Sisimiut(Kig Ind). Tvivler på at jeg selv kunne få en enkelt til Grønland for kr. 800, med mindre sælgeren bor i Ålborg.
Ok, mener stadig at jeg har gjort et rimeligt køb.

Høgh: Det er måske dig der leverer svenske våben til Sisimiut?

Tilbae til Topic: Hvis der SKAL kikkert på, så kig på en af de montager der "klemmes" rundt om piben. De er grimme, men billige, og kan sikkert monteres, så våbenet ikke tager skade. Men så skal der LANG øjenaftand til, med mindre du vil skære i forskæftet.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)