Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Anschütz 1903 enkeltskudsriffel
#1
Hej
Er der nogen der ved, om en Anschutz 1903 enkeltskudsriffel af den type der benyttes i De Danske Skytteforeninger kan konverteres til en magasinriffel?

Mvh. Jens
Mvh. Jens
Svar
#2
Tja, i princippet kan alt lade sig gøre, men jeg tror at det vil blive en dyr operation da der skal ændres en del samt indkøbes et magasin, derudover tror jeg ikke at du vil kunne få det til at fungere optimalt, så hvis ikke riflen har speciel betydning for dig er mit råd, sælg den og køb en anden, du kan jo købe eksv. en ny Marlin med optik for omkring 2500 kr.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#3
Hej Kima

Riflen skal bruges til sommerbiatlon i DDS regi, så hverken optik eller Marlin er relevant.
Anschütz 1903 har en model 64 lås, Anschütz egne biatlonrifler har en model 64R lås.
Jeg er interesseret i at vide, hvor stor forskel/lighed der er mellem disse, for at kunne vurdere om en konvertering er økonomisk relevant.

Mvh. Jens
Mvh. Jens
Svar
#4
Citat:quote:

Riflen skal bruges til sommerbiatlon i DDS regi, så hverken optik eller Marlin er relevant

Det strejfede mig godt nok at det var noget i den retning[8D], knægten og jeg havde samme tanker med hans Match 54, men fik at vide at det ville blive "dyrt" og at det så var slut med at bruge den til alm. skydning i DDS, bla. pga. aftræksvægt.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#5
Hej Kima

OK! Jeg vil bore lidt videre i sagen andre steder.
Hvis jeg finder ud af noget kan jeg lade et par ord falde her på siden.

Mvh. Jens
Mvh. Jens
Svar
#6
Citat:quote:

Hvis jeg finder ud af noget kan jeg lade et par ord falde her på siden


[:p]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)