Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welter sigteoptik
#1
Er der nogen i dette forum, som kender til ovenstående kikkert-mærke?
Jeg har nemlig kig på en sådan fyr til min 7mm Rem Mag. Grunden hertil er, at jeg gerne vil udnytte kaliberet i forbindelse med træning (skydning på lange hold)
Den kikkert jeg er interesseret i er en 8-25 * 56 (såvidt jeg husker rigtigt[?])
Jeg eftersøger bl.a. priser + kvalitet set ifht. til andre mærker.

Med venlig hilsen

MS

"Man skal ikke sælge skindet før børnene er skudt"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#2
Så vidt jeg ved, er der tale om en kinesisk kikkert, der er dyrere end den bør være på grund af et velvalgt tyskklingende navn. Jeg har ingen erfaring med produktet, der for så vidt kan være udmærket i fohold til andre kikkerter i den billige ende af skalaen, men jeg ved, at den er markant dyrere end andre kinesere.

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Citat:quote:

Jeg eftersøger bl.a. priser + kvalitet set ifht. til andre mærker.

"Man skal ikke sælge skindet før børnene er skudt"



Hej MS.

Mange års erfaringer har lært mig, at man meget sjældent (læs aldrig) får mere end man betaler for.

Med jægerhilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber
Svar
#4
hej ms
prøv rex http://www.gunsandpowder.dk
han sælger leupold kikkerter 8-25x50 med 30mm rør til ca 6850,-
hilsen hatting

Be aware of the man with only one riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#5
[quote]Originally posted by Jens Ulrik Høgh

Så vidt jeg ved, er der tale om en kinesisk kikkert, der er dyrere end den bør være på grund af et velvalgt tyskklingende navn. Jeg har ingen erfaring med produktet, der for så vidt kan være udmærket i fohold til andre kikkerter i den billige ende af skalaen, men jeg ved, at den er markant dyrere end andre kinesere.

Hej Jens
Har et Welter 2,5 - 10 x 50 med lyspunkt. Kvaliteten er tip top, og fuldt ud på høje med de bedste. Mit Welter sigte er lavet i Japan, men købt i Sverige. Prisen ligger et pænt stykke under hvad jeg måtte betale for et tilsvarende fremstillet i Europa. Welter,en fik en meget fin omtale i jagtbladet (Svensk)

[Image: Welter%20riffelsigte.jpg]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Erik

Kvaliteten er tip top, og fuldt ud på høje med de bedste. Mit Welter sigte er lavet i Japan, men købt i Sverige. Prisen ligger et pænt stykke under hvad jeg måtte betale for et tilsvarende fremstillet i Europa. Welter,en fik en meget fin omtale i jagtbladet (Svensk)


Erik - det er rigtigt godt at du er tilfreds med dit Weltersigte!

Mht. fin omtale i jagtblade, så har jeg selv "testet" dusinvis af produkter for et hedengangent dansk/tysk jagtblad og har i den forbindelse mødt de fleste af de andre rødder på tilsvarende blade. En sådan test foregår typisk over meget kort tid og siger derfor mest om førstehåndsindtrykket, der selvfølgelig også skal være iorden. Dertil vil der i reglen være tale om en subjektiv vurdering af tekniske kvaliteter, der burde måles på dertil indrettet specialudstyr. Jeg har ikke set den pågældende test.

Du skriver, at din Welter er "fuldt ud" på højde med de bedste. Hvor længe har du haft den, hvor mange jagtdage har den været udsat for - i dagslys, natmørke, fugt, frost? Hvor meget gentagen rekyl står den for, hvor klikfast er den, hvor meget lys slipper den igennem? Spørgsmålene er mange og de fleste kan ikke besvares, før du har brugt kikkerten intensivt i ti-femten år.

Iøvrigt kan jeg fortælle dig, at "Welter Optics" ikke var repræsenterede på årets IWA messe I Nürnberg. Mit kvalificerede gæt på hvorfor det forholder sig sådan, er, at navnet tilhører en importør og ikke en producent. Hvis kikkerten er mærket som værende japansk skyder jeg på, at der i virkeligheden er tale om en Hakko (der mig bekendt i hovedsagen er samlet i Kina og Korea).

Jeg forholder mig stadigvæk særdeles skeptisk til et billigt asiatisk produkt med et tilsyneladende konstrueret tysk navn. Den kan (som f.eks. Tasco) være "god nok" i en periode, men forvent at festen stopper brat på det mest uheldige tidspunkt...De bedste kikkerter er fortsat de dyreste europæiske, men jeg vil gerne tilstlutte mig, at de er uforholdsmæssigt dyre i forhold til de bedste kikkerter i mellemprisklassen såsom Leopold, Nikon m.fl. der ikke ligger mange milimeter efter de dyre europæere.

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Tak for tips. Som sagt er jeg vældig fornøjet med kikkerten. Den har ikke svigtet mig en eneste gang i de 2 år jeg har brugt den.

Min Welter har en lystransmission,kontrast og et knivskarp billede det helt klart er en tand bedre end min Docter kikkert, også før gassen fes ud af den [Sad!]. Her stoppede festen brat - som du skriver.

Fra min side skal det ikke forståes således at det pr. automatik må falde tilbage på alle kikkerter fra Doctor, det vil jo værer ren til grin, men det er sku ikke morsomt at tage sådan en kikkerten ud fra skabet og opdage at den ligner en sauna indvendig, og vente flere måneder på at få den tilbage med en fed regning på rep.

Jeg vil prøve at forhører mig om hvilken fab. det er i Japan der laver Welter - "Kvalitet aus Japan" [Big Grin] Måske er det nævnt i testen.

Du skriver at du er "skeptisk til billige kikkerter"...bette mein herrer, den var sku ikke helt så billig, men heller ikke købt af den grund, dertil er jeg for gammel, til at hoppe på den limpind...at dyrt er godt.
Svar
#8
Er der nogen i dette forum, som kender til ovenstående kikkert-mærke?
Jeg har nemlig kig på en sådan fyr til min 7mm Rem Mag. Grunden hertil er, at jeg gerne vil udnytte kaliberet i forbindelse med træning (skydning på lange hold)
Den kikkert jeg er interesseret i er en 8-25 * 56 (såvidt jeg husker rigtigt)
Jeg eftersøger bl.a. priser + kvalitet set ifht. til andre mærker.

Med venlig hilsen

MS

Hej MS,
Forhandleren anfører de tekniske data på Welter sigte.
http://www.schous-optik.se/produkter/ext...elter.html
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Erik
Jeg har ingen holosigte, og ingen planer om at købe et, ej heller planer om aktier i nogen som helst jagtbutik.


Erik

Jeg skulle lige til at sende dig en mail - da jeg bemærkede din mailadresse, som er en af mange adresser tilhørende folk tilkyttede optikforhandleren Astro. Af Astros hjemmeside fremgår, at du er ansvarlig for teknisk support og reparationer i firmaet.

http://www.2astro.dk/Kontaktos.htm

Astro er importør af kikkerter mrk. Welter. [:I]

Hvis ikke det var fordi, jeg er en forholdsvis koldblodig person, så ville jeg blive temmelig sur over at du udnytter dette forum til at markedsføre dine produkter under dække af at være en ganske almindelig jæger uden særinteresser og jeg ville blive edderspændt tosset over, at du oven i købet prøvede at lyve dig fra disse åbenlyse interesser. Men som sagt, der skal mere til.

Opfør dig anstændigt fremover!

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)