Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1. oktober - klar til i morgen?
#1
Tøjet er fundet frem.
Tasken og bilen er pakket. Kun gevær og ammo står stadig i skabet.
HAr taget fri i morgen. Skal et smut rundt om 3 revirer og gå en runde.
Hvad med I andre?

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Jeg er også ved at pakke bilen, Men jeg skal ikke på jagt [V] Starter på 5 måneders skole i morgen[V][xx(][Sad!][Sad]

Knæk og bræk til alle de heldige, der skal på jagt jeg glæder mig til at se nogle billeder [:p]

mvh
Sneppen
Mvh
Sneppen
Svar
#3
Tjah,jeg skal først på arbejde,derefter til forhandler-seminar hos Viasat....[V][V][V][V] K&B til alle der skal afsted.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Ingen jagt her heller. Jeg er dog klar til noget andet. Båden er pakket til 2-3 dages fiskeri startende i morgen eftermiddag Smile Det er nu der er gang i den med ørreder og fladfisk, så må jagten lige vente lidt til det bliver lidt koldere så ænderne trækker ned fra norden. Og så lover de jo fint vejr til fiskeri men absolut ikke til trækjagt.
Men knæk og bræk til alle som har ventet i laaaang tid på at skal på jagt.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#5
Hej

Jeg har lige efterset hagl geværet, sat patroner i bæltet, og fundet de forskellige ting frem jeg skal bruge på jagt i morgen.

Min far, 2 jagt kammerater og jeg lejede i Januar et nyt terræn ved Vivild på Djursland, der er godt med råvildt, fasaner og agerhøns. Så det bliver spændende.

Derudover skal jeg have min 14 mdr. gamle Tyske Ruhår med på jagt for første gang, så udover forventningens glæder, så er det også med en vis form for spænding, om hun nu klarer det godt nok her den første gang.
Troels Gundlach
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Gundlach

Hej

Jeg har lige efterset hagl geværet, sat patroner i bæltet, og fundet de forskellige ting frem jeg skal bruge på jagt i morgen.

Min far, 2 jagt kammerater og jeg lejede i Januar et nyt terræn ved Vivild på Djursland, der er godt med råvildt, fasaner og agerhøns. Så det bliver spændende.

Derudover skal jeg have min 14 mdr. gamle Tyske Ruhår med på jagt for første gang, så udover forventningens glæder, så er det også med en vis form for spænding, om hun nu klarer det godt nok her den første gang.



Det lyder da til at blive en god dag [Smile][Smile]

Var ude på revir nr. 1 i morges med riflen. Skød en smalrå på 100 meter. Den lagde sig i knaldet med et skud skråt forfra, der gik ind lige bag forbenet og ud midt på slaget på den anden side.

Havde glemt min skydestok, men en stabil siddestilling på et brøndæksel og med albuerne hvilenede på begge knæ gik det alligevel...

Den var fyldt med alskens utøj, sflåter og den slags. Men på den ene bagben fandt jeg endvidere 3 elglusfluer - der var sikkert flere.. jeg kiggede ikke efter... [xx(]

Var ude på revir nr. 2 med hagleren og hunden her i formiddags. Så 3 drøvtyggende råer på 500 meters afstand.

Ved en tur rundt i modvind lettede jeg også bukken, som jeg ikke fik ram på i sommers. stængerne er stadig gode... måske jeg skulle skifte riffelturen til revir 3 i aften ud med en aftentur på bukken fra i formmidag...?

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
tillykke med råen, håber du er helt sikker på at det er et smaldyr uden lam så der ikke går et eller to lam til

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Hej Ran

Tillykke med Råen, håber du får ram på bukken også[Smile].

Vi havde en smuk dag i Vivild, men af en eller anden mærkelig grund var fasaner, agerhøns og råvildt som sunket i jorden. Til gengæld blev der skudt 4 skovduer og en hare.
Min ruhår Suzi beskadigede en negl til morgen på lufte turen her hjemme i morges, så hun humpede så meget at jeg måtte nøjes med at tage min Jagterrier med i stedet for - øv altså - så d. 14. okt. kommer hun med igen.
Troels Gundlach
Svar
#9
hej Gundlach

det jagt i har lejet ved vivild det skulle vel ikke være Mogenstrupgård ??
for hvis det er Mogenstrupgård har jeg haft lejet det og det var også min oplevelse .... ingen vildt i jagt sæsom.....

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#10
grunden er at vildtet på Djursland kan klokken: jeg satte mig ud kl 1700.
fra 1730 til 1853 var der 7 stykker råvildt ude.
1853 gik solen ned ifølge almenakken fra Nakskov.
1855 kom der 2 hinder og en kalv ud fra vest og 1858 endnu 6 hunde/kalve + en spidshjort fra vest.

så nu håber jeg på mørkere vejr i morgen så jeg måske kan få en kalv i fryseren ( eller en hjort [Wink] )

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Hej Hatting

Jeg ved faktisk ikke om den hedder Mogenstrup gård, men den ligger på Gl. Fjellerupvej nr. 6.

Ï bukke jagten var der meget råvildt, i skoven er der lige nu MASSER af friske spor efter råvildt, og lidt efter kronvildt. I tirsdags så vi en enkelt rå, et par fasaner og en pæn flok agerhøns.

Så måske kender de debut datoen, og er der igen når vi skal derud midt i måneden.[Smile]
Troels Gundlach
Svar
#12
Tog revir 3 til aften. Bukken rendte jo ad H..... til da han så mig.. (Gad vide hvorfor[Big Grin]) og så er det nok bedre at komme igen en anden dag.

På revir 3 så jeg to råer med hver deres lam.

De fik lov at gå. Det var ikke helt 100 pct. perfekt skud til dem, så jeg ville ikke forcere noget. Jeg fik jo også et dyr i morges, aå der var ikngen grund til at overdrive.... De går der sikkert også på et senere tidspunkt....

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
hej Gundlach
har lige søgt adressen og det er ikke der jeg havde jagten
det er på den anden side af landevejen(vandsiden)jeg havde jagten

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#14
Min dag startede så 5 min. efter solopgang, hvor jeg fornemmede bevægelse bag mig.. Lyden kom fra 6 hinder som kom gående og bag dem... En gigantisk 14-ender hjort med to hele kroner.. ca. 200 meter ude stillede den perfekt til en bladkugle, men fan'me om ikke den stillede foran den eneste bondegård på reviret!?![xx(] Jeg holdt korset på dyret i et halvt minuts tid hvor den gik lidt rundt om sig selv, med pludselig blev hinderne skræmt og hele flokken incl. hjorten, luntede tilbage til skoven..
Under "normale" omstændigheder kunne jeg såmænd godt have sat et sikket skud under forholdene, men da hjorte-feberen rasede tog jeg ingen chancer.. En beslutning jeg har det rigtigt godt med -også selvom det var møghamrende surt at se hjorten liste af..

Skal lige nævne at en 14-ender kronhjort bestemt ikke er hverdagskost, da min jagt ligger på midtsjælland..

Der komme jo nok flere chancer....
K&B
Rune
Svar
#15
Respekt for at du ikke lod dig rive med, og afgav et skud du ville komme til at fortryde. Når man holder hovedet koldt og kuglen tilbage, kommer han for igen. Det er den slags ting Diana ser på med milde øjne [8D].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#16
halløj Rune
også respekt herfra
måtte du møde ham igen

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#17
Mnjah, vi er nu stadig en del her på Vestsjælland, som lader kronvildtet gå indtil bestanden er kommet helt op at stå....

Panthera

Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#18
Hej Panthera.

Ja, jeg har nu heller aldrig skudt kronhjorte på området, selvom jeg ofte har haft chancen.
I år anbefaler Kronhjortegruppen jo så afskydning på hjorte over 10-ender samt hjortekalve.
Jeg mener nu godt man kunne gøre kravene endnu strammere, men en 14-ender mener jeg godt kan afskydes..

De bedste hilsner
Rune
Svar
#19
Jeg var ikke afsted igår,men tog revance her til aften.Jeg var inviteret på aftentræk på noget fantastisk andejagt på østfyn.Jeg tog knægten med og vi fik en fin aften[Smile] Vejret var skønt-men ikke lige "andevejr",stille og klart-og en masse myg i luften.Men der var heldigvis andet i luften end myg,jeg skød en krikand,en gråand og en grågås.Det var den første gås jeg skød sammen med min søn så der var stor jubel og masser af ros fra sønnike.
Da vi ankom lettede der flere hundrede krik og gråænder,men dem så vi ikke meget til under selve trækket,men gåsen kompenserede rigeligt for de manglende ænder.Der er nu noget særligt over en gås der "pakker sammen" i 20 meters højde og forender i knaldet.

[Image: P1120071.JPG]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#20
Tillykke med gåsen...
..fin jagtkammerat du har der..[Smile]

Vil selv ud et par timer til aften og kigge efter bukken på revir 2, som jeg skræmte i mandags... man kunne jo være heldig... [:p]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)