Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ole Roed vil give bøder
#1
Den store jagtsæson er netop gået ind, og på tv handler det i aften om jagten på de vilde ænder , og om mulige bøder for ikke at indberette sit vildtudbytte.

Aftenjagt.
I dag, hvor den ”store” jagtsæson går ind, er ikke færre end forskellige 22 andarter jagtbare. Det er naturligvis en aktuel anledning for dk4s Jagtmagasinet til at tage på andejagt.
Denne gang foregår jagten ved et lille grønt vandhul i Nordsjælland, hvor Rolf Hagstrøm har gået på jagt de sidste 30 år. Han beretter om de vilde ænders adfærd, om hvilket vejr der er bedst til andejagt, og en hel masse mere, som har relevans i forhold til jagten på de vilde fugle.

Aktuelt.
Aftenens program indeholder også et nyt og aktuelt interview med formanden for Danmarks Jægerforbund, der er klar til at udskrive bøder fra næste jagtsæson, til de jægere der ikke indberetter deres vildtudbytte.
Grunden til denne drastiske udmelding er, at næsten halvdelen af landets jægere undlader at indberette vildtudbyttet. Det betyder, at vildtudbyttestatistikkerne kan være behæftet med alvorlige fejl, og det kan få den konsekvens, at jagttiderne indskrænkes og at arter fredes. Derfor har jægerne brug for at alle indberetter deres udbytte, og derfor vil Ole Roed Jakobsen fra Danmarks Jægerforbund ikke stille sig i vejen for sanktioner mod de der ikke indberetter som de skal - fra næste jagtsæson.
Se, hør og oplev det hele i Jagtmagasinet på dk4 i aften klokken 22.00.

Huntersmagazine
[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Gerne for min skyld. Den måde man har tacklet det på hidtil med henstillinger har jo ikke hjulpet. Egentlig så jeg hellere at det kom til at hænge sammen med at indløse nyt jagttegn. Man kom nok ret hurtigt op i indberetningsprocent, hvis folk ikke kunne få jagttegn før de havde indberettet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Jeg er ganske enig med Uffe!

Bøder er efter min mening at gå længere end nødvendigt. Lægger man indberetningsfristen i udgangen af januar og alene udsender til de, som har indberettet, så burde det kunne flaske sig. Og som anført - de som har glemt at indberette, skal nok komme i tanke om det...

Bøder vil alene føre til en masse bøvl som uværgeligt ender for en dommer i alle de tilfælde hvor folk vil anføre at de havde sendt m.v.

Og det må være en boomerang for jægerforbundet, for jeg går ud fra at de vil bakke de af deres medlemmer, som ikke har gjort noget galt, op i sager hvor de ellers ville blive pålagt en bøde.

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#4
Sådan er det her i Grønland.

Du får ikke et nyt jagttegn før du har indberettet fangsten fra det forgangne år. Simpelt og effektivt.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
[quote]Originally posted by ujensen

Gerne for min skyld. Den måde man har tacklet det på hidtil med henstillinger har jo ikke hjulpet. Egentlig så jeg hellere at det kom til at hænge sammen med at indløse nyt jagttegn. Man kom nok ret hurtigt op i indberetningsprocent, hvis folk ikke kunne få jagttegn før de havde indberettet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

OK så kommer min indberettning til se såden ud i tillfæld at der givers bøder!

Hamster -0
Kanariefugl-0
Hest-0
Ko-0
osv.

Alt hvad er tvunget giver en masse bøvl!

Løsning kunne være uden indberetning ingen nyt jagttegn!

Lille Krengel
Hilsen Lille

Svar
#6
Citat:quote:

OK så kommer min indberettning til se såden ud i tillfæld at der givers bøder!

Hamster -0
Kanariefugl-0
Hest-0
Ko-0
osv.



Hvorfor så ikke bare udfylde den korrekt[?]

Citat:quote:

Alt hvad er tvunget giver en masse bøvl!

Løsning kunne være uden indberetning ingen nyt jagttegn!



Øhhh, det er vel osse tvang[Wink]

Det er for dårligt at folk ikke indberetter, jeg går 100% ind for forslaget om at jagttegn ikke kan udstedes uden at skemaet er indsendt.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Krengel

Alt hvad er tvunget giver en masse bøvl!

Lille Krengel



Kun hvis bøvlehoveder vil stille sig på bagbenene bare for at være på tværs i stedet for bare at gøre det de skal [V].

Citat:quote:

Originally posted by Krengel

Løsning kunne være uden indberetning ingen nyt jagttegn!

Lille Krengel



Er det ikke også det jeg skriver?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Det var sku da på tide. Helt enig. Kan ikke se det store problem i at indberette sit udbytte. Det er ren og skær ugidelighed når folk ikke gør det. Også selvom der skal stå et stort NUL.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#9
Så klapper vi til

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)