Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bøvl i Københavns lufthavn
#1
Lej våbnet på destinationen

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Hm, ja, jeg er selv så småt begyndt at indstille mig på at jagt i udlandet (når man ikke selv kører) ender med at blive med lejede våben.

Mange ting bliver meget simplere, og så får vildtet en reel chance. Men man skal nok regne med et par dage til at få skydejernet til at makke ret.
Svar
#3
Citat:quote:

De to kvindelige politiassistenter, der skulle checke våbnet, spurgte ikke efter våbenpas, men ville se en særlig våbentilladelse til et glatløbet haglvåben! De mente også, at bundstykket i et haglgevær skulle sendes særskilt! Og så fortalte de mig i øvrigt, at de ikke ved noget om våben!



Nej det tør siges [xx(][xx(]

Det er krafthelvedesqufandme for dårligt[}Smile]

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#4
I dette tilfælde er det med usvigelig sikkerhed lige så meget jægeren der ikke aner hvad han har med at gøre!!!

Har lige været turen igennem og mødte trods 2 mellemlandinger ikke et eneste problem.

Slap pga venlighed for at betale for at betale, begge veje[Wink]

Og ja, bundstykker/forskæfter skal opbevares i den almindelige baggage, det ved enhver da, eller hva??

Det står specifikt i reklerne gældende for Air Canada.

At man vælger ikke at sætte sig ind i reglerne er da ikke personalets skyld.

Kan man sige til f.eks security personalet (som i øvrigt ikke er politifolk. De bar ihvertfald ikke politiuniformer.) at det jfr. reglerne forholder sig sådan og sådan og så efterfølgende viser dem en udskrift af reglerne, tja, så får men en bemærkning "rart at se der er styr på tingene".
Iøvrigt det samme med tolden i kastrup da vi kom tilbage.

Lidt forundersøgelser skader ikke[Wink][Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Velkommen hjem.
Får vi stakler der ikke har været afsted en lille beskrivelse, sådan bare for at nasse lidt på din tur [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Jeg prøver om ikke det kan nåes i aften....[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Jeg prøver om ikke det kan nåes i aften....[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"



DU SKAL SGU..[Big Grin][Wink]

MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Lej våbnet på destinationen

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.



Jeg har med stor fornøjelse brugt Billund Lufthavn.

Her møder man op, i god tid selvfølgelig, ved check inn, og oplyser at man har våben med. Selv om man godt ved hvorledes det fungerer, så hjælper det bestemt at være høflig. Giver man derudover også udtryk for at man er lidt usikker på hvad der skal ske, så skal i bare se løjer.
Straks bliver der ringet til Security, og så står der en venlig tjenestemand som hjælper, ja oven i købet bærer våbenkufferten og i den afdeling hvor våbennummer og papirer skal tjekkes. Forinden har vedkommende spurgt til hvor bundstykket og patronerne er. Begge dele er selvfølgelig i kufferten. Så skal i bare se hvor let det går.

Jeg mener aldrig at jeg har oplevet at tjek inn har taget mere en 20 min, inklusiv besøg hos tolderne.

Sådan, i Billund kan de, og de føler at de er til for de rejsendes skyld.Mange stjerner til dem.

Derfor gør jeg hvad jeg kan for at undgå Kastrup

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#9
jeg har nu fået en pæn behandling i Kastrup de sidste par gange.
forrige gang blev jeg kaldt tilbage da de på røntgen kunne se en løstliggende patron (af en anden kaliber end den riffel jeg medbringer).
vi fandt den nede i bunden af tasken og de rare folk overtog .375 patronen og jeg fløj til England med min .300 win

så jeg har kun gode erfaringer i Kastrup

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Jeg rejser til udlandet med våbnet i snit 3 gange om året, og som tidliere skrivet, bare man ved hvad man laver, og er venlig og høflig, er der sjellendt problemer.

Man kan naturligvis være uheldig, og løbe i en komplekspræget idiot i en uniform (med respekt for alle andre flinke,rare og professionelle i uniform), som kan virkeligt gøre livet sur for en.

Men det er ikke min generelle indtryk, at det omtalte incident er noget der er representativt for nuværende situation.

MVH
Buba

WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#11
Underbemanding

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#12
Security-folk i lufthavne er, som Gammeltoft skriver, ikke politibetjente - tvært imod , det er som oftes folk som gerne ville være politibetjente, men ikke kom igennem PG1 (oplyst af en meget nær ven som er pilot i SAS).
Det er en god idé at få indført haglgeværet i våbenpasset, også til rejser uden for EU - det er generelt et problem, i rejse sammenhæng, at DK ikke kræver våbentilladelse til haglgeværer efter alm. regler.

Personligt har jeg også oplevet at security-folk i Kastrup ikke anede hvad de havde med at gøre........i mit tilfælde endte det op med at riffel, med isat bundstykke samt ammunition blev transporteret i samme kasse [:0] derudover var flyet så lille at jeg stort set sad oven på min riffelkassen på hele turen..........så meget for den sikkerhed.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#13
Husk nu for alt i verden, at fortælle i har våben med, når i bestiller biletten, hos flyselskabet, ellers kan i godt glemme
al hælpsomhed fra den side [Wink] - og husk særlig tilladelse
skal rekvireres, hvis turen går over Paris eller Amsterdam min. 5 uger før. Undgå lufthavne i England - våbnet ender i langbortistan, idet dyreværnsforkæmpere har indfiltreret bagagehåndteringen. [}Smile]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)