Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
30-06 med knald- og faldeffekt.
#1
Har lige fået mig en 30-06, så nu søger jeg erfaring omkring projektiler, helst 180 grains, som giver god effekt på alt fra råvildt til og med elg. Jeg ønsker knald og faldeffekt på råvildtet, uden at bagsiden mangler, også selv om skulderen er ramt. Samtidig ønskes god effekt på det større vildt.

Har du erfaringer omkring dette, så hører jeg gerne fra dig.
Med jægerhilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber
Svar
#2
Swift A-frame 180 grains - vinder alle tests...
Rådyret dør stensikkert med gennemskud i 30-06.
A-framen har en god dybdevirkning, så en elg burde også lægge sig pænt ned.. [Wink]
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
hej.

jeg har nu i 10 år benyttet min .30-06´er til jagt. Fortrinsvis på råvildt. Jeg bruger en 180 gr. Hornady interlock kugle. Den har vist sig mest effektiv. Det er yderst sjældent at råvildtet ikke er gået ned i knaldet. Og der er meget ringe kød ødelæggelse. Også hvis der rammes knogler. Jeg har også skudt igennem grene og lidt krat. Dog kun hvis det har været ummidelbart foran dyret(og hvis bukken var stor[Wink]). Ingen problemer. Har desuden haft gennemskud på en elgkvie. En høj bladkugle på ca 100 meters afstand. Så jeg tror aldrig jeg putter andet i min kanon[Smile]

Jeppe
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)