Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad har i bygget af jeres 98'ere.... ?
#1
Hejsa...

Har lige koebt mig en Otterup M69... Og kunne vildt godt bruge noget inspiration. Til hvad jeg skal bygge den om til. Planen er at skyde jagtfeltskydning med den. Optik og montage har jeg allerede (Leupold vari x-III 3.5-14x40 og en EAW svingmontage).

Saa billeder af custom "mausere" modtages meget gerne.
(og saa kunne det da ogsaa vaere meget interressant at faa lidt gang i en "Mauser build off" konkurrence [Smile]

Og ikke alle de amerikanske maerker som Ruger og Remington, som der findes et hav af "plug and play" udstyr til.

Mvh.

Jacob
Mvh.

Jacob S. Jensen

Nu kun med .223'er og 30.06'er.
Svar
#2
Ombygget Mauser 98:

Pibe: S&L Otterup, kaliber .264 win. mag.
Skæfte: Inspiration fra Anschutz baneriffel.
Kikkert: Leupold VARI-XIII 4,5-14 x 50.

[Image: Mauser98.jpg]

Swift
Svar
#3
Super flot arbejde SWIFT. 10 point's herfra... Der maa da vaere andre der ligger inde med billeder af deres "sportere" "semi sportere".
Mvh.

Jacob S. Jensen

Nu kun med .223'er og 30.06'er.
Svar
#4
Hejsa her er lige min M/69 fra den kom i hus til det faerdige projekt indtil videre Smile

[Image: dsc00328de7.jpg]
Her er den slebet ned, den var sort (daarlig malet) foer, malingen havde desvaerre traengt så langt ned i traeet at den skulle males igen.

[Image: fujifilm6500fdriffel013ks3.jpg]
Saa fik den en gang grunder, og monteret kikert plus ben

[Image: fujifilm6500fdriffel020ik2.jpg]
Saa kom der lidt moenster på, overvejer nu om piben og kikert skal males , men det bliver det nok ikke endnu.

Skaeftet er blevet slebet meget ud saaledes at der ingen tvivl er om at piben er free float.

[Image: mg8078jw5.jpg]
Lige et stemningsbillede, mangler dog at faa bruneret spidsen af piben, men det kommer.

Type: Mauser M/69 6,5x55 mm
Pibe: Otterup
Skaefte: M/69 Otterup standart trae, slebet lidt om.
Laas: Aendret af vaabensmed
Kikkert: 10X42 Merlin Tactical fra Falcon Optics
Ben: Harris BiPod 9""

En fortrindelig skyder, som jeg uden problemer kan skyde spillekort på 300m med ;-)
Svar
#5
Hej,

Denne er lavet med hjælp og kyndig vejledning fra Swift.

M.98 kal.22-250 Rem.
[Image: pmvas-1.jpg]
SKØN KALIBER...!!

Mvh.
Søren
Svar
#6
jamen så smider jeg da også lige lidt om min 98'er

den er sammen sat af:

Mauser 98 lås
Otterup pibe 8x57JS
M@X Lukket Mundingsbremse
DakotaArms Model 70 Type Wing Safeties
TiMney Mauser M98K Featherweight
Bell & Carlson M98 Premier Thumbhole Stock
Leupold Standardbaser og ringe
Leupold VX-III 3,5-10x50

[Image: ny2.JPG]

[Image: ny3.JPG]

[Image: ny4.JPG]

[Image: ny5.JPG]

[Image: ny7.JPG]
Karsten
Karsten
Svar
#7
Hejsa Nosler.... Super nice Riffel der. Har kigget paa et lidt anderledes skaefte fra Bell and Carelson. Koebte du dit beddet eller helt uden ?

Mvh.

Jacob
Mvh.

Jacob S. Jensen

Nu kun med .223'er og 30.06'er.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Titan II

Hejsa Nosler.... Super nice Riffel der. Har kigget paa et lidt anderledes skaefte fra Bell and Carelson. Koebte du dit beddet eller helt uden ?

Mvh.

Jacob



det skæfte jeg købet var der intet lavet ved, det var ikke beddet,

det var nødventingt at fjerne noget ved aftrækkeren (ikke orginal) og lidet ved forskæftet, jeg er glad nok ved det, men det kunne godt være lidt mere tykt ved "pistol grebet" da det er lidt smalt, men det er SÅ behaligt at skyde med! jeg skyder med 196gr (13 gram) kugler så let som ingen ting, men skulle jeg vælge et andet skæfte fra B&C så var det deres "Medalist" da de har en alu bedding, med de få ikke i "Thumbhole". men du er da velkommen til at PM mig så vi kan få en snak.

Karsten
Karsten
Svar
#9
Jeg har i den sidste tid gået og makket lidt med at få ombygget en gammel m69 til jagtriffel. Piben er blevet kortet ned til 60cm og kronet. Aftrækket er skiftet til et bold aftræk og der er blevet sat montager og et andet ladegreb på. Jeg bestilte et laminatskæfte hos Richards Microfit - model custom rollover. Skæftet har jeg lakeret efter den metode som 6mm har beskrevet i Walnuts Sako varmint projekt. JEg fandt en brugt S&B 4-16x50 som jeg har sat på riflen.
Et sjovt projekt som har gjort at jeg har fået blod på tanden til at prøve at lave et skæfte helt fra bunden til vinter.

Mange tak til Swift som hjalp med projektet[Smile]

[Image: IMG_0207.jpg]

[Image: IMG_0209.jpg]

[Image: IMG_0213.jpg]

[Image: IMG_0212.jpg]

[Image: IMG_0211.jpg]
Svar
#10
Tillykke med det flotte resultat Poulsen. Du må være klar til at springe ud som snitter [Big Grin]
Walnut
Svar
#11
Held og lykke med den nye skyder! [Image: welldone.gif]

Nu skal den jo bare indvies – en Svensk buk? - - - eller måske en gris. [Image: think.gif]

mvh.
Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Held og lykke med den nye skyder! [Image: welldone.gif]

Nu skal den jo bare indvies – en Svensk buk? - - - eller måske en gris. [Image: think.gif]

mvh.
Swift

[Image: logo1mini.jpg]



forhåbentlig begge dele også måske endda også en af de røde[:p]
Svar
#13
Hey, hvad gav du for det skæfte??, jeg manglker nemlig selv et jagtskæfte til min
LilleLars
Svar
#14
jeg gav ca. 1500 kr. inkl. told[xx(] og fragt.

Man skal desuden påregne en del arbejde på skæftet inden man er klar til at montere riflen. Jeg har lavet en del tilpasning ved pistolgrebet og kindpude. Derfeter har jeg beddet riflen. Der skal også påregnes en del slibearbejde med sandpapir da skæftet kun er groftslebet når man modtager det. Men det er sjovt[Big Grin]
Svar
#15
[Image: P1250001.jpg]
Sådan ser min ud, skæfte og aftræk fra S&L

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#16
hej Forum

mange fede projekter !!
Har selv lyst til at gå igang emd noget lignende i de lange vinter weekend's når jagtsæsonen er slut [V]
Men fint med noget inspiration[Smile]

Et spørgsmål : hvordan klarer i indkøb af skæfter fra USA producenter - er de villige til at ship'e til DK ??

jeg synes jeg har oplevet problemer med at få "lov" til at købe ting der kan kategoriseres som våbendele fra amerikanske web shops

mvh
Claus
Svar
#17
hej Claus

på at søg på import af skæfte fra USA på dette forum

Richards Microfit sender dem som Wooden sporting goods så der skulle ikke være nogen problemer. I kassen med mit skæfte lå der desuden en hilsen fra toldvæsenet om at pakken havde været åbnet af toldvæsenet, men jeg modtog det alligevel.
Svar
#18
Hej, hvad højde ringe har i på jeres mauser98??, jeg har selv en mauser98, som jeg har købt en bushnell 6500 (2,5-16/50) til, men ved ikke helt om det medium ringe, eller om der er "plads" til low!?!!...

Jeg har kigget lidt på disse her fra burris(Extreme Tactical ring 30mm), er der nogen der har nogle erfaringer med disse ringe??

http://www.opticswarehouse.co.uk/product...nt+Systems

Hilsen lars
LilleLars
Svar
#19
Poulsen :
Det er et sindsygt flot mønster der er i skæftet... =o)
Dét stykke træ har du været heldig med.

Ser af og til et skæfte med flot form, men de naturlige overgange i årringene spolerer ligesom helheden.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#20
Er det ikke laminat [?]
Det ligner ellers, men flot

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)