Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
krage jagt
#1
hej alle jeg har krager som trækker over min grund.
jeg vil gerne skyde dem med min salongriffel cl. 22lr. men jeg kan ikke få dem til at lande hvor dan får man dem til det?
Svar
#2
Den nemme måde at få dem til at lande er at skyde dem med jagtgevær [8D]
Salonriffel er et fint våben som passer til at skyde krager med - men man skal passe meget på at få kuglefang da kuglen mener jeg er farlig op til 1,5 km.

Den eneste måde er vel at skabe et scenarie som gør dem tilpas nysgerrig så de kommer ned ....
noget som vi har brugt i Sverige er at skyde dem på slagteriaffald..[^]

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#3
Lidt kød er altid dodt, men drysser du med rund hånd hunde eller kattepiller, det skal bare være noget som de skal lede efter, så kommer de igen og igen. Er afprøvet i Sverige Virker 100%[^]

petoni

"One shot--one kill"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#4
Man skal bare lige huske at der gælder andre regler i Danmark:

§ 28. Udfodring af vildt med jagt for øje må ikke finde sted. Vildt må ikke beskydes på jorden eller på vandet i umiddelbar nærhed af foderplads.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Du vil ret hurtigt opdage at haglsprøjten er det mest effektive.

På gode revirer hvor du kan skyde 10-15 krager på et morgentræk med haglgevær, kommer du sjældent op på mere end 2-3-4 stykker med riffel.

Typisk vil de komme til dit lokkemiddel i lav højde, sondere terænet og sætte sig i et træ nogle hundrede meter væk, efter nogen tid tager den første mod til sig og kommer ind og lander - først der kan du skyde med riffel og i ventetiden samler der sig nemt 5-10 krager på afstand de er alle væk ved dit første skud.

Med Haglsprøjten får du chancen ved sonderingen og du får tilbud til kragerne enkeltvis eller et par stykker ad gangen, hvis det blæser hårdt hører de ikke skuddene og i det øjeblik en krage falder tror den næste som hænger 2-300 meter væk at den skal skynde sig for at nå frokosten - så bliver det rigtig skægt.
Svar
#6
Man må ikke smide slagteaffald i naturen ... [Sad!]

Det er meget bedre hvis man kommer til at tabe noget gammelt brød og en uge senere, helt tilfældigt kommer til at sætte sig i nærheden med hagleren.[:p][Wink]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

[green]Man må ikke smide slagteaffald i naturen ... [Sad!]



Nej, - jeg husker for mange år siden, en episode som skabte megen røre her på egnen.

Politiet havde fået en anmeldelse om at der var sket en rituel ofring af en gris på en mark nær Mellerup.

Grisen var blevet fundet død, og bundet til en pæl på en mark lidt uden for byen.

Der blev skrevet meget om episoden i lokalavisen, og snakket om hvem det dog kunne være der havde ofret grisen. - Der var mange teorier og rygter i omløb.

Mysteriet blev dog til sidst opklaret, da det viste sig at grisen, (som var selvdød) var blevet anbragt på marken af en jæger, der ville bruge den til lokkemad for rævene. Han havde bundet grisen til pælen, for at rævene ikke skulle slæbe af sted med den om natten. [:0] [Big Grin]

Swift
Svar
#8
Hæ-hæ. jeg kommer i tanker om en episode fra da jeg var dreng.

En landmand havde bemærket at et af fårene på hans mark ikke ville rejse sig. Han havde ikke tid til at undersøge det nærmere, men ringede til en anden mand på egnen der var jæger/fisker/filur og spøgefugl og bad ham om at aflive fåret.

Filuren griber sin US-carabin og begiver sig ned mod fåret, han har nemlig tænkt sig at bruge kadaveret til at skyde ræve ved. Det viser sig at fåret ikke fejler noget, det springer op og stikker af, men nu havde filuren jo fået opgaven og lagt en plan, så han nedlægger alligevel dyret med en serie skud fra carabinen. Derefter bruger han kadaveret som lokkemad som planlagt.

Det grinede vi meget af den vinter.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
hej krage jagern
et godt triks er et kaninskind sy et par bamse øjn på og en rød klud
ca midt på skindet så den ser død ud men huskConfusedæt den godt fast med en pløk ellers skal du til at lave en ny[Big Grin]

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#10
hvad med et ræveskin?
Svar
#11
@Clax
Det kan du ikke forklare Svenskere...
Vi slagtede den anden dag 18 elge, og affaldet blev kørt ud i skoven - derfra dyrne kom [Wink]
Hvis man var blevet der kunne der været blevet likvideret nogle ræve,skader og krager [Smile]

Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Man må ikke smide slagteaffald i naturen ... [Sad!]

Det er meget bedre hvis man kommer til at tabe noget gammelt brød og en uge senere, helt tilfældigt kommer til at sætte sig i nærheden med hagleren.[:p][Wink]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]



[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#12
jeg har vært ude med jagtgevær og jeg fik ikke skudt nogen krager er der nogen der kan give nogle gode råd?
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by krage jagern

jeg har vært ude med jagtgevær og jeg fik ikke skudt nogen krager er der nogen der kan give nogle gode råd?



1. Råd: - Placer dig et sted hvor Kragerne er! [Wink]
2. Råd: - Skyd dem! [Wink]

Swift
Svar
#14
de flyver i en højde af 40-50m
Svar
#15
Jeg dyrker lidt kragejagt i fritiden.
Brug et par dage på at observere kragerne. Find ud af om der er en trækrute og om der er foretrukne træer, de sidder i.
Derefter finder du et godt sted og laver et skjul. Krager har røngtenøjne og er meget intilligente. Det gælder om at være meget godt camufleret og sidde HELT stille indtil de er på skudhold.

Det er også godt med en plan, for at få dem ned i lavere højde. Det kan være, hvor de drikker, spiser eller hviler. Ugler, skind, lokkefugle eller det foder der er der i forvejen til kreaturer. (Vores får bliver fodret med franskbrød, så det giver sig selv)

Vær på plads før det bliver lyst og derefter --lær af dine erfaringer.
Jagt kun ca hver 14 dag, ellers kommer de ikke igen.
Vurder der trækhøjde evt vha træer i nærheden. Det kan se højt ud, når de kommer i 30 m højde, men de kan hentes ned derfra.

Knæk og Bræk
jes
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)