Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hochsitz opksrift
#1
Hej,

jeg vil have lavet en fritstående Hochsitz, så let og billigt som muligt - er der nogen der kan hjælpe med en opskrift og en indkøbsseddel?

Mvh
Lasse
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Lasse N

Hej,

jeg vil have lavet en fritstående Hochsitz, så let og billigt som muligt - er der nogen der kan hjælpe med en opskrift og en indkøbsseddel?

Mvh
Lasse



Hej Lasse! Du har fået en mail - god arbejdslyst

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#3
Lasse N

Jeg har nogle PDF'er med Tyske tegninger af stiger/tårne og vist nok også et regneark til beregning af priser.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!

Lasse - Du har fået en numse fuld PDF'er via mail. Hvis du ikke modtager dem, send en PM.
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Hog

Citat:quote:

Originally posted by Lasse N

Hej,

jeg vil have lavet en fritstående Hochsitz, så let og billigt som muligt - er der nogen der kan hjælpe med en opskrift og en indkøbsseddel?

Mvh
Lasse



Hej Lasse! Du har fået en mail - god arbejdslyst

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!



Jeg har lige opdateret min profil, da det var en forkert mail adresse der stod der inde før.

Venligst gensend Smile
Svar
#5
Jeg kunne da også godt tænke mig den mail hvis det er muligt.

På forhånd tak. [Smile]
Svar
#6
Til Moderator:

Var det muligt, der blev lavet en "tips & tricks" undergruppe, hvor alle de gode råd m. tegninger, opskrifter osv osv kunne lægges....

Mvh Takleberry

[Image: 24092007003.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Til Moderator:

Var det muligt, der blev lavet en "tips & tricks" undergruppe, hvor alle de gode råd m. tegninger, opskrifter osv osv kunne lægges....

Mvh Takleberry

[Image: 24092007003.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use



Dette var en mulighed....

Våbenværkstedet
Her posteres indlæg om alle former for arbejde på våben - herunder bøssemagerarbejde i bred forstand - skæfter, montager, metalarbejde etc. samt knivmageri og andre konstruktive sysler. billeder må maks. fylde 640x480 pixel.

Ellers er jeg selv indstillet på at lave en form for værktøjskasse med tegninger og instruktioner og skydeskiver med mere, til download.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#8
[Image: ST01fase1.jpg]
[Image: ST01fase3.jpg]
[Image: ST01fase6.jpg]
[Image: Vangerkopifrses.jpg]
[Image: Trin.jpg]
[Image: Done1.jpg]
[Image: Det.jpg]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#9
Selvgjordt er velgjort, flot arbejde, indbyder jo nærmest til masser ef timers observationer

petoni

"One shot--one kill"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#10
@ID

Hva fanden er den af. Den får du ikke godkendt af arbejdstilsynet uden gelænder og jeg godhender den ikke uden kamin og tag.......[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Det var en rigtig flot jagtplatform ID har lavet.

Vi er lidt mere primitive og bygger tårnet på stedet af de forhåndenværende materialer.

Jeg har dog præfabrikeret 2 tårne hjemmefra og båret dem ud på plads og skruet dem sammen, men de fleste bygger det bare sådan her.

[Image: IMG_0605.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by M@X
[Image: IMG_0605.jpg]


Øh, Arbejdstilsynet???


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#13
Jeps, jagttårne kommer ind under samme regler som stilladser på arbejdspladser[B)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
@ID
Jeg kan se du bruger NKT søm så du må have bygget i Danmark(svenskere bruger Gunnebo i røde kasser) og skal over holde love og regler.[:I]

Som du kan se, så bygger vi tårn i Sverige langt uden for hvor myndighederne kommer. Selv borgmesteren og Lakis (han er græker)serverer hembränt[:p]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Mit blev ganske rigtigt bygget i Danmark (i min have) og blev derefter kørt til Sverige.

@Gammeltoft, jeg er udmærket klar over at jagttårne er underlagt almindelige regler for arbejdspladser (mens de bliver bygget) - det går der bare lidt ged i når arbejdstilsynets regler for rækværk på stilladser siger 90 cm og jagtloven siger maximum 80 cm.
Det betyder i praksis at "civile" jægeres rækværk er 80 cm og Herregårdsskytten (som jo er på arbejde) skal ha' et rækværk på 90 cm [xx(]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#16
Øhhh - Lasse N bad om "en så let og billig hochsitz som muligt", og så lægger i billeder ind af luksuspaladser der kun mangler at få installeret spabad og tårn med splitflag for at være en kongelig værdig [Wink]

Hvor er opskriften på en simpel (ikke nødvendigvis fritstående) hochsitz man kan lave af 3 forskallingsbrædder og et rustent, bøjet søm??? Kom bare med det, jeg kan ta det [Big Grin]

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#17
Hey tulla hopsasa

Jeg kunne vildt godt tænke mig at lave en hochsitz herhjemme, og ville rigtig gerne have opskriften fra dette blog, der stammer fra Mr. Hog.

Venligst Schmidty 8*57JS[:0]
Svar
#18
Ta et kig pa den svenske side Beier byg der findes tegninger paa flere modeller
Svar
#19
Hej Marilyn

Super råd!
HEr kommer link til siden med tegninger og det hele.
Man skal kunne en smule svensk, men det klarer vi vist alle[Wink]
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ByggradListItem.aspx?id=43369#Uppmärkning av jakttorn.

knæk og bræk med byggeriet til alle.
Hvis i går igang, så post et billede eller to så vi andre kan nyde jeres byggefærdigheder

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)