Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjortebrøl
#1
Jeg mødte lige en bekendt i brugsen, og snakken faldt på hjorte.
Hvem havde set hvad og hvorfor [Big Grin]
Han nævnte så at han havde hørt at hjorte først kan brøle når de er over seksender ??? Otteender brøler ikke særlig godt, kun gamle hjorte kan virkelig brøle.
Er der noget om snakken ?
Manden er en meget erfaren jæger, og har nedlagt nogle af de største hjorte her i området.

Hilsen Steen
Svar
#2
Visse vasse.

selvfølgelig kan de brøle hvis de er alene. Men det er dumt at brøle hvis storebror hører det.

Det er en skrøne at man kan bedømme størrelsen ud fra hvor dybt et brøl en hjort har. Den er i familie med skrønen om dem der kan bedømme størrelsen af en buk ud fra dens skrab og fejninger.[:o)]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
På det revir i Polen hvor jeg har været på hjortejagt fortalte de at hjortene ikke turde brøle før de er omkring 5-6 år. jeg tror godt de kan. I Danmark begynder de nok at brøle noget før for det er jo ikke mange Danske hjorte der når at sætte 5 lys i lagkagen inden de ligger i fryseboksen[Sad] Men det kommer nok også an på hvor tæt kronvildtet stå i det pågældende område. Desuden ved hjorten jo ikke om den er seksender eller otteender.
Tro ikke på alt hvad du hører i Vorbasse brugs[Smile]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#4
Der hvor jeg lige har været brølede/fløjtede hjortene ikke pga. for mange hylende ulveflokke i området[Sad!][}Smile]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Den er i familie med skrønen om dem der kan bedømme størrelsen af en buk ud fra dens skrab og fejninger.[:o)]


Der er mange sådanne skrøner i omløb - og megen seriøs semi-videnskabelig hjemmefilosofi afvises på den konto! Jeg er lige blevet smilet af (respektløst[}Smile]) af lokale jægere, fordi jeg havde bemærket en svinelort med en diameter på 51 mm. Den var ikke stukket tykkere i faldet og dertil var den så nylavet, at at enhver form for post-udskidt opsvulmen som følge af fugtoptagelse eller gæringsprocesser kunne udelukkes. Jeg bilder mig selv ind at et stort røvhul er ensbetydende med "dumt gammelt svin" [Smile].

(Nej - jeg målte den ikke med skaftet af min tandbørste - jeg har altid en gæstetandbørste, der står standby til den slags)

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Hmm tænkte nok det var en and [Big Grin]

Jeg mener bestemt selv at have set en seksender brøle, men blev da helt i tvivl, da det lød meget overbevisende.

Hilsen Steen
Svar
#7
Citat:quote:

Nej - jeg målte den ikke med skaftet af min tandbørste


Nej, men med tykkelsen på dine overarme[Big Grin][Big Grin][Big Grin][:o)] Sorry......
Har nok kigget lidt dybt i flasken med "Crown Royal"....

Iøvrigt....."post-udskidt opsvulmen"...thats a good wending Hansi.

Hvad fanden har du drukket for at finde på slige udtryk[:o)]??

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Sako

På det revir i Polen hvor jeg har været på hjortejagt fortalte de at hjortene ikke turde brøle før de er omkring 5-6 år. jeg tror godt de kan. I Danmark begynder de nok at brøle noget før for det er jo ikke mange Danske hjorte der når at sætte 5 lys i lagkagen inden de ligger i fryseboksen[Sad] Men det kommer nok også an på hvor tæt kronvildtet stå i det pågældende område. Desuden ved hjorten jo ikke om den er seksender eller otteender.
Tro ikke på alt hvad du hører i Vorbasse brugs[Smile]

Mvh. Jakob

for det er jo ikke mange Danske hjorte der når at sætte 5 lys i lagkagen inden de ligger i fryseboksen

Nogen når ikke end gang den første føs´da`-vel[Big Grin]



Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)