Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afrika ladninger
#1
hvis man skal teste en Afrika ladning i Danmark ano Oktober 07 til brug i April 08 skal man så tage hensyn til temp. forskelle mm.?

Hvordan udregner man, hvor meget krudt man sikkert kan stoppe i hylsteret, hvis der f.eks er en temp. forskel på 20 grader?

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 308Win, 300WinMag og 9,3x62, nu med 6,5-284 igen[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#2
Tjah, hvad med at lave noget hands-on-afprøvning.

En varmedunk, en passende flamingokasse og nogle prøvepatroner ned i den og så med på skydebanen.

3-5 skud med en anden ammu, så er riflen afrikavarm, det skulle patronerne også gerne være.

Så bliver du ikke overrasket når du står dernede.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Hej Claxel

Tak for svaret[Wink] Der er jo et logisk svar på alt.

De må ned og stå i fyrrummet natten over - ud i bilen hvor klimaanlæget er sat til 32 grader og så afsted.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 308Win, 300WinMag og 9,3x62, nu med 6,5-284 igen[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#4
Det kommer jo da også an på hvor i "lille" afrika du skal hen.
Sydafrika i april er meget lig oktober i danmark.

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...nt/spy.jpg[/IMG]
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#5
Det er nær Blomfontaine (Syd Afrika) så det passer jo fint.

http://www.omnihuntingsafaris.com/Default.asp

Bortset fra det, så går man vel ikke galt i byen, hvis man holder inden for Normas ladedata?.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 308Win, 300WinMag og 9,3x62, nu med 6,5-284 igen[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#6
Hils når du kommer til Bloomfontain......vi er nogle stykker herinde der har været der.
Vi sendte da en del bly af sted til de åbne sydafrikanske mesterskaber i jagtfeltskydning i april 2004[8D][8D]
På jagt bagefter var det vist kun "Bwana Vielskiet" der overdrev antallet af patroner.

Klimaet skal du ikke tage hensyn til!!! Der er mulighed for nattefrost, og dejligt sommer/efterårs vejr om dagen.

Hilsen fra en der har været der[:p]

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...nt/spy.jpg[/IMG]
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#7
Hej MP,

Jeg ved ikke lige hvor du holder til (jeg holder til syd for Odder), men ellers får fruen leveret fisk i nogle glimrende flamingokasser med låg, som vil passe fint til varmedunk el. lign. Jeg donerer gerne en om ønsket. (Og nej, fisken er yderligere emballeret - så kassen lugter ikke. Det kunne jo ellers bidrage til afrikastemningen[Big Grin])

I øvrigt god tur - jeg håber du vil bidrage med en fyldig beretning m. billeder efter hjemkomsten - please...

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Krenchel

Hej MP,

Jeg ved ikke lige hvor du holder til (jeg holder til syd for Odder), men ellers får fruen leveret fisk i nogle glimrende flamingokasser med låg, som vil passe fint til varmedunk el. lign. Jeg donerer gerne en om ønsket. (Og nej, fisken er yderligere emballeret - så kassen lugter ikke. Det kunne jo ellers bidrage til afrikastemningen[Big Grin])

I øvrigt god tur - jeg håber du vil bidrage med en fyldig beretning m. billeder efter hjemkomsten - please...

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.



Tak for tilbudet.

Jeg satser på Olifantens oplysninger om vejeret passer og dropper opvarmningen.

Jeg skal nok komme med en beretning, men jeg skal først af sted 14-28 April. (Så har jeg lige et halvt år mere til at kramme biletten og drømme om turen. Jeg har købt ny rejseriffel og kugler samt hylstre er bestilt[:p]).

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 308Win, 300WinMag og 9,3x62, nu med 6,5-284 igen[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)