Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Barnes kugler / rustfri pibe
#1
Jeg mener at have søgt overalt i forummet uden at har kunnet finde noget om at kobber kugler eller legerede kugler, skulle være et problem i rustfrie piber, aflejringer osv[?][?]

Er det et problem[?] talte med en gut på skydebanen som bandede rustfri piber langt væk af den grund[?]

Er der noget om snakken[?]

Jeg har ellers fået at vide ved køb, at der ikke var grund til bekymringer i den retning[Sad]

Det er der garanteret nogen her, der ved noget om det[Big Grin]

petoni

"One shot--one kill"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#2
Jeg har aldrig haft nogen problemer i den retning. Mange siger derimod at SS piber har mindre tendens til kobberaflejringer end CM piber. Jeg har skudt tusindvis af kobberkugler i mine rustfri piber i kal 260 Rem , 300 Win Mag og 416 Wby. Uden problemer.
Svar
#3
Er lige startet med 140 grs Barnes TSX i min SAKO SS i 7mm rem mag. Piben har ikke været specielt godt rengjort i forvejen. Alligevel har der stort set ikke været kobberafsætninger. Men måske er TSX også en af de bedre kugler i denne henseende.

I hvertfald har jeg oplevet mindre kobberafsætning end det eksempelvis Trophy Bonded Bearclaw og den gamle Barnes X afsætter i min 338 med almindelig pibe.

Mvh Søren
Svar
#4
Hej,

har specifikt prøvet TSX i:

1 rustfast lilja pibe kaliber 300 win mag
1 rustfast Tikka pibe i kaliber 308 win
1 rustfast Sako pibe i kaliber 7RM
2 S&L QPQ i kaliber 300 win mag

i alle piber blev der ophobet så meget kobber i løbet af 10 til max20 skud at det ikke længere var muligt at opnå acceptabel præcision. Hvad det angår er jeg kureret for TSX[xx(].

Derimod har jeg prøvet KJG kuglerne fra LM dog kun i kaliber 243, 7rm og 375hh, men med virkeligt godt resultat sammenlignet med TSX. Over 50 skud uden den mindste antydning af aflejringer større end ved normale tombak kugler.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Hvad så med den der bare hedder Barnes X er den værre til at aflejre end TSX

petoni

"One shot--one kill"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#6
Nu har jeg ikke rustfrie piber længere, men jeg bruger TSX i en S&L sort pibe uden problemer. Jeg kører en klud med Break Free igennem når jeg har været på skydebanen, efterfulgt af 3-4 tørre klude og det er det.

Ingen aflejringer der.[^]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by petoni

Hvad så med den der bare hedder Barnes X er den værre til at aflejre end TSX

petoni

"One shot--one kill"



Jeg har ikke prøvet, men der er en del på nettet der skriver at de oplever mindre aflejringer med TSX end med den originale Barnes X.
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Break free olie! Er det til at købe hos bøssemageren eller skal man i en specialforetning ?

petoni

"One shot--one kill"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#9
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=8475

--
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)