Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny kikkert til en kommende "mini" riffel - hjælp!
#1
Hej,

inden for det næste års tid skal jeg have en "mini" riffel, som enten bliver en .22mag eller en .223rem - Kaliberen finder jeg ud af senere (men hælder til en .22mag)

Nu står jeg og skal en tur til USA i næste måned, og kan se at der er mange penge at spare på kikkerter (især Leupold), og har i den forbindelse brug for jeres hjælp til lidt alternativer.
Jeg har besluttet mig for at ville prøve en Leupold, men aner ikke hvilken.

Det skal være med variabel forstørrelse og skal ikke være større end 12 (9 er sikkert nok)- Diameteren skal ikke være over 40mm.

Så langt så godt - jeg kan dog se at der findes alvorligt mange Leupld kikkerter inden for dette felt og vil derfor have jeres hjælp til at guide mig, da jeg ikke ved hvad forskellen er på de mange modeller.
Riflen skal bruges til regulering, samt lidt ræv, gås o.a. småt.
Budgettet for kikkerten ved jeg ikke rigtige men håber at kunne få en til 2-3000 måske lidt mere - men naturligvis så billigt som muligt.

Dækker garantien på en Leupolæd kikkert også her i DK, så jeg kan kontakte dem her og ikke nødvendigvis skal til at sende den til USA?

Håber i kan hjælpe mig lidt.

På forhånd tak.

Mvh
Lasse Nielsen
Svar
#2
En VXII 3-9x40 kunne være et godt valg.

Jeg er ikke sikker på at HG Agencies vil modtage en Leupold kikkert købt i USA.

Husk at du kun må tage med hjem for ca. 1.400,-

Du kan tage chancen men det giver en gevaldig bøde samt fortoldning, moms og afgift, hvis du bliver taget.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Rex

En VXII 3-9x40 kunne være et godt valg.

Jeg er ikke sikker på at HG Agencies vil modtage en Leupold kikkert købt i USA.

Husk at du kun må tage med hjem for ca. 1.400,-

Du kan tage chancen men det giver en gevaldig bøde samt fortoldning, moms og afgift, hvis du bliver taget.



Hej Rex,

jeg kan se at afgiften/tolden er 4,20% på Binokulære kikkerter - så det er jo begrænset - jeg skal dog lige have fundet ud af om der skal betales fuld moms, men selvom dette måtte være tilfældet er der jo stadig en del at spare, som jeg ser et.

Hvad der forskellen på en VXII og III ?

mvh
Lasse
Svar
#4
Du skal betale 25% moms .... men der ér stadig mange penge at spare,
ved at tage den med hjem fra USA.

Jeg har en kammerat, der tit er i USA.

Han har altid tasken fuld af "godter" når han tager hjem.

Sidst fik jeg to 18V 2,6A Dewalt batterier for små 600,00 kr (samlet) [Smile]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)