Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dansken på jagt i sverige
#1
KOPPOM
Fulla sköt rådjur från bil
Polisen fick tips om tjuvjägarna - fyra män greps på bar gärning
Berusade jagade de fyra danskarna rådjur - från en bil.
Innan vansinnesjakten var över hade fem rådjur fallit offer för danskarnas kulor.
- Jag har aldrig varit med om något liknande, säger Christer Mathiasson, vakthavande befäl vid Värmlandspolisen.

2005-01-24
Det skulle kunna ha varit en scen ur filmen Jägarna. Men det hände på riktigt. I de västvärmländska skogarna.
I lördagskväll fick polisen tips om den illegala jakten som bedrevs från en minibuss på länsväg 177 mellan Vännacka och Koppom. Flera ortsbor blev vittnen till den hänsynslösa jakten.
- Min sambo såg hur de stack ut en gevärspipa genom sidodörren på bilen och sköt. Det är ett jävla sätt, säger en man som bor i trakten.
SKOTTET TRÄFFADE ETT rådjur och slog av ryggraden. Men rådjuret levde. Mannen ringde då en granne som är jägare och som gav sig ut för att spåra det skadskjutna rådjuret.
- Det låg ute på åkern och försökte ta sig upp, men kunde bara röra på huvudet. Resten av kroppen var förlamad, säger den upprörde jägaren.
I närmare 25 minuter fick rådjuret lida i dödsplågor innan jägaren hittade djuret och kunde avliva det.
NÄR HAN ÅKTE FRÅN platsen mötte han minibussen, en van, på väg söderut. Han följde efter och tog registreringsnumret.
Senare mötte han dem igen, denna gång på väg norrut.
- De åkte och letade efter rådjur de skjutit och i dag upptäckte jag hur de gömt ett annat djur bakom en ensilagebal och sedan hämtat det.
En knapp timme efter det första tipset kommit in till Värmlandspolisen fick Årjängspatrullen kontakt med den danskregistrerade minibussen på en parkeringsplats strax söder om Järnskogs kyrka. I den fanns två danska jägare - och ett skjutet rådjur.
De två personerna greps. Men polisen hade upplysningar att jägarna var fler. En hundpatrull kallades från Karlstad till Västvärmland och vid 21.30-tiden, två timmar efter det första gripandet, hittades ytterligare två jägare som gömt sig i skogen. Enligt uppgifter till VF var danskarna berusade under sin vansinnesjakt.
I skogen hittades ytterligare två rådjur som fallit offer för jägarnas framfart. Och när polisen genomsökte den sommarstuga i Årjängstrakten där männen bott hittades ett femte rådjur skjutet.
- Det här är synnerligen ovanligt. Visst får vi tips ibland om att det bedrivs jakt från bilar, men att några tas på bar gärning med vapen och allt det är väldigt ovanligt, säger Morgan Connedal, vid Värmlandspolisens ledningscentral.
DE FYRA MÄNNEN, MELLAN 18 och 38 år gamla, anhölls i helgen av jouråklagare misstänkta för jaktbrott. Visserligen pågår rådjursjakten fram till och med 31 januari, men att jaga från bil är illegalt och gör dessutom att jaktbrottet räknas som grovt. Det är ett brott som kan ge upp till två års fängelse.
Männen förhördes i går och efter att ha erkänt släpptes de fyra danskarna på fri fot. Deras bil och jaktvapen togs i beslag. Vapnen hade de fört in i landet utan att meddela tullen och de misstänks därför för ytterligare ett brott.
I trakten kring Koppom finns misstankar om att den illegala jakten pågått en längre tid.
- Vi har haft lite konstig biltrafik här under den senaste veckan. Bilar som åker fram och tillbaka och stannar och lyser med strålkastarna ner på gärdena. Jag vet inte om det kan kopplas i hop med det här, men det verkar nästan så, säger en annan jägare VF talat med.
Andra ortsbor uppger att biltrafiken pågått betydligt längre än så, under stora delar av hösten.
- Det här är inte bra. Vi har så pass dåligt med rådjur här som det är, säger jägaren.

JONAS BRANDT

--------------------------------------------------------------------------------
© Värmlands Folkblad | Webmaster
[Sad!][Sad!][Sad!]
mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#2
Fy for satan......

Hvilken skamplet. Jeg vil håbe deres røve klør i alt evighed og deres arme er for korte til at nå.

Jenslp
Svar
#3
Hmm...ja man bliver jo ikke ligefrem stolt af at dele nationalitet med sådan en forsamling [Sad!]
Svar
#4
Må fluerne fra 1000 kameler hjemsøge deres armhuler[}Smile]
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.
Svar
#5
lad dem gå nøgne gennem de svenske skove så de kan bilve
bidt af en hel masse myg
sådanne nogle svin
hilsen hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#6
Alting tyder nu på at de fire danske "jægere" går fri - alene fordi to af dem var for fejge til at møde op til rettergangen.

[xx(]

Jeg synes, det er slapt, hvis ikke danskerne kan udleveres. Den form for adfærd bør naturligvis have mindst samme konsekvenser, som hvis det havde været derhjemme. At slippe for straf alene ved at udeblive er groft demoraliserende.

http://www.jaktjournalen.se/index.php?id=3600&avd1=0

Jeg håber, at DJ kaster sig ind i denne sag med en appel til myndighederne om at lade retfærdigheden ske fyldest. Det var det mindste man kunne gøre for at udviske den skamplet, som disse fire har kastet på danske jægeres anseelse i Sverige.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Citat:quote:

Jeg synes, det er slapt, hvis ikke danskerne kan udleveres


De kunne jo prøve at få dem udleveret først. Jeg har ingen sympati med de idioter men at tro at de vil køre over til en rettergang for egen regning, når alle andre benytter onkel blå's taxaer, tyder på at de måske ikke forventer noget positivt ved personligt fremmøde. Men det ville da unægtligt være nemmere hvis alle forbrydere selv troppede op til dommeren når de havde lavet noget skidt. Så vil politiet også få bedre tid til deres reformer uden hele tiden at skulle afbrydes i deres arbejde med at fange forbrydere og den slags trivialiteter
Svar
#8
Ny retssag

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#9
Kun 1 dukkede op

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#10
International arrestordre

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#11
2 har tilstået

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#12
Nu må de 2 andre, sku også stilles for en dommer[^]
Forbandet SVINERI, jeg håber virkelig at de pågældende, har en virkelig grim smag i munden...[}Smile]
Det ødelægger jo vores gode samarbejde, med de andre nordiske lande[Sad]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#13
De burde komme til at betale sagens omkostninger, som jo jvf. denne fremgangsmåde må være tæt på en halv viggen.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#14
Prøver igen

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#15
Nu hvor det danske retssystem jo er begyndt at udlevere danskere til retsforfølgelse i andre lande, så kan de 4 krybskytter godt begynde at ryste i bukserne.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#16
Jeg håber at de kommer ind og ruske og at de bliver fradømt retten til at jage i hele norden!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Jeg håber, at DJ kaster sig ind i denne sag med en appel til myndighederne om at lade retfærdigheden ske fyldest. Det var det mindste man kunne gøre for at udviske den skamplet, som disse fire har kastet på danske jægeres anseelse i Sverige.

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



DJ, en journalist, eller en politiker der skal profilere sig ...

Jeg er ligelad hvem der får bragt fokus på denne sag, de skal bare have rumpetten på slibestenen, alle 4 [Sad!]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#18
Det er sgu nogle klaphatte.....[}Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Jeg synes, det er slapt, hvis ikke danskerne kan udleveres. Den form for adfærd bør naturligvis have mindst samme konsekvenser, som hvis det havde været derhjemme. At slippe for straf alene ved at udeblive er groft demoraliserende.



Her gik jeg ellers og troede at et land var i forfald hvis det udleverede sine statsborgere til retsforrølgelse i andre lande. Men det gælder åbenbart ikke hvis forbrydelsen er sket i Dianas regi...

Jeg tænker selvsagt på debatten i http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=16862
Mvh.

Yeti
Svar
#20
I den pågældende tråd skrev jeg:

"Det er et ringe demokrati, der udleverer sine borgere til retsforfølgnig med krav om hårdere straffe end dem de skulle afsone i deres hjemland for samme forbrydelse."

Det står jeg da ved.

Vi har udleveret danske statsborgere til retsforfølgelse i det øvrige EU i årevis - det er der intet nyt i - og heller intet alarmerende eftersom retssikkerhed og strafudmåling er ret godt samordnet. Det nye er, at vi begynder at udlevere til tredielande på baggrund af "terrorforskrækkelse" - og i Camilla Broes tilfælde med risiko for årtiers fængsel for en forbrydelse, som formentlig ville være forældet i Danmark. For mig er der en ganske væsentlig forskel og det har intet med jagt at gøre.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)