Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pels med tænder på ens jagtareal
#1
Kræet her formodede jeg at huserede, da der er en minkfarm i nærheden. Jeg har dog ikke hørt om udslip, men tænkte at jeg hellere måtte være beredt, og fælden har derfor været opsat igennem den sidste måned, og kun med et par katte som resultat ellers. Det var min kone der havde luftet hunden på vores sø og engareal idag, der havde opdaget et meget vredt og skrigende sort bæst i fælden, og selv hunden havde holdt behørig afstand fra fælden. Jeg blev derfor bedt om at skynde mig ned for at se nærmere, så på med jakken og salonriflen ud af skabet og så derned. Jeg skød den på halsen, og er bedøvende ligeglad med skader på dens pels, da jeg af princip ikke rører den slags dyr uden at de er forsynet med et skudhul. Da jeg dog godt vil have den strejfet, er jeg interesseret i at høre om nogen lige kan komme med en operations-beskrivelse på det?

[Image: 2007_0729surehanne0021-copy.jpg]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#2
1) Læg et snit fra bagpote til bagpote
2) Skær en lille trekant op mod halen, så du frigør endetarmen
3) Træk skindet af bagbenene og klip poterne af så de bliver på skindet.
4)Træk halen ud af haleskindet
5)Træk resten af skindet af dyret, klip forpoterne af så poterne følger skindet.
6) Skær sener m.m. fri fra hovedet uden at lave huller i skindet
7)Øv dig en million gange, så bliver det nemmere [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Øhh fint med den beskrivelse, men er der derudover ikke noget med at den skal tørres op et tilspidset brædt som en rævebælg?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#4
der er en video her http://www.duckboat.dk/downloads.php?cat_id=2

mvh. loft
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Kræet her formodede jeg at huserede, da der er en minkfarm i nærheden. Jeg har dog ikke hørt om udslip, men tænkte at jeg hellere måtte være beredt, og fælden har derfor været opsat igennem den sidste måned, og kun med et par katte som resultat ellers. Det var min kone der havde luftet hunden på vores sø og engareal idag, der havde opdaget et meget vredt og skrigende sort bæst i fælden, og selv hunden havde holdt behørig afstand fra fælden. Jeg blev derfor bedt om at skynde mig ned for at se nærmere, så på med jakken og salonriflen ud af skabet og så derned. Jeg skød den på halsen, og er bedøvende ligeglad med skader på dens pels, da jeg af princip ikke rører den slags dyr uden at de er forsynet med et skudhul. Da jeg dog godt vil have den strejfet, er jeg interesseret i at høre om nogen lige kan komme med en operations-beskrivelse på det?

[Image: 2007_0729surehanne0021-copy.jpg]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead



Er drengen på billedet gammel nok til at bære våben[?]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 308Win, 300WinMag og 9,3x62, nu med 6,5-284 igen[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#6
MP...Har har skæg i både hoved og røv [Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#7
Citat:quote:

Øhh fint med den beskrivelse, men er der derudover ikke noget med at den skal tørres op et tilspidset brædt som en rævebælg?


Jo, først skal du skrabe fedtet af indersiden af skindet, helst uden at lave huller i skindet. Det tilspidsede brædt kaldes også en tane, og du kan sikkert få en på en minkfarm i nærheden (der er altid en minkfarm i nærheden når man bor i vestjylland).

Hvis skindet kun er til dekorationsbrug kan du også flække det, og så tørre det på en krydsfinerplade. Søm det fast med skindsiden udad og drys et tykt lag salt/alun blanding i forholdet 50/50 over. Alun købes hos Matas. Skindet bliver lidt stift af den behandling,men det er fint nok til at hænge på væggen.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)