Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diana Jagtrejser
#1
Fortryder tilsagn

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Citat:quote:

Diana Jagtrejser valgte at annullere købsaftalen, fordi der er opstået uenighed om aftalegrundlaget.


Man kan ikke ensidigt fortryde en skriftligt aftale. Naturligvis går den til voldgift og der bliver indgået et forlig vi ikke kommer til at høre detaljerne om.

Citat:quote:

Aktietegning.
I morgen den 25. oktober starter tegningen af nye aktier i Diana Jagtrejser. Der udbydes 3,333 millioner aktier til en pris af 4,5 svenske kroner stykket. Målet er at rejse 15 millioner svenske kroner som skal anvendes til ekspansion, markedsføring og opkøb af andre jagtrejsevirksomheder.


Købet af Diana og sagen med Limpopo antyder at man prøver at købe op i en højkonjunktur dvs til høje priser. Men snart har kunderne brugt friværdierne, har kun gælden tilbage, og holder op med at gå på jagt i udlandet. Til den tid vil bl.a. Diana være en rigtig skidt forretning - og det er der den skal købes.

"Rettidig omhu" er vist et udtryk der stammer fra Svendborg.
Svar
#3
Det er jo en fin ide med nyemission, hvor kunder/aktionærer får nogle fordele, men som det også fremgår af prospektet er økonomien ikke specielt sund og revisorerne gør også opmærksom på at likviditeten er stram! Vil de nuværende ejere ikke skyde mere i selskabet kan man jo altid finde nogle velvillige jægere[8D]. Med tegningskurs på 4,5 SEK per aktier angiver det en samlet værdi på ca. DKK 50 mio.

Måske de skulle konsoliderer og få en lidt bedre økonomi inden de fortsætter expansionen!
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Osterwald
Man kan ikke ensidigt fortryde en skriftligt aftale.........

Selvfølgelig kan man det (skriftligheden er ligegyldig, den gør det bare nemmere at håndtere) - hvis man ikke mener at aftalegrundlaget (forudsætningerne) mere er tilstede, kan man selvfølgelig annulere aftalen (alt andet lige).
En købsaftale er i alle tilfælde baseret på nogle forudsætninger (en aftale om at der ikke er nogen betingelser for aftalen defineres også som en forudsætning), når disse forudsætninger ikke længere er tilstede (og købet ikke er effektueret) er købsaftalen ikke længere bindende.
Aftaleloven §§ 12 - 24 om løfters ugyldighed.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Osterwald
Man kan ikke ensidigt fortryde en skriftligt aftale.........

Selvfølgelig kan man det (skriftligheden er ligegyldig, den gør det bare nemmere at håndtere) - hvis man ikke mener at aftalegrundlaget (forudsætningerne) mere er tilstede, kan man selvfølgelig annulere aftalen (alt andet lige).



Ja, men min pointe er omkring det ensidige.

Med "man" betyder det at begge parter er enige, og så er der naturligvis ikke noget problem.
Men "man" betyder ikke at *jeg* uden videre kan annullere min aftale med dig, selvom du er uenig. Her har den ensidige bevisbyrden.

Iøvrigt er det rigtigt at skriftligheden er uvæsentlig, da mundtlige aftaler også er juridisk bindende.
Men her skal *du* først bevise at der foreligger en mundtlig aftale, så den ensidige er lettere stillet da bevisbyrden er omvendt.
Svar
#6
Aktietegningen slut

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#7
Svar
#8
( Den 14 nov.)
Citat:quote:

I dag klokken 17.00 sluttede tegningen af aktier i Diana Jagtrejser. HuntersMagazine har her til aften talt med Mads V. Jørgensen, som er hovedaktionær i Diana, for at høre hvordan salget af aktier er gået.
Indtil videre er konstateringen, at det er gået ”rigtig, rigtig godt.”


Det er da dejligt at læse når det går godt...

Sidste frist for tilmelding er den 20 november kl. 17

http://www.dtgsweden.se/

"One of the main principles is to shoot at a clearly visible object."
Svar
#9
Overtegnet

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#10
Svar
#11
Citat:quote:

Diana Jagt- og Fiskerejser A/S har ökat sin omsättning med mer än 20 procent jämfört med 2006


Citat:quote:

Diana Jagt- of Fiskerejser öppnar ett eget inköps- och säljbolag i Polen under namnet Diana PL. Syftet
med etableringen är att stärka Bolagets ställning ytterligare i Polen


http://www.dtgsweden.se/DTG%20Q4.pdf
Svar
#12
Underskud og ny direktør

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#13
???

Citat:quote:

Samtidig oplyser Mads V. Jørgensen, at der ikke er problemer med selskabets egenkapital, men at der forestår en kapitalforhøjelse i Diana Jagtrejser A/S


Krav til garanti stillelse.

http://www.rejsegarantifonden.dk/downloads/LovRGF1997315.pdf
Svar
#14
Sad lige og nærlæste JÆGER

Jeg fandt ikke én eneste annonce fra Diana, mon de vil spare sig ud af krisen?

Var det ellers ikke nu de skulle til at sælge polsk og skotsk bukkejagt?

Er jeg den eneste der undres[^]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...
K&B Claxel Wink




Svar
#15
Dette udsagn er formentlig stadig gældende,
Citat:quote:

Indtil videre er konstateringen, at det er gået ”rigtig, rigtig godt.”


for nu er der atter rokering i bestyrelsen.

http://www.dtgsweden.se/Pressrelease%20080401.pdf

Citat:quote:

Styrelsen för DTG Sweden AB (publ) offentliggör förslag till ny styrelsemedlem,
Philip Kjær – aktieägare som representerar mer än 51 procent av rösterna
kommer att stödja förslaget vid bolagets ordinarie årsstämma..


Handlen i papiret er så lille så kursen angiveligt ikke udtryk for noget ??

http://omxnordicexchange.com/firstnorth/kursinformation/Microsite/Instrument_info/?InstrumentId=SSE50068

Lad os få en udmelding fra aktionærene, der må da være en enkelt i dette forum.
Svar
#16
Forventning om atter en aktie udvidelse.

Citat:quote:

Bemyndigande
Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar om bemyndigande för styrelsen att, vid ett eller
flera tillfällen intill nästkommande årsstämma, med eller utan företrädesrätt för aktieägare,
fatta beslut om ökning av Bolagets aktiekapital med totalt högst 8 500 000 kronor fördelat på
högst 8 500 000 aktier i Bolaget genom nyemission av aktier, konvertibler eller
teckningsoptioner med eller utan föreskrift om apport eller kvittning.


http://www.dtgsweden.se/Kallelse%20till%20årsstämma%20i%20DTG%20Sweden%20AB.pdf
Svar
#17
Diana afviser rygter

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#18
Rygtemageri har alle dage været et effektivt redskab i konkurrencesituationer - selvom det er ulækkert at gribe til så beskidte metoder. [V]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Rygtemageri har alle dage været et effektivt redskab i konkurrencesituationer - selvom det er ulækkert at gribe til så beskidte metoder. [V]


Ja det kan du ha' 112% ret i ...

Men når 4 medarbejdere er blevet bortvist og sagen er hos juristerne, så virker det som om der er noget helt gal'

Det i sig selv må kunne give rygter [^]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Rygtemageri har alle dage været et effektivt redskab i konkurrencesituationer - selvom det er ulækkert at gribe til så beskidte metoder. [V]
[


En kapital indsprøjtning før en generalforsamling kan da vist kun sætte rygte dannelse igang, men kan vel ikke overraske hvis der ses på det tidligere regnskab samt kravene til medlemskab af rejse garanti fonden, jeg havde egentlig den tiltro at de kunne ekspanderer sig ud af uføret via opkøb, og dermed via dette års indtjeningen i forårsjagten komme på rette vej, blot der ikke skulle afregnes i for mange test jagter.[Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)