Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optimering af 30.06 til råvildt
#1
Kan nogen hjælpe med forslag til kugle + ladning målretttet til råvildt.

Jeg ønsker lettere kugle med "behagelig" rekyle til brug i let steyr riffel.

Hvis nogen kan hjælpe med det praktiske er jeg meget interesseret, da jeg ikke selv lader.

MSN
Svar
#2
Hej MSN

Det var da sjovt vi stiller næsten det samme spørgsmål med 4 minutters interval!

Det kan være vi begge kan bruge de svar der kommer ind i vores respektive tråde. Jeg ser ihvertfald frem til svarene i din tråd osse.

Mvh Thomas
Mvh Thomas
Svar
#3
Jeg ville kigge på noget som f.eks. Federal Power-Shok med 125 grains kugle, men ok. jeg kan/må heller ikke genlade

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
En mulighed er Barnes TSX i 130gr.

Der er væsentlig større udvalg i 150gr. Jeg har ladet mange 30-06 med 150gr. kugler og moderat krudtmængde, netop til råvildt.

Du kan også vælge at købe en ny "rekylling" riffel.[Wink]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 308Win, 300WinMag og 9,3x62, nu med 6,5-284 igen[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#5
Hvis der ikke skal så meget smæk på, så har Remington deres Managed Recoil Ammo med 125 grains kugle og 2660 fps.(810m/s)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)