Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kuglestop
#1
Jeg sidder lige midt i frokostpausen. Jeg er ellers midt i at grave jord ud af min stue for at støbe gulv. Det har vist sig at jorden ikke er den fineste muld, men temmelig leret, så min far er ikke så pjattet med at få den ud på sine marker [Sad]. Så var det at det slog mig at den kunne bruges til at lave min egen lille skydebane. Jeg har længe gået og tænkt på at det ville være rart med sådan en [:p]. For at skåne naboerne, vil jeg lave en "bildæk lddæmper", men tilbage til spørgsmålet. Hvor meget jord/ler skal der til for at jeg er sikker på at standse projektilerne. For tiden skydes der ikke med noget vildsommere end 30-06, men man ved jo aldrig [^]. Da jeg også river en del mursten (cementsten) ned, er det en mulighed at lave en kerne af sten i skydevolden. Er det en god ide?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
For farligt bare og bruge jord/ler, da kuglerne vil lave en tunnel og grave sig fri. Jeg skød engang på skive, bagved var der en jordvold.. Efter 10 skud med 308 var der en tunnel hvor jeg stikker armen ind uden af nå bunden..

Du skal have noget der er falder sammen omkring kuglen. En god ide ville være og lave en kuglefangskasse ligesom dem de bruger i en riffeltunnel.
Der bruges gamle bildæk der er hakket i småstykker. Et rigtigt dødt matriale der stopper kuglen effektivt. Prøv Rex Guns and Powder, han har noget og tilmed en flink fyrWink

Så nogle svensker er have lavet bildæklyddæmperen, det var meget den tog lyden. smellet blev reduceret med op 80%. Det var naboerne meget glade for.

Held og lykke med projektet..
I didn't come this far to miss!
Svar
#3
En kerne af sten falder automatisk sammen og lukker hullet, og vil altid sønderrive et projektil, men der skal et ordentligt lag jord på, så projektilerne ikke blot rikocherer.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)