Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
To gange tordnede Galtesbane...
#1
To svin dukkede op under Göinge Herreds fuldmåne. Galtesbane bragede og den mindste drattede om, mens den største valgte flugtvejen over det månebelyste snedække på marken. Ingen klog disposition. Galtesbane tordnede atter og to svin blev sendt til dyrlægekontrol. Tre svin er fældet og jeg har nu kun 9 af de 12 patroner jeg startede med tilbage...[Big Grin]....var der nogen der tænkte blærerøv...FINT[^]

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Hej
Citat:quote:

....var der nogen der tænkte blærerøv...FINT


Jeg ville nok ikke udtrykke det SÅ diplomatisk[Big Grin]
Tillykke herfra og nu vil jeg ud og se efter en kronbambi[:p]

ps. hvis du skulle komme til at mangle ammu eller begynde at få stresslignende symptomer[xx(] af at forsøge at udrydde grisebassebestanden i Sverige for at skaffe mad til brylluppet[Smile] så vil jeg da gerne hjælpe[^]
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.
Svar
#3
Tillykke med svinet
Galtesbane er det samme som rustfri Sako [8D]
Flot skudt hvis du tog den store i fuld firspring ud over sneeen - det havde jeg ikke turdet gøre - min bror plejer at spørge om hvor kuglen sidder og hvor stor svinet er[Wink]

Du sender vel ikke hele svin til dyrlægekontrol [8D]

Jeg har kun skudt 5 stk svin men også kun med 5 kugler [Smile]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Galtesbane er det samme som rustfri Sako


Gode våben har sjæl. Besjælede eksistenser har navne. Thors hammer hed Mjølner. Min sako hedder Galtesbane [Big Grin]

Nu holder der en blå vogn i min indkørsel. Chauføren bærer hvid kittel.....[:0]

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Jens Ulrik,
kan vi så få nogle billeder. Vi vil se de uartige bæster! (ikke dyrelæger!)

mvh. Johannes
Svar
#6
Manden i den hvide kittel kan erstattes af 2 stk plastposer som sendes til angiven adresse med et udvalgt stykke svin fra begge dyr - vedlagte 300 svkr.(150 pr. stk)
Derefter får man svar på antallet af trikiner i de 2 svinebæster [Big Grin]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#7
JUH spiser i råt svinekød i Sverige [Smile] Jeg troede kun det var Muslimer der gjorde det [8D]
Mig bekendt dør trikinerne under tilberedningen, altså varmebehandlingen.

Claus the Dane

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#8
Hej Igen

Jeg fandt lige flg. oplysninger.

Undgå trikiner ved:

Spis ikke råt kød (opvarmning til 60 gr. eller varmrøgning ødelægger larverne)
Frysning til -18 gr.

Bon appetit

Claus the Dane

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#9
Hej

Jeg vil nok anskue det sådan er der trikiner i så skal køddet destrueres.
Det er ***s ubehageligt at blive smittet med denne parasit.

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt...prider.asp

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#10
Blot lige et stemningsbillede fra Halmstad og omegn midt nat den 21.01.05 [^]
Man får på billedet også en fornemmelse af lysforholdene eller mangel på samme [8D]
Bemærk Kongsbergpipen nederst i billedet som jo er et kvalitetsprodukt [Wink]
Det trænede øje vil kunne se at der ligger 2 væltede granner på tværs [:o)]

[Image: natihalmstad.jpg]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#11
Citat:quote:

Det trænede øje vil kunne se at der ligger 2 væltede granner på tværs [:o)]


Det trænede øje kan måske også lige ane konturen af en Zenith over kongsbergpiben[Wink]

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]
MVH
Mugge

Svar
#12
Billederne må I desværre tænke jer til. Jeg var alene med svinene og havde så tilpas meget besvær med at få dem bjærget, at der ikke blev mentalt overskud til fotografering (jeg må jo bare ta' et ekstra billede af de næste [:p]).

Mht. til trikiner: Veterinærkontrollen er lovpligtig mht. vildsvin. Her i området bringer vi svinene friske til det lokale vildtslagteri, hvor vi brækker dyrene under optimale arbejdsforhold og lader dem hænge i kølerummet til veterinærkontrollen. Efter cirka fire dage kan vi hente dem som flåede slagtekroppe uden ben og hoved til en samlet pris (inkl. veterinær) på 250 SEK. Alternativt kan vi få dem parterede og vakuumpakkede for 600 SEK (stort svin) alt i alt.

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)