Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Marlin eller winchester?
#1
Jeg vil købe en lever action riffel i cal. 44 rem. mag.

Den skal købes syd for grænsen da alle våbenhandlere i dk er alt for dyre 2-3 tusind over prisen i Germanian.

Jeg har prøvet en Winchester 30-30 for en masse år siden og har plaffet dåser fra hegns pæle med stor succes men det giver jo ikke ligefrem et dybdegående kendskab til kanonen..

Marlin har jeg i 22wmr og den er præcis og handy men en boltaction og aftrækket er noget møg.

Skulle der være en med erfaring evt. med begge som kan anbefale en af dem.
gode råd og fede fiduser modtages med tak

Glem Ruger den er nok den bedste men alt for grim[xx(]

Mvh. Ole
Svar
#2
jeg vil umiddelbart sige Marlin...

men i 44 mag kan du også kikke efter en Rossi model 92...

her kan du se om der er noget der kan bruges...

http://www.wildwestguns.com/body_index.html

happy reading [Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Hej Dr.
Den Rossi 92 ting kan jeg ikke finde noget på i europa.

Har du en ide om´hvor den bliver lavet[?]

Jeg har ikke en chance for at importerer fr US. 4 forspørgelser alle negative[V]
Mvh. Ole
Svar
#4
Hej OJH!

Jeg forhørte mig hos Nordmark A/S i Jylland, som kan importere Marlin angående en riffel i 45colt som i USA koster 415$. Den skulle ligge på en vejledne pris herhjemme på 11000kr.(jeg fik et chok)
En Marlin i 44 mag er en fin riffel i en rigtig god kaliber, men er begrænset i patronlængden!.Winchester 94 i 44 mag er lidt mere dinglevoren men er ikke afhængig af patronlængde!.Jeg ville nok ikke købe en Rossi a la M92 den er ikke nær så god i mekanikken som de 2 andre mærker!.Kunne du finde en Browning M92 eller nyere Winchester 1892 i 44WCF eller 44magnum ville det nok være det ultimative!. Prøv at forhøre dig hos jagtimportlageret.De plejer at være lidt billigere
end det etableret markedet!.

one planet, one gun.
Svar
#5
Jagt importlageret+div

Jagt importlageret 5900.- for marlin 1894 og winchester leagacy
Lyngs våben 6000 for marlin
Aalborg jagt kan ikke skaffe den
Aalborg våben handel Hmm.. det er nok dyrt sagde han 5900 kan du få den til ja det kan jeg ikke gøre billiger citat slut

Marlin dyskerland 540 euro spritny marlin 1894
Winchester flere modeller ellers ca samme pris

begge forhandlere var meget ivrige i at sende en til Dk pris 50-60 euro total sydmodel 4500.-
Det er også værd at ligge mærke til at alle de tyske forhandlere jeg har talt-skrevet med havde flere brugte fra ca 250 euro men de var for marlinens vedkommende med Micro rifling og den jeg vil have skal være med Ballard da det skulle være bedre til hjemmebagt[:p]

Tak for de fine svar. jeg kan altså ikke finde noget om Rossi[Sad]

Mr. Rigby M. mener de at det kan være en fordel at vælge en 45 long colt eller 44-40 i stedet. jeg er ikke ude efter mere power men hvis den er mere tolerant overfor lange projektiler så kunne det måske betyde noget
Svar
#6
HEJ, SELVFØLGELIG SKAL DU KØBE EN MARLIN OG GERNE I .45 COLT SÅ KAN DU JO SAMTIDIG SKAFFE DIG EN .45 COLT REVOLVER (SORTKRUDT) OG PÅ DEN MÅDE HAVE DOBBELT GLÆDE AF KALIBERN.
JEG SELV DEN LYKKELIGE EJER AF FLERE LEVER ACTIONS BÅDE WINCHESTER OG MARLIN JEG HAR BLA. MARLIN I .45 COLT SAMT .357 MAGNUM OG PGA. AT DER FAKTISK INGEN REKYLE OG AT DE SAMTIDIG ER BILLIGE I DRIFT HVIS DER SKAL SKYDES MEGET, OG DET SKAL DER JO. I DE STØRRE KALIBRE SOM 45/70 ER DER JO OGSÅ MULIGHEDER I BEGGE MÆRKER, MEN DER VIL JEG SELV FORETRÆKKE EN WIN MODEL 71.
SE FOR ØVRIGT SIDEN http://www.turnbullrestoration.com OG DU VIL IKKE SOVE GODT FØR DU ER DEN STOLTE EJER AF EN DEJLIG LEVER ACTION.
JEG HAR PERSONLIGT MØDT DOUG OG I USA ER HAN ANERKENDT SOM DEN BEDSTE I BRANCHEN
MVH.
LEIF R.
PS. MIN .45 MARLIN KAN AFPRØVES PÅ LANGELAND[:p][Smile]
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#7
Jeg ville ønske at jeg kunne afse tid og penge til sortkrudts pistoler faktisk er det en fortrængt drenge drøm en dag at affyre en sådan[:p]
Nu prøver jeg (desperat) at retfædigøre mine våben med brugbarhed til jagt[:I] det er ikke altid nemt!
Leveraction vil jeg have den bliver i 44mag da den kan erhverves for rimelige penge.
Når lotto tallene rammer plet så...
Svar
#8
Jeg har en Marlin 336 SS i 30/30 til salg hvis du er interesseret. 2 år gammel max 150 skud
Svar
#9
Det er jeg lidt ked af at du fortæller mig nu[V]

jeg er bange for at jeg er den lykkelige ejer af et par stykker nu og at en genlader snart vil opleve en nyfunden glæde ved genladning af 450Marlin[Big Grin]
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by gordon

Jeg har en Marlin 336 SS i 30/30 til salg hvis du er interesseret. 2 år gammel max 150 skud



og hvad står sådan en marlin i?

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#11
5000 incl. Leupold 1" montage + Lyman diopter (ikke monteret)+ 4X32 møgkikkert (Norconia) + Uncle Mike rustfri rembøjler
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)